Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

roco booster 10765

Gestart door will, 31 oktober 2006, 13:54:06 PM

INFO

Gewoon 1 op 1, het is tenslotte parallel
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Even voor alle duidelijkheid. Zolang je dus twee 10764 wilt gebruiken waarvan er dus eentje als booster dan kan je met 1 kabeltje toe. Namelijk voor het verbinden van de beide booster busjes.

Wil je meer dan twee 10764's gaan gebruiken dan wordt het dus zoeken naar een 4p4c 1x male 2x female splitter. Hiermee kan je dan eenvoudig de boosterbus doorlussen.

Heb al even gekeken online (o.a bij velleman), maar volgens mij komt alleen een z.g.n. trainer adapter hiervoor in aanmerking omdat deze 4p4c is. Zo'n adapter wordt gebruikt voor het aansluiten van zowel de hoorn van de beller als parallel een hoorn voor een begeleider/toehoorder aan een telefoontoestel.

Voor een ieder die liever niet "opent en soldeert" is dit m.i. een hele mooie oplossing.

Gino

argilla

citaat:
Geplaatst door GDamen

Even voor alle duidelijkheid. Zolang je dus twee 10764 wilt gebruiken waarvan er dus eentje als booster dan kan je met 1 kabeltje toe. Namelijk voor het verbinden van de beide booster busjes.

Wil je meer dan twee 10764's gaan gebruiken dan wordt het dus zoeken naar een 4p4c 1x male 2x female splitter. Hiermee kan je dan eenvoudig de boosterbus doorlussen.

Heb al even gekeken online (o.a bij velleman), maar volgens mij komt alleen een z.g.n. trainer adapter hiervoor in aanmerking omdat deze 4p4c is. Zo'n adapter wordt gebruikt voor het aansluiten van zowel de hoorn van de beller als parallel een hoorn voor een begeleider/toehoorder aan een telefoontoestel.

Voor een ieder die liever niet "opent en soldeert" is dit m.i. een hele mooie oplossing.

Gino



---------------------------------------------------------------------
heb deze spliter van het merk Roco gekocht in Duitsland voor ?7,59 verzending inclusief. Een zogenaamde Y-spliter.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Klaas Zondervan

Waarom moet je perse een splitter hebben? Je kunt toch ook een aftakking aan een kabeltje solderen?

Brunel

Dat zal wel een splitter voor de master/slave aansluitingen zijn. Die is niet bruikbaar voor de booster aansluitingen.
RJ10 splitters zijn niet zo gemakkelijk te vinden. Gemakkelijker is om een RJ11 splitter te kopen en een paar kabeltjes te (laten) maken met aan ??n kant een RJ10 en aan de andere kant een RJ11.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Brunel

Van moederversterker naar splitter moet dan gekruist, van splitter naar boosters 1 op 1.

Waar haal je dat nou weer vandaan? Op de vorige pagina waren we toch tot de conclusie gekomen dat alle verbindingen 1 op 1 zijn?

Brunel

Okay, hangt van de opbouw van de splitter af. Maar ik ging uit van zo'n standaard telefoonsplitter en volgens mij moet je die gekruist op de moederversterker aansluiten om ervoor te zorgen dat de uitgangen weer parallel staan aan de boosteruitgang van die versterker.

Als alle aansluitingen van de splitter parallel staan, is het wat anders. Maar is dat bij zo'n standaard telefoonsplitter (ingang aan de ene kant, twee uitgangen aan de andere kant) ook zo?

Klaas Zondervan

Volgens mij zit je nou dingen te verzinnen.
Bij RJ verbindingen heb ik nog nooit gehoord van gekruiste verbindingen, die zijn altijd recht op recht.
En dan is nog maar de vraag: wat zou er dan gekruist moeten zitten? Het gaat hier om 4 draden, welke zou er dan met welke verwisseld moeten worden?
Kortom, niet ingewikkelder maken dan nodig is, gewoon alles 1 op 1.

Brunel

Ik bedoel zo'n standaard Y-splitter voor telefoonlijnen die je tegenwoordig zelfs in sommige supermarkten kan kopen. Staan alle aansluitingen daarvan parallel, dan heb ik niets gezegd. Maar is dat zo?

Klaas Zondervan

Ja, die staan gewoon parallel. Kun jij ??n reden verzinnen waarom dat niet zo zou zijn?

INFO

Waarom noemt men zo'n ding dan anders een Y- splitter. Brunel je hebt weer een heleboel stof op laten waaien voor niets. Wordt er voor de onwetende gebruiker niet duidelijker op zo.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Brunel

Voor mij is het anders een stuk duidelijker nu. Voor vele andere onwetenden ook, denk ik. [8D]

Klaas Zondervan

Nou Brunel,voor mij is ??n ding in ieder geval duidelijk. Je hebt onnodig verwarring veroorzaakt door dingen te veronderstellen die onlogisch en ook onwaar zijn.

Brunel

Ja heren, dat is dom en komt wel eens voor.

citaat:
Geplaatst door INFO

Brunel, weet je zeker dat je maar 4 polen nodig hebt? Dus de RJ11.

Volgens mij zijn alle 6 de polen aangesloten.



Maar elkaar over die dingen afzeiken maakt het niet beter.

ps Om fouten door lezers te voorkomen, heb ik het betreffende bericht aangepast.

n/a

Het ombouwen van een versterker naar een booster is mij duidelijk. Ik heb daarover nog wel een vraag:
Is het mogelijk om een oud type versterker (dus een 10761) om te bouwen tot booster en deze dan te gebruiken in combinatie met een nieuw type versterker (dus de 10764)?

HPCVer.