Roco HLD60 : zinkpest onderdelen vervangen.

Gestart door eve, 28 maart 2021, 11:08:46 AM

Metpetergaathetbeter

ik dacht ze als dummy door het leven te laten gaan achter ne 62 of zo

Alberke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 april 2021, 18:29:35 PM
ik dacht ze als dummy door het leven te laten gaan achter ne 62 of zo
Dan moeten ze wel rijden hé
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

nee,ik was verstrooid ik verwisselde die 60 met die van Kleinbahn het schiet mij opeens te binnen,waarvoor excuses :'(

Herwig

#48
 Erik-Eve heeft het hier over de  Roco HLD 60 Proto ,  die met gelijkaardige snuit/snoet/smoel als een 51, ongeveer dan toch ... ...

(Oskar Klein Modellbahn, KMB, had de standaard 60, met het desintegrerend gruzelementen zinkal-onderstel. Maar de bogies waren dan weer goed,  tot
  enig tegenbericht.   Zie o. a. MSM nr. 211  pag. 81)

Wie had nu durven voorspellen dat beide loc-types een zinkal/zamac-probleem zouden krijgen ?  Verwarrend en vooral niet plezant als je ze beide hebt.

Alberke

Citaat van: Herwig op 12 april 2021, 23:21:38 PM
Erik-Eve heeft het hier over de  Roco HLD 60 Proto ,  die met gelijkaardige snuit/snoet/smoel als een 51, ongeveer dan toch ... ...

(Oskar Klein Modellbahn, KMB, had de standaard 60, met het desintegrerend gruzelementen zinkal-onderstel. Maar de bogies waren dan weer goed,  tot
  enig tegenbericht.   Zie o. a. MSM nr. 211  pag. 81)

Wie had nu durven voorspellen dat beide loc-types een zinkal/zamac-probleem zouden krijgen ?  Verwarrend en vooral niet plezant als je ze beide hebt.
Misschien van dezelfde fabrikant?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Herwig

#50
  " ... Misschien van dezelfde fabrikant?   ... "

  Van de zinkal/zamac-legering ?   Zou best kunnen.   
  Alhoewel,  de productieperiode van de   Roco 60 Proto   en de  KMB 60  ligt jààren uit elkaar,  een kleine 20 jaar.
  KMB en Roco waren jaren 1990 nog gewoon concurrenten,  maar mogelijk met dezelfde toeleverancier .
  ( dat KMB (Oskar Klein) en  buurbedrijf  Kleinbahn (Erich Klein)  dezelfde bron hadden voor hun zinkal,  dat zit erin ... )

  >   Voor de zamac-vervuiling verder toeslaat ....terug naar Erik met zijn Roco 60 Proto - prothese .
 

eve

Tot hiertoe hebben we het voor deze Roco HLD60 alleen gehad over de tandwiel-overbrengings-kast met zinkpest problemen.

Zijn er ook gevallen bekend van zinkpest bij het chassis ?

Mvg, Erik.