Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Antenne

Gestart door treinbeginner, 04 maart 2021, 14:09:51 PM

Alberke

Met mijn 3D printer ook eens geprobeerd. Zolang het plat is geen probleem. Die dipool zal ik apart moeten printen en er tegen plakken denk ik.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

philippe

...en ondertussen is 'DVB-T' (TV ontvangen via een antenne) in België simpelweg afgeschaft  :(   Dus op camping alleen nog satelliet of online. In NL en F werkt DVB-T wel nog (niet voor alle kanalen)
.

Alberke

Citaat van: philippe op 09 maart 2021, 17:21:09 PM
...en ondertussen is 'DVB-T' (TV ontvangen via een antenne) in België simpelweg afgeschaft  :(   Dus op camping alleen nog satelliet of online. In NL en F werkt DVB-T wel nog (niet voor alle kanalen)
.
Nochtans maakt TV-Vlaanderen reclame voor antenne-tv
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 09 maart 2021, 17:16:14 PM
In de Kempen konden we "Rijsel" ontvangen als het weer meezat. :D
Citaat van: Alberke op 09 maart 2021, 17:20:59 PM
Met mijn 3D printer ook eens geprobeerd.

Lukt niet zeker....? ;D ;D

;)

raf

die lange antenne had eigenlijk geen ronde staafjes maar het waren zo een zwalustaart vormige als ik het me nog herinnerde

dan was er een grotere met wel ronde staven en zo een ovale grotere ergens aan de achterkant





en dan de engelse versie
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Citaat van: raf op 09 maart 2021, 16:45:52 PM



Vroeger stonden de daken vol met die dingen en eigenlijk zijn die uit het 'landschap' verdwenen zonder dat je dat beseft...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

philippe

Citaat van: Alberke op 09 maart 2021, 17:26:50 PM
Citaat van: philippe op 09 maart 2021, 17:21:09 PM
...en ondertussen is 'DVB-T' (TV ontvangen via een antenne) in België simpelweg afgeschaft  :(   Dus op camping alleen nog satelliet of online. In NL en F werkt DVB-T wel nog (niet voor alle kanalen)
.
Nochtans maakt TV-Vlaanderen reclame voor antenne-tv

Jawel, maar dat is DVB-S :  ontvangst met een satellietschotel...niet meer met een 'ijzeren staaf' (of moderner, een antenneke van 20cm naast, of 'MickeyMouse'-oortjes óp je TV)
Hé: een satellietschotel is nog een mooi project voor een 3D-tekenaar en -printer !

Alberke

Citaat van: philippe op 09 maart 2021, 20:35:05 PM
Citaat van: Alberke op 09 maart 2021, 17:26:50 PM
Citaat van: philippe op 09 maart 2021, 17:21:09 PM
...en ondertussen is 'DVB-T' (TV ontvangen via een antenne) in België simpelweg afgeschaft  :(   Dus op camping alleen nog satelliet of online. In NL en F werkt DVB-T wel nog (niet voor alle kanalen)
.
Nochtans maakt TV-Vlaanderen reclame voor antenne-tv

Jawel, maar dat is DVB-S :  ontvangst met een satellietschotel...niet meer met een 'ijzeren staaf' (of moderner, een antenneke van 20cm naast, of 'MickeyMouse'-oortjes óp je TV)
Hé: een satellietschotel is nog een mooi project voor een 3D-tekenaar en -printer !
ze hebben wel degelijk antenne-tv! Zoek het op!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

stoomlokje

Citaat van: raf op 09 maart 2021, 17:37:37 PM
die lange antenne had eigenlijk geen ronde staafjes maar het waren zo een zwalustaart vormige als ik het me nog herinnerde

dan was er een grotere met wel ronde staven en zo een ovale grotere ergens aan de achterkant





en dan de engelse versie


Raf
die lange antennes waren voor de UHF band ( BRT2; Nl; DE; en andere ), die bestonden wel degelijk ook met ronde staafjes, bij mij staan er nog altijd 2 op de pyloon.
Die brede antennes, op die bovenst foto, waren voor de VHF band gebruikelijk ,hier in Belgie¨(  vroeger BRT1 en ik dacht ook voor bepaalde franse zenders )

gekendevent

wij hadden zo een grote platte voor de belgen en hollanders en zo eentje met die schuine vlakken voor de fransen.Als er veel mist was konden we ook de BBC ontvangen.Alles draaibaar met zo een bakje.
oud gekende telefoon

Paulogic

Als klein manneke de antenne rotor om zeep gekregen door er steeds aan te draaien.
Ikzelf heb dagen prima ontvangst gehad van een testsignaal, nadat ik een serieuze vink tegen mijn oren had gekregen.
Kort daarop kwam dan de eerste kabeldistributie.
mvg,
Paul(ogic)