Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Onmogelijk na te bouwen in model!

Gestart door Val-Rikard, 04 maart 2021, 09:51:55 AM

efl045

Voor wie het thuis wil proberen, gebruik Fluorinert ipv water. Er was een tijd dat op iedere elektronica beurs een werkende pc monitor (met beeldbuis!) in een glazen bak Fluorinert stond.

Luc

Mijn club organiseerde een paar jaar geleden een uitdaging met thema "een ongeval".

Ik had deze foto gezien



en dat kwam zo uit:
Oufti!

Luc

Oufti!

Luc

Het is N-schaal.

Het "water" is plaaster:







Daarna het water in zeer donkerblauw geschilderd, bijna zwart, en dan twee of drie lagen extra glanzend vernis.
Oufti!

Luc

Dat bestaat nu niet meer. Na een paar weken begon de verf te krullen, en kwamen er delen van los. De verf die ik gebruikt had ging niet op plaaster.

Maar dat had zo geen belang, het was toch iets tijdelijk  ;)
Oufti!

Stieven76


stevend

misschien met marklin systeem proberen. pukkels zie je toch niet !
En de bovenleiding gebruiken ... maar dan wordt het wel een elektrische variant .
loc misschien ook waterdicht maken  ;D kan nooit kwaad 

Webbie

Citaat van: efl045 op 05 maart 2021, 14:35:54 PM
Voor wie het thuis wil proberen, gebruik Fluorinert ipv water. Er was een tijd dat op iedere elektronica beurs een werkende pc monitor (met beeldbuis!) in een glazen bak Fluorinert stond.
Nu niet meer, want dat is een CFK. Dus niet iets om "open" te gebruiken.  :-\

Alan On Track

Dat lijkt me inderdaad ook niet het meest gezonde goedje. Ik zou voor aandrijving eigenlijk onafhankelijk van het spoor werken voor zoiets, met een batterij aan boord van de trein en radiobesturing. Wanneer we met onderwatertreinen gaan beginnen moet de mosterd bij de modelboten gehaald worden  :P
Modelbouw is een kunst

Havoc

#24
Dan kan je 3M Novec 7200 gebruiken.

UPDATE: aan ongeveer €600.00/kg. Vooral als je er nog bijtelt dat het een densiteit van 1.7kg/liter heeft. Dus 1kg is amper een halve liter van dat spul.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Klaas Zondervan

Toch maar gewoon water gebruiken dan. Eventueel gedestilleerd of gedemineraliseerd.

janieburton

Citaat van: Luc op 05 maart 2021, 15:59:06 PM








Mooi gedaan!!!!!!

Citaat van: Klaas Zondervan op 08 maart 2021, 16:44:37 PM
Toch maar gewoon water gebruiken dan. Eventueel gedestilleerd of gedemineraliseerd.

Had dit een alternatief geweest om gewoon water te gebruiken?
 

Luc

Oufti!

Alan On Track

Modelbouw is een kunst

Metpetergaathetbeter

eigenlijk meer modderfiguur slaan hé ? :-\