Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Onmogelijk na te bouwen in model!

Gestart door Val-Rikard, 04 maart 2021, 09:51:55 AM

Val-Rikard

Hier stopt het realistisch nabouwen in model.
Behalve een statisch diorama mag je het verder vergeten dit werkend na te bouwen.  ;)

https://youtu.be/ftPBz0a9FJg

Havoc

Citaat van: Val-Rikard op 04 maart 2021, 09:51:55 AM
Hier stopt het realistisch nabouwen in model.
Behalve een statisch diorama mag je het verder vergeten dit werkend na te bouwen.  ;)

https://youtu.be/ftPBz0a9FJg
Denk je?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Klaas Zondervan

Waarom zou dat niet kunnen? Alles watervast verlijmen, waterbestendige verf gebruiken en een randje om de spoorbaan om het water binnen te houden.

Alan On Track

Citaat van: Klaas Zondervan op 04 maart 2021, 10:29:30 AM
Waarom zou dat niet kunnen? Alles watervast verlijmen, waterbestendige verf gebruiken en een randje om de spoorbaan om het water binnen te houden.

Dan wel ontkalkt water gebruiken, of alles ziet binnen de kortste keren wit. Blijkbaar kunnen modeltreinen in principe wel rijden onder water: https://www.youtube.com/watch?v=XhutgXcCglQ&ab_channel=Sam%27sTrains , https://www.youtube.com/watch?v=ZitNJ9h3o6E&ab_channel=Sam%27sTrains, al zou ik het niet met mijn modellen proberen  :P
Modelbouw is een kunst

Klaas Zondervan

Die gaat wel heel ver. Hij laat zijn trein niet alleen pootjebaden maar laat hem compleet onderduiken.

raf

een elektro motor onder (zoet) proper water laten draaien is helemaal geen probleem.
met duikboten word dit ook heel veel gedaan al worden de motoren dan wel ingespoten met een speciale lak.
zijn er problemen op lange termijn
ja

je kunt alles in spuiten behalve de collector omdat deze vrij moet blijven voor de borstels
nu zoals je in het filmpje hebt kunnen zien krijg je corrosie aan een pool van de rails
bij ons gebeurt dit ook onder water en je ziet dat een pool vonken geeft
dit komt omdat daar waterstof en zuurstof word gevormd en zuurstof laat dus daar de borstel een beetje branden
wat uiteindelijk tot een kortsluiting leid na ettelijke gebruiks uren

ook als je kogel lagers in de motor hebt deze roesten dus ook omdat je deze wel kunt in spuiten maar uiteindelijk roesten ze dus als je de boot een tijdje niet gebruikt hebt


daarom nu met borsteloze motoren is dit van de baan en kun je na de motor ingespoten te hebben met G4 of klaar lak en het vervangen van de kogel lagers door bronzen bussen deze perfect gebruiken onder water

gr raf
ps zoet proper water geeft geen kortsluiting alleen een hogere weerstand dan lucht
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Zelfs zeewater zou lukken (op elektrisch gebied) met de lage spanning waarop modeltreinen werken. Maar je corrosieproblemen die gaan van een andere orde worden. Nu ja, het verweren gaat vanzelf gaan :)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

En anders steek je er een Tesla-batterij in  ;D


Een ander statement:
"Onmogelijk" bestaat niet, het kost alleen heel veel geld en vraagt veel tijd, maar een oplossing is er voor elke situatie.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Luc

#8
Ik zou ook graag zoiets bouwen; ik had deze foto gezien: https://www.american-rails.com/images/FordShayDRK.jpg
Oufti!

Alan On Track

Foto gevonden op het net, dichter bij huis. De reddingsboeien maken het echt precies een boot op rails  :P
FB_IMG_1595250734367 by Alan Jockmans, on Flickr
Modelbouw is een kunst

Rangeerduivel

Hebben die mannen geen schrik dat ie zal gaan drijven...of aquaplaning! ::) :o ;D ;D

;)

Havoc

Citaat van: Alan On Track op 04 maart 2021, 22:01:56 PM
Foto gevonden op het net, dichter bij huis. De reddingsboeien maken het echt precies een boot op rails  :P

Super! Heb ooit het idee gehad dat te doen voor de minibaantjeswedstrijd. Er is ergens een Anime waar dit sterk in voorkomt. Ben de titel vergeten...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Floris

ben wel foto's tegengekomen van rijdende trams en treinen tijdens overstromingen in luik in 1926 meen ik. Heette de "tram canard".

Alan On Track

Citaat van: Havoc op 04 maart 2021, 22:26:47 PM

Super! Heb ooit het idee gehad dat te doen voor de minibaantjeswedstrijd. Er is ergens een Anime waar dit sterk in voorkomt. Ben de titel vergeten...

Het zou wel een cool idee zijn voor een minibaantje inderdaad. Ik denk dat daar met een beetje creativiteit wel iets van te maken valt. Het is in elk geval een uitdaging, wie waagt zich eraan?  ;)
Modelbouw is een kunst

Gerolf

Citaat van: SuSke op 04 maart 2021, 16:17:38 PM"Onmogelijk" bestaat niet, het kost alleen heel veel geld en vraagt veel tijd, maar een oplossing is er voor elke situatie.

Ik ben iemand die erg graag uitdagingen aangaat, maar voor deze ga ik toch passen  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw