L126 - Modave Village

Gestart door cousin_hub, 27 februari 2021, 18:20:27 PM

cousin_hub

hartelijk bedank voor de complimenten.

Het blijft vooruitgaan.

Op de Facebookpagina Modave Autrefois vond ik een interessante foto

Dit is een foto die ook in het boek van Jean-Pierre Hamblene staat, maar gezien de afdrukkwaliteit was het moeilijk te gebruiken

De kaart dateert uit 1899. Dit is het uitzicht vanaf de achterkant van mijn module.





Toen stuurde iemand mij vervolgens de volgende 2 foto's. De eerste zou van 1918-1919 zijn en de tweede rond 1930. We zien dat er een aantal huizen zijn gebouwd. Ook zien we dat er in 1930 minder vegetatie is dan in 1918.  Ik vraag me af of de eerste foto niet ouder zou zijn (zoals meer rond 1900). De pijl geeft de locatie van het viaduct aan.  






Vegetatie groeit ondertussen :











Tot later,

Seb

PeterVG

Prachtig werk, ik blijf genieten van je vorderingen.

Metpetergaathetbeter

een ander standpunt geeft een vertekend beeld hoewel één en het ander verdwenen is.

Trouwens beide foto's hebben een verschillend gefotografeerd oppervlakte door een andere/verschillende plaats vanwaar men gefotografeerd heeft . Nog altijd het fraaist die baan(tjes) waarbij men  het zo eenvoudig mogelijk houdt  ;)




cousin_hub

Citaat van: PeterVG op 09 maart 2024, 15:41:28 PMPrachtig werk, ik blijf genieten van je vorderingen.

Dank u Peter.



Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 maart 2024, 15:58:51 PMeen ander standpunt geeft een vertekend beeld hoewel één en het ander verdwenen is.

Trouwens beide foto's hebben een verschillend gefotografeerd oppervlakte door een andere/verschillende plaats vanwaar men gefotografeerd heeft . Nog altijd het fraaist die baan(tjes) waarbij men  het zo eenvoudig mogelijk houdt  ;)

Dag Peter,

Beide foto's zijn vanaf dezelfde locatie genomen.  Ze werden op verschillende tijdstippen gefotografeerd.

We kunnen lijn 126 zien, dezelfde huizen. Op de tweede foto staan ��simpelweg meer huizen.



Seb

DFS