Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

L126 - Modave Village

Gestart door cousin_hub, 27 februari 2021, 18:20:27 PM

mark7758

En hij mag ook nog komen ook. 8)  8)  8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Tothebeach

Tof baantje. De eerste post van dit draadje deed mij gelijk denken aan de voormalige halte Weywertz aan de Vennbahn. Terugzoekend in mijn vakanties, blijkt dat we hier zelfs al een keer langs zijn gefietst.
Leuk, om dit zo te zien.

Citaat van: cousin_hub op 25 oktober 2023, 11:32:05 AM
Citaat van: PeterVG op 25 oktober 2023, 10:59:52 AMKan er mij iemand vertellen wat MHR is aub?

Zeker : https://modulhorail.hetlocje.org/
En dit is een interessant concept. Dank voor het delen.

Groet,
Michel

cousin_hub

Citaat van: Tothebeach op 25 oktober 2023, 16:10:20 PMTof baantje. De eerste post van dit draadje deed mij gelijk denken aan de voormalige halte Weywertz aan de Vennbahn. Terugzoekend in mijn vakanties, blijkt dat we hier zelfs al een keer langs zijn gefietst.
Leuk, om dit zo te zien.

De 2 lijnen zijn uiteindelijk waarschijnlijk vergelijkbaar.  Enkelsporige lijnen die door het platteland lopen

mark7758

Nou ja plat land? Ardennen zijn niet vergelijkbaar met het platte land van bijvoorbeeld Noord Holland of Friesland. Maar je stelling van het zijn 2 enkelsporige lijntje klopt helemaal.  8)
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

cousin_hub

Citaat van: mark7758 op 30 oktober 2023, 07:00:10 AMNou ja plat land? Ardennen zijn niet vergelijkbaar met het platte land van bijvoorbeeld Noord Holland of Friesland.

Toen ik had het word "countryside" in googletranslate gekeken en platteland gevonden heb ik het raar gevonden.  Is er een andere word voor een platteland die niet platte is ?  ;D

Herwig

Dat is een goeie.  La campagne blijft inderdaad het platteland, ook als het heuvelachtig is.
Le plat pays qui est le mien (of zoiets) betekent dan weer letterlijk het vlakke land.
Wat ook bruikbaar is:   "op de buiten"  of  "boerenbuiten" . Maar of dit 100% standaardnederlands is ? 
Of:   "landelijk gebied"  is neutraler,  vlak of heuvelachtig (countryside)

cousin_hub

bedankt Herwig.

Citaat van: Herwig op 30 oktober 2023, 11:40:36 AM"landelijk gebied"  is neutraler
-> +1 !!! 8) 

Seb

cousin_hub

Nog een super goede organisatie dit MHR :

Een paar forum leden gezien.

Na de MHR, tijd om alles terug te plaatsen :

ondertussen ben ik verder gegaan met de nieuwe module. Ik heb de brug met 4 schroeven vastgezet

Ik moet de poten toevoegen en de brug graveren :

Morgen kan ik de module verven :

Groetjes

Seb

cousin_hub

Hallo,

Een beetje meer dan 2 maanden later, de module is veranderd ;-)

Toen heb ik op de viaduct gewerkt :

De viaduc op spoor 126 :

De rotsen begraven.  Maar ik was niet content.

Gisteren, een beetje plaster zetten. Ik ben opnieuw begonnen met het graveren van de rotsen

Ik vind dat al beter.  Ik zal dat nog morgen eens checken.

Om verder te kunnen, moet ik wachten tot het droog is.

Goedenavond

Seb

PeterVG

Prachtig werk. Het viaduct is echt schitterend.

mark7758

cousin_hub

Cozzy

Echt mooi gedaan Seb! Chapeau!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Alan On Track

Het viaduct is echt zeer goed geslaagd! bravo.
Modelbouw is een kunst

OlivierV

Schitterend werk, we kijken er al naar uit om het de volgende keer in het echt te zien.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan