Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

L126 - Modave Village

Gestart door cousin_hub, 27 februari 2021, 18:20:27 PM

cousin_hub

hallo,

Het schaduwstation is af. 

De bekabeling is afgewerkt.  Ik heb PCB's getekend en laten maken (bij https://jlcpcb.com/) :


Inderdaad wil ik geen wago onder de tafel meer.   :o



Voor :


Na :


De blauw PCB is tijdelijk.  Deze koppelingen zullen in de toekomst gekoppeld worden aan een loconetmodule.  De zwarte modulen zijn definietieve (sporen en wissels dcc voeding) : 






2 nieuwe modulen komen bij Modave Village :




nog een voor en na :




Ik heb een reverse loop (ik ken de nederlands word niet :-/) :




Ik gebruik een arduino om reverse loop te beheren :


Groetjes,

Seb





Alan On Track

Zeer leuk plan, het vordert daar goed zo te zien :)
Modelbouw is een kunst

cousin_hub

Dag allemaal.

Hier zijn een paar fotokes van de nieuwe modulen :





Op lijn 126 zijn er een paar kleine brugen zoals dit :








2de nieuwe module is de viaduc van Modave : 








de multiplex zal dienen als ondersteuning voor de pleister :




de pleister wordt op het traliewerk aangebracht














op het programma uitbreiding van bestaande modulen :














Eerste laag gras :








Deze modulen zullen aanwezig zijn op de MHR binnen 3 weken.

Alles zal niet 100% klaar zijn maar ik hoop dat ik een goede basis zal hebben ;-)



Groetjes,

Seb

Jappy

Prachtig! Leuk om te zien dat je verder gaat met dit project.

Als ik even een vraag mag stellen, wat is de basis waar je je plaaster op aanbrengt? Die stap ontbreekt precies tussen de foto van de houten modules, en het typische maanlandschap voor de schilder-en begroeiingswerken. Ik zie precies een basis van gaas?  :)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

DFS

Hier zitten paar mooie plaatjes bij...

cousin_hub

Citaat van: Jappy op 24 oktober 2023, 07:51:18 AMPrachtig! Leuk om te zien dat je verder gaat met dit project.

Als ik even een vraag mag stellen, wat is de basis waar je je plaaster op aanbrengt? Die stap ontbreekt precies tussen de foto van de houten modules, en het typische maanlandschap voor de schilder-en begroeiingswerken. Ik zie precies een basis van gaas?  :)

Dag Jasper.

Het is wapeninggaas zoals gitex.  Ex : https://www.hubo.be/nl/p/knauf-gitex-wapeninggaas-5m-wit/40605/

De gitex is geniet.  Een blad papier wordt eerst in vloeibaar gips gedoopt en op de gitex geplaats :



Dan overal een laag gips


Voor het pad heb ik 2 zand en grijs ballast gemengd.  Een quartz zand en gezeefd Rijnzand. 

Groetjes

Seb

OlivierV

Knap en benieuwd om de modules terug te zien op MHR in het weekend van 11 en 12 november. Ze liggen niet zo ver van mijn stuk baan. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kautenbach

Knappe baan wording, mooi soepel opgezet, erg benieuwd naar je vorderingen, top ;)  ;D

Alan On Track

Ik kijk ook alvast uit om dit op MHR in volle glorie te zien. Leuke modules in elk geval.
Modelbouw is een kunst

PeterVG

Kan er mij iemand vertellen wat MHR is aub?

cousin_hub


Alan On Track

Citaat van: PeterVG op 25 oktober 2023, 10:59:52 AMKan er mij iemand vertellen wat MHR is aub?

Dat is 'ModulHoRail', een soort bijeenkomst die al een paar jaar wordt georganiseerd door de club 'Het Locje Dilbeek'. Dit jaar is het in de NMBS werkplaats van Melle (helaas niet open voor het grote publiek, wel vrijwilligers en genodigden). Het concept is een beetje zoals Fremo, maar veel minder (strenge) afspraken. Het voordeel is dat je hierdoor allerhande modulaire banen aan elkaar kan koppelen, er doen ook telkens een aantal expobanen mee. Doublenghien zit er dit jaar ook tussen bijvoorbeeld. Als de baan (zoals bij mij) niet voldoet aan de normen kan je dit gewoon oplossen met een overgangsmodule. Hierdoor bekom je in feite één hele lange baan waarop door vrijwilligers volgens een vooropgestelde dienstregeling wordt gereden. Ik vind het zelf wel charmant om al die verschillende banen en landschappen aan elkaar verbonden te zien.   
Modelbouw is een kunst

PeterVG

Ah Ok, bedankt voor het antwoord.
Fremo toestanden zijn niet mijn ding. Ik hou meer van het Amerikaanse systeem van operations.
Jammer want ik had de modules van lijn 126 graag een keertje bewonderd.

mark7758

Heb ze al gevraagd of jij als vriend van ons op bezoek mag komen 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

cousin_hub

Citaat van: mark7758 op 25 oktober 2023, 14:32:47 PMHeb ze al gevraagd of jij als vriend van ons op bezoek mag komen 8)

Zeker en vast een goed idee Mark. 8)

Seb