Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wagen voor chemisch vervoer

Gestart door PeterVG, 26 februari 2021, 08:47:43 AM

PeterVG

Nieuw van Märklin.
NMBS wagen voor het vervoer van chemische producten in container.



In realiteit, bediening van Borealis te Beringen in 1995.




Herwig

A° 1995 ?
Zou het kunnen dat het Märklin-wagentje nog voorzien is van antieke olie/vet-glij-aspotten ipv van (modernere) kogellager-aspotten ?

mark7758

Tegenwoordig zie je ze ook nog wel. Al is het wel heel zeldzaam.
Nu staan er meestal 3 van die gele bakken op. En meestal kom ik ze tegen in de nacht.  :(
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

#3
een container erop maakt het wagonnetje in zijn geheel goedkoper maar ik denk dat wagonnetje van de PeterVG Corperation komt ;)

Elgar

Vorig jaar heb ik nog zo'n opmerkelijk wagonnetje gezien in een trein van Gent naar Kijfhoek.




Trein was van DB Cargo NL en werd getrokken door 2 Vlaamse Reuzen.

Metpetergaathetbeter


svvander

Vorig jaar nog? Volgens Märklin is het tijdperk V?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

dan toch niet https://www.conrad.fr/p/wagon-de-marchandises-h0-marklin-48953-1-pcs-2228877 maar Peter deze wagon is niet dezelfde als U hebt gefotografeerd die heeft versterkingen opzij  ;)

PeterVG

Bij Het Spoor in Haasrode reeds verkrijgbaar volgens hun nieuwsrubriek.

evan

In de waaslandhaven zag ik die vaak de revue passeren in 2013 te Bundel Zuid
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Elgar

#11
Citaat van: svvander op 26 februari 2021, 15:17:28 PM
Vorig jaar nog? Volgens Märklin is het tijdperk V?
Misschien tijdperk V omdat er een B-logo op de wagon staat?

Citaat van: evan op 26 februari 2021, 17:09:40 PM
In de waaslandhaven zag ik die vaak de revue passeren in 2013 te Bundel Zuid
Dat was een schone tijd :)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loco

Ik heb dergelijke wagen Lbms type 6403A0 in 2006 gefotografeerd in Geraardsbergen. Hij stond daar afgesteld. Op de wagen staat vermeld dat ze gebruikt wordt voor het vervoer van Aluminium-Alkyl. Het gaat om een privaatwagen die eigendom is (of was) van ETP.YL SA in Feluy Zone met standplaats Feluy.  Op de containers staat dezelfde code voor de inhoud als op het model van Märklin nl. X323 3399, maar de containers hebben wel een gewijzigde constructie. Op de wagen passen normaal drie zulke containers. Er is dus nog plaats voor twee.


Floris

de wagen op Peter zn foto is volgens mij zo'n ding voor 5 containers zoals brawa ze maakt.