Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Reservering op de treinen naar de Kust

Gestart door janieburton, 24 februari 2021, 21:53:23 PM

janieburton

In het TV journaal.

Gouverneur van West-Vlaanderen was aan fulmineren dat de NMBS nalaat om een reserveringssysteem op te zetten zodat de treinen niet overvol naar de Kust komen.
Hij verwees dat het wel kan in Frankerijk maar niet hier en dat er blijkbaar een principieel akkoord was in september met de NMBS om zo'n systeem te realiseren en dat we zoveel maanden verder zijn en dat de NMBS nalaat om dit te implementeren.

Denkelijk weet de gouverneur niet hoe een spoorwegbedrijf werkt en dat een reserveringssysteem praktische problemen veroorzaakt voor mensen de dagelijks de trein moeten nemen voor hun werk.

Idem voor de burgemeester van Oostende, volgens de radioberichtgeving van de VRT was hij furieus omdat de NMBS extra treinen naar Oostende heeft laten rijden

Als ik het zo zie dan zijn beide heren nooit tevreden.
 

Rangeerduivel

Politiekers zijn wereldvreemde zageventen hé Janie, dat moet je ondertussen toch al weten...! ::)

;)

ERVIN

Ik snap al helemaal niet wat je aan de kust nu kan gaan doen , op HLN was er iemand die klaagde dat hij 45 min. moest aanschuiven om naar een toilet te gaan en dat hij het spijtig vond dat er geen terrasjes open waren. Ook waren er mensen die klaagde dat " hun " trein overvol zat , blijf dan thuis hé , en wij hier maar zo voorzichtig mogelijk al de regeltjes naleven , terwijl ze als sardientjes in treinen zitten.... ach de mens.... >:(

Metpetergaathetbeter

maar 10 gratis ritten kaart raakt dan ook niet op.Trouwens gaan ontstressen aan de kust met stress-momenten voor, tijdens en na de het verblijf daar en leuk het daar was  ;)

In het binnenland zijn er die je zouden omleggen als je binnen die 150 cm komt, daar schuiven ze met 500 aan op één hoop en opeens zijn  die sociaale afstandregels niet meer belangrijk  :-[

SirGresley

En aan die "gratis" 10 ritten kaart die iedereen kon krijgen, hebben we ook niet veel gehad!
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

doomslu

Citaat van: SirGresley op 25 februari 2021, 09:38:21 AM
En aan die "gratis" 10 ritten kaart die iedereen kon krijgen, hebben we ook niet veel gehad!
NIKS...  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

darick69

Ik dacht dat er nog 3 mogelijke dagen zijn om een ritje te maken..
 

755philippe

Volgens mij is die kaart geldig tot 31-3 dus kun je nog 4 ritten maken indien februari nog niet opgebruikt is.
Mvg


755philippe

ACFI

Citaat van: Rangeerduivel op 24 februari 2021, 22:00:05 PM
Politiekers zijn wereldvreemde zageventen hé Janie, dat moet je ondertussen toch al weten...! ::)

;)

Ik luister naar wat de gouverneur en burgemeester mij vragen. Ik ga niet meer naar de kust. Ik ga liever mijn vakantiegeld uitgaven in de Ardennen. De mensen zijn vriendelijker, de lucht is er gezonder.

De miljoenen voor westtoerisme mogen ze terugstorten aan de belastingbetaler.

ACFI.

Bundesbahnfreak

Citaat van: ACFI op 25 februari 2021, 12:50:07 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 24 februari 2021, 22:00:05 PM
Politiekers zijn wereldvreemde zageventen hé Janie, dat moet je ondertussen toch al weten...! ::)

;)

Ik luister naar wat de gouverneur en burgemeester mij vragen. Ik ga niet meer naar de kust. Ik ga liever mijn vakantiegeld uitgaven in de Ardennen. De mensen zijn vriendelijker, de lucht is er gezonder.

De miljoenen voor westtoerisme mogen ze terugstorten aan de belastingbetaler.

ACFI.
Ge zijt niet alleen. Voor de corona kloegen ze de stenen uit de muur als er niet genoeg  volk op hunne dijk zat. Nu is het ook niet goed. Tja in de context  van corona te begrijpen.  Zoals mijn overgrootvader zaliger zei toen hij voor de eerste keer aan de kust kwam; "is dat nu de zee? Alleen zand en water!".  :-) Neen geef ons maar de Ardennen of de Hoge Venen.  Veel mooier en veel vriendelijker. Grtn Rudy

janieburton

#10
Gisteren in het radio en TV nieuws:

De NMBS heeft een systeem om tegemoet te komen aan de verzuchtingen  ::) van de gouverneur en de kustburgemeesters;
er worden een aantal extra treinen ingezet die "non-stop" van uit een aantal grote steden zoals Luik, Brussel, enz... zullen rijden

Bovenop het normale tarief wordt er een extra kost van 1€ aangerekend.

Het zal niet met genummerde plaatsen zijn (zoals op internationale treinen) maar op capaciteit zijn.

Indien de test gunstig is wordt dit gans de zomer in gebruikt genomen.

De gouverneur was blij dat er nu " aan crowd control" gedaan wordt maar vergeet toch één ding en dat is dat er nog steeds "gewone" treinen zonder reservatie naar de kust blijven rijden waar nog steeds iedereen kan opstappen.

Nu is de vraag de volgende: in het verleden werden er steeds extra treinen ingezet naar de kust, vervangen de extra treinen met reservatie nu de vroegere extra treinen zonder reservatie of komen nog steeds extra treinen zonder reservatie erbij op drukke dagen?