Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

AR-653 en 652

Gestart door Peter, 09 januari 2005, 10:30:05 AM

tonycabus

"Type 12" is het pseudo van een Waalse lezer. Hij heeft geloof ik ook de "brokken" van een KMB60 geplaatst.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

treinvirus

Hallo iedereen en guy holbrecht in het bijzonder,
ik heb ondertussen zelf kontakt opgenomen met de voorzitter van de waalse treinclub en hij heeft mij het adres gegeven van de bouwer van de 652. Nu wil het toeval dat ik deze heer zeer goed ken  en hij heeft mij zo een model te koop aangeboden twee a drie jaar geleden, wat ik totaal vergeten was. Hij maakt regelmatig zelf modellen uitgaande van bestaande items en deze zijn zeer mooi en praktisch altijd  juist maar, wat logisch is gezien de tijd nodig voor het maken ervan, niet altijd goedkoop. Gezien ik echter altijd zo goed als exact een kopij van het originele model wil hebben wou ik indertijd nagegaan of het schaalmodel goed was en weer eens bij toeval ben ik toen op iemand gevallen (ik weet zijn naam niet meer) die zo'n model had gekocht maar die nadien twijfelde aan sommige details zoals de plaatsing of afmetingen van sommige vensters. Deze laatste persoon heeft toen tekeningen naar mij opgestuurd van het origineel en enkele fotos waarvoor ik hem nog steeds dankbaar ben. Op mijn beurt heb ik de tekeningen doorgestuurd naar de bouwer om hem te vragen of het door hem vervaardigde model conform was op alle punten.wij hebben elkaar niet meer gezien gedurende  enkele maanden en,vreemd genoeg, nooit meer erover gesproken nadien. Ik weet niet of hij nog verder aanpassingen heeft gedaan aan het model maar zal het hem eens vragen als ik hem nog eens zie alsook het basismodel nodig ervoor. Mischien wil hij er ook nog nieuwe bouwen wie weet. Ik zal alvast zelf eens een en ander uitproberen als ik tijd heb. A propos kan iemend mij vertellen wie van beiden best is voor bouwpaketten andere motorstellen : jocadis of pb messingbouw?. Verdere zoek ik nog steeds een ombouwsetje van jocadis om een stoomlok van roco br 93 om te bouwenl tot type 97, het staat in hun catalogus maar sedert 2 jaar ga ik er regelmatig naar vragen en ze maken of hebben het nietmeer. Weetr iemand soms raad?
Treinvirus
 

matti

Het huidige model van Roco ?s Br 93 is niet het juiste basismodel voor een NMBS type 97 . Als ik op een beurs ooit nog eens een juiste basis vind ( een Roco Br 93 van de ?BB , deze heeft reeds zwarte wielen en de juiste waterbakken .) zal ik er wel een artikel over maken . Ik heb reeds zo een type 97 gemaakt zonder enige omdouw set . Echt niet zo moeilijk hoor, gewoon met wat plastikcard .

    [8]

treinvirus

Dank u matti, ik wacht met spanning op de ombouw.
Ik heb net een oud model van piko vt137 op de kop getikt en zal eens nakijken wat eventueel eraan kan gedaan worden om een type 652 te maken indien mogelijk(nu ik toch de tekeningen van deze autorail heb teruggevonden).Ik hou iedereen ervan op de hoogte.Treinvirus
 

treinvirus

goede dag knutselaars met plasticard,
Ik heb nog een vraagje: wanden van motorwagens lijken mij niet zo moeilijk te maken als ze recht zijn, maar hoe maak je in godsnaam een dak dat gebogen is en dan nog voor- en achteraan een helling heeft (zoals de types 43 enz)? kan dat ook in plasticard? dien je een dak van een wagon als basis te nemen (die zijn echter niet lang of breed genoeg) Dank voor raad
Treinvirus
 

Peter

Hallo allemaal,
Ben even in mijn dokumentatie gedoken en het spijt me te moeten zeggen dat de VT137 Vindabona (van Piko of Kato) de minst goede keuze is.
Ideaal is de VT183 "Fliegender Hamburger" van Kato (kat. nr. K301701)
Deze is nog overal in Duitsland te vinden in de winkels, en heeft ineens de afgeschuinde dak boven de stuurstand.
Het enige nadeel is dat hij op dit moment enkel in twee-delige versie te krijgen is.
Peter [:)][:)][:)]
Met vriendelijke groeten
Peter