Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

AR-653 en 652

Gestart door Peter, 09 januari 2005, 10:30:05 AM

Peter

Hallo allemaal,

Van wie zijn die prachtige modellen van de AR-652 en 653 die bij de foto's op Yahoo staan, en op welke basis zijn die gebouwd?
Peter :):)
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Ik denk van een franstalige maar ze zijn wel schoon he
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

guy holbrecht

Basismodel komt van Piko, maar is, als ik mij niet vergis, niet meer te krijgen. Ik zoek al lang op ruilbeurzen naar dit basismopdel om zelf een ombouw te beginnen. Nog geen tegengekomen. Jammer!
De foto's tonen alvast een zeer mooie realisatie.
Groeten,
Guy

Peter

Hallo Guy,
Op welk model van Piko bedoel je. Indien je de Vindabona bedoelt, dan is dit model ondertussen terug in verbeterde uitgave op de markt.
Ben alleen niet zeker of het van Piko of Kato is.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

tonycabus

Ze zijn idd van een Franstalige lezer. Wrl leuk h??
Ik zag ze enkele tijd geleden op ebay. Heeft ze duur betaald geloof ik :-(

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

matti


 Peter, wat beboel je met een Vindabona ?
Het basismodel waar Guy het over had is de bekende vliegende Hamburger . En nee, ik heb het niet over eentje van de Quick of zo .[:D]

             [8]

tonycabus

Dat is de "Vliegende Mortadella"[;)]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

met inzittende van pesto uit parma hoogstwaarschijnlijk
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Vindabona was de bijnaam van de Duitse SVT-137 treinstellen, die tot in de jaren 70 in dienst waren bij de Deutsche Reichsbahn (DDR)
De vliegende hamburger waar jullie het over hebben is een prachtig model van Kato.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

treinvirus

Ok, ik heb de juiste rubriek gevonden. Ik heb twee dezelfde modellen van  liliput svt-137 tweekleurig purper en creme en wou er een ombouwen tot type 652 maar het front van deze treinstellen is anders van vorm, de lengte van de stellen kloppen niet en de plaatsing ramen en deuren is ook kompleet anders. Het is dus mijns inziens niet te doen om een ervan om te bouwen zoals ik aanvankelijk gedacht had. Ten tweede lijken de piko modellen dezelfde mankementen te vertonen: geen ervan lijkt mij een front te hebben met klein naar boven versmallend middenraampje. Verder heb ik nergens ombouwsets gevonden. Mijns inziens dient zou de persoon van de redaktie die het artikel heeft gemaakt eens moeten navragen bij de klub die de 652 heeft (ferrov. malm?dy) op welke basis en hoe ze dit gedaan hebben, dit gezien er toch heel wat belangstelling hiervoor bestaat.
vinden jullie ook niet?
treinvirus
 

guy holbrecht

aan treinvirus

De eigenaar van de stellen in Malm?dy heeft ze afgewerkt gekocht van een particulier die er enkele had omgebouwd en die toendertijd om ??n of andere reden wegdeed. De bouwer wenste echter onbekend te blijven, wat zijn goed recht is trouwens. We zoeken het verder nog wel uit, maar de kans dat je dergelijke stellen, omgebouwd of in originele Duitse versie tegenkomt op ??n of andere beurs is miniem. Ikzelf zoek al een hele tijd, maar nog steeds noppes.
Groeten,
Guy

Gerolf

Ik heb al een paar keer aan 't zoeken geweest naar die "prachtige foto's op yahoo" waarvan sprake in de hoofding van dit item.
Ik vind ze niet (niet op groups/msm - ook niet op het modelspoorforum_belgi?). Kan er iemand mij de weg wijzen a.u.b. ?

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

hieronder staat de link maar ge moet wel een login hebben kan ook een e-mail adres van yahoo zijn
http://groups.yahoo.com/group/msm-tmm
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tonycabus

't Is zonde dat de namen van de folders ingekort worden op Yahoo, daarom zouden we ook het gebruik van "photobucket.com" willen promoten, dan zet je de link naar je eigen foto's meteen in een berichtje hier....

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gerolf

Inderdaad, tony! Ik heb me intussen al ingelogd in photobucket en een album aangemaakt (voorlopig nog leeg).
De link naar de site had ik al gevonden op de hoofdpagina van dit forum. Ik dacht echter dat het een vergissing was, want ik had de meest en minder waarschijnlijke fotoalbums al bekeken.
Nu heb ik dus ALLE foto-albums geopend, en uiteindelijk de foto's van de 652/653 in de folder "type 12" (logisch[?][?][?][?]) gevonden.
Hoe dan ook: het lijken inderdaad prachtige modellen - een dikke proficiat aan de bouwer!

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw