Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Station Sint-niklaas eind jaren 60 .

Gestart door modeltreinbart, 23 februari 2021, 08:40:30 AM

modeltreinbart

Beste collegamodelbouwers,
Naar gaande het boek van lijn 59 in april vorig jaar en het zien van het station antwerpen centraal in ons lijfblad , wat een zeer prachtig stations is trouwens.
Kwam ik op het idee om het oude station, dat afgebroken werd in 1970 , een nieuw leven te geven. Het boek heeft mij al veel info opgeleverd en ben dus aan de slag gegaan met fusion 360 . Nu eerlijkheidshalve bekennen dat ik enkel vooral tijd heb in het weekend zal dit een lang proces worden van vallen en opstaan ook in het printen in resin. De eerste stappen zijn reeds gezet. Het is niet de bedoeling dat ik het volledige stationcomplex ga bouwen maar enkel het stationsgebouw in eerste instantie. Dit omwille van de complexiteit en de grote van het station. Ik zal proberen ook regelmatig eens een foto te plaatsen van de vorderingen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

755philippe

Ben benieuwd naar het vervolg van de verschillende fases. Ik volg dit draadje zeker aangezien ik ook met Fusion 360 werk. Leuk programma met vele mogelijkheden. Ik wens je succes met de opbouw van je station.
Mvg


755philippe

modeltreinbart

Wat ik wel ondervind is dat het soms wel even duurt tegen dat het resultaat behaald is wat ik wil bereiken. En er dus vele testprints worden gemaakt vooraf voor het beste resultaat.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

bollen neus

Skoon station en lengte van +/- een 90 cm,inderdaad vree complex en zeker as ge nog iets verder in den tijd terug gaat. Bundel voor de goederenloods was 26 sporen.
Veel succes met het bouwen
Den Eric.

modeltreinbart

Vandaar ook de keuze enkel het gebouw te maken. Dit zal al een hele opdracht zijn. Maar een leuke opdracht .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Karel A.J.

Ter info: dat gebouw is getekend in de openingsscene van het Nero-album "Het B-gevaar" (dat grotendeels in Sinnekloas speelt trouwens) weliswaar zonder veel detail.

modeltreinbart

Voor de ramen die ik al getekend heb is er telkens een printtijd van 4u , als ik er 4 op 1 print kan zetten en er geen enkele mislukt ( wat soms wel eens gebeurd) zal ik ongeveer 28u printtijd nodig hebben voor enkel die ramen. er zitten namelijk 28 dezelfde over heel het gebouw.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

@bollenneus : Eric het zal de nodige tijd vragen. Ik zou zeggen zeker blijven volgen.
@ Karel A.J. bedankt voor het wistje datje. Ik wist het niet.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

renstimpie

https://photos.app.goo.gl/kzvTCmwFANJ4nPMn7

Ik heb ooit een collectie met foto's gekocht.   Ik heb al een deel van zitten inscannen.  Er staat geen bron bij.. 

Tim

dieselfreak

Tim, dat zijn foto's in de jaren 1966 en 1967 gemaakt door wijlen Georges Baert die toen werkte in het station Sint-Niklaas, ik heb ze ook, enkele staan ook in mijn boek over Lijn 59.
MC

modeltreinbart

@tim : Dank u voor de foto's
@marc : inderdaad maar hoe meer foto's hoe beter , het is altijd fijn iets te bouwen dat bestaan heeft dit doet bij sommige mensen herinneringen naar boven brengen. Zelf heb ik het nooit weten staan en dit geeft dan weer die uitdaging.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

renstimpie

Citaat van: dieselfreak op 23 februari 2021, 21:15:24 PM
Tim, dat zijn foto's in de jaren 1966 en 1967 gemaakt door wijlen Georges Baert die toen werkte in het station Sint-Niklaas, ik heb ze ook, enkele staan ook in mijn boek over Lijn 59.

Bedankt Marc!   Ik zet de bronvermelding erbij!  Ik heb er nog, maar die moet ik nog scannen.

modeltreinbart

Ook hier zit ik niet stil .
Ramen tekenen voor in het station.


En nog meer ramen


En dit is dan het station vermoedelijk jaren 50-60 gelet op de citroën deux cheveaux


Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart



Een deur getekend zoals jullie links kunnen zien op de foto van het station.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

renstimpie