Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

invoer VK

Gestart door oebr, 17 februari 2021, 18:55:39 PM

oebr

iemand al recent iets besteld in het VK, bvb Hattons of Hornby ?

volgens dit artikel  ( https://www.rtl.lu/news/europa/a/1673343.html )zouden er wel kosten voor de douane check in  bij komen, moet je de btw lokaal bijbetalen (die is van de VK-prijs dan al afgetrokken)
en zouden er voor producten die in het VK gefabriceerd zijn (ik denk dan aan Peco of Hornby) verder geen kosten bij mogen komen.
Maw de prijs zou afgezien van de inklaringskost van pakweg 15 euro ongeveer dezelfde als voorheen moeten zijn. Maar ik vraag me nu af of dat klopt
met de realiteit.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Martin Welberg

Ja, wel NL dan, via DPD verzonden een toetsenbord voor Premiere Pro, BTW plus 6,50 aan afhandelingskosten aan DPD moeten betalen.

evan

Citaat van: oebr op 17 februari 2021, 18:55:39 PM
iemand al recent iets besteld in het VK, bvb Hattons of Hornby ?


en zouden er voor producten die in het VK gefabriceerd zijn (ik denk dan aan Peco of Hornby) verder geen kosten bij mogen komen.


Daar ben ik niet zeker van.  Die regel geldt voor wat er geproduceerd is, maar bij mijn weten zijn die producten in andere landen vervaardigd zoals China en dergelijke.   Ze moeten een attest kunnen neerleggen dat het in de UK is vervaardigd.

Ik moet binnenkort weer het één en ander bestellen van PECO en DCC concepts en dan deel ik de ervaring wel hier ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

RUNE

Bestel mijn Peco sporen altijd bij Hattons, maar de laatste maal was dat voor de Brexit. Prijs was de prijs op de site + de transportkosten
zoals die op hun website vermeld stond.  Toen geen extra kosten.
Ik vermoed dat dat nu ook nog zo is (extra prijs zal nu wel mee verrekend zijn)

Rangeerduivel

Tel er maar wat bij hoor jongens!
Ik heb onlangs twee reducties met motor ter waarde van160€ gekocht bij DJH in Durham UK.
Daar bij geteld de verzendkosten kwam het op ongeveer 178€.
Alles leek in orde tot ik van FEDEX (per sms) een rekening te betalen kreeg van 46,50€ "charges".
Heb dat onmiddelijk overgeschreven naar hun KBC-rekening en 's anderendaags zat het pakje in mijn bus!

;)

evan

Leve onze vrienden van de douane  :(
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

RUNE


Rangeerduivel

Probeer ze in een bedrijf als DJH maar eens wijs te maken dat het moet aangeduid worden als geschenk, ze zullen Je van ver zien komen denk ik!

;)

evan

Das al jaren zo...

Ik bestel vaak in US en Canada en weet dus dat er telkens 25 tot 50 % kosten bijkomen.

Nu is dat voor de UK ook zo.   :(

Enkele jaren terug een locomotief gekocht vanuit US.  Die was samen met transportkosten ongeveer 90 Euro en eens hier moest ik nog 65 Euro ophoesten.  De berekening zoals in de link van RUNE was niet van toepassing.  De Douane had zelf een waarde geschat voor de locomotief omdat ze hem te goedkoop vonden in vergelijking met producten hier op de Europese markt.  True story...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

IDD Evan, naar 't schijnt rekenen die rotzakken al 25€ alleen om je pakje te openen!

;)

Michael

Citaat van: Rangeerduivel op 17 februari 2021, 22:08:23 PM
IDD Evan, naar 't schijnt rekenen die rotzakken al 25€ alleen om je pakje te openen!

;)

Rudy die "rotzakken" doen ook maar wat de wet voorschrijft, en ga dit nou niet vergelijken met WOII aub.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Rangeerduivel

Citaat van: Michael op 17 februari 2021, 22:57:00 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 17 februari 2021, 22:08:23 PM
IDD Evan, naar 't schijnt rekenen die rotzakken al 25€ alleen om je pakje te openen!

;)

Rudy die "rotzakken" doen ook maar wat de wet voorschrijft, en ga dit nou niet vergelijken met WOII aub.

ik bedoel daarmee enkel dat de prijzen veel te hoog zijn, en dat heeft niets te maken met oorlog Michael
Dan ligt het natuurlijk aan diegenen die de prijzen bepalen en niet aan de douanier op zich

;)

doomslu

Kern van het probleem is niet de douane, maar die idiote Engelsen die de EU wilden verlaten.
Gewoon links laten liggen die ganse handel.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

RUNE

Laat die linksrijders maar links liggen, ze zijn nu toch niet meer het goedkoopst. Er zijn op het vaste land genoeg alternatieven.

Rangeerduivel

#14
Citaat van: doomslu op 18 februari 2021, 08:27:02 AM
Kern van het probleem is niet de douane, maar die idiote Engelsen die de EU wilden verlaten.
Gewoon links laten liggen die ganse handel.  ;)

Daar kan je wel gelijk in hebben Luc, maar het probleem is dat wij, (ik en nog een forumlid) die onderdelen van DJH echt nodig hadden, en die vind je blijkbaar nergens anders, dus ben je verplicht om over de plas te gaan kopen, met alle gevolgen van dien.
Maar ach, waar klagen wij in feite over, het is maar een hobby en niet van levensbelang, dus niemand verplicht ons er toe,
En omdat we al weten dat het een dure hobby is, kan dit er nog wel bij!

;)