Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

invoer VK

Gestart door oebr, 17 februari 2021, 18:55:39 PM

SirGresley

Winkel die nog al veel Peco heeft, in België

http://www.le-bout-en-train.be/

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Bundesbahnfreak

Citaat van: guydhaese op 22 februari 2021, 00:20:27 AM
Citaat van: doomslu op 18 februari 2021, 08:27:02 AM
Kern van het probleem is niet de douane, maar die idiote Engelsen die de EU wilden verlaten.
Gewoon links laten liggen die ganse handel.  ;)

Die 'idiote' Engelsen zijn ons in de vorige eeuw wel twee keer komen bevrijden, 'met bloed, zweet en tranen'.
We Shall Never Forget.

Inderdaad,

Maar de Duitsers zijn hier 2 maal binnen gevallen, moeten we nog steeds boos op hen zijn?
PS mijn familie was in die periode NIET Duits-gezind

Mvg

Rudy

raf

Citaat van: guydhaese op 22 februari 2021, 00:20:27 AM
Citaat van: doomslu op 18 februari 2021, 08:27:02 AM
Kern van het probleem is niet de douane, maar die idiote Engelsen die de EU wilden verlaten.
Gewoon links laten liggen die ganse handel.  ;)

Die 'idiote' Engelsen zijn ons in de vorige eeuw wel twee keer komen bevrijden, 'met bloed, zweet en tranen'.
We Shall Never Forget.
en daardoor word de geschiedenis dus weer verkeerd weer gegeven .
die engelsen die wilde eigenlijk kijken wat er gebeurde en als de duitsers hun met rust zouden laten dan zouden ze zien nadat alles terug wat stabieler werd of ze er handel mee konden drijven .
maar gelukkig is het anders gelopen .maar blijft dat ze helemaal niks van plan waren te doen .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Martin Welberg

Citaat van: guydhaese op 22 februari 2021, 00:20:27 AM
Citaat van: doomslu op 18 februari 2021, 08:27:02 AM
Kern van het probleem is niet de douane, maar die idiote Engelsen die de EU wilden verlaten.
Gewoon links laten liggen die ganse handel.  ;)

Die 'idiote' Engelsen zijn ons in de vorige eeuw wel twee keer komen bevrijden, 'met bloed, zweet en tranen'.
We Shall Never Forget.

Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst..Sorry, maar ik zie dat toch wat anders, zonder US hulp hadden ze in ieder geval WO2 niet overleefd.

Michiel

Citaat van: raf op 22 februari 2021, 12:26:06 PM
en daardoor word de geschiedenis dus weer verkeerd weer gegeven .
die engelsen die wilde eigenlijk kijken wat er gebeurde en als de duitsers hun met rust zouden laten dan zouden ze zien nadat alles terug wat stabieler werd of ze er handel mee konden drijven .
maar gelukkig is het anders gelopen .maar blijft dat ze helemaal niks van plan waren te doen .
Dat lijkt me ook een beetje kort door de bocht. Engeland was inderdaad niet bekommerd om België en de Duits inval, maar wel om Frankrijk. Ze wisten dat Frankrijk geen maat was voor Duitsland. Frankrijk werd al in 1870 door de Pruissen helemaal onder de voet gelopen. De Engelsen waren erg bezorgd om hun machtspositie in Europa met een Duitse overheersing en bezetting van Frankrijk. Dat ze "nobel" België's souvereiniteit kwamen verdedigen was om de bevolking achter hun oorlog te krijgen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

raf

Michiel staat ergens in een boek over de duikboot oorlog maar waar ????
ik heb zo een twintig boeken en die paar regels  beginnen opzoeken is geen optie
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: guydhaese op 22 februari 2021, 00:20:27 AM
Die 'idiote' Engelsen zijn ons in de vorige eeuw wel twee keer komen bevrijden, 'met bloed, zweet en tranen'.
We Shall Never Forget.
die kwamen wel omdat die 2 maal de volgende aan de beurt waren,trouwens had den Amerkaan geen 2 maal bijgesprongen dan zouden wij alvast als 2de zoniet eerste taal Duits aangeleerd zijn/worden !

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 februari 2021, 20:20:29 PM
dan zouden wij alvast als 2de zoniet eerste taal Duits aangeleerd zijn/worden !

Misschien was Duits beter geweest dan "Trumps", de Duitsers doen het nu zeker niet slecht!

;)

Metpetergaathetbeter

De Duitsers van toen waren belange niet de lievertjes als die van nu  :-\

Ludwig

Citaat van: Rangeerduivel op 17 februari 2021, 22:08:23 PM
IDD Evan, naar 't schijnt rekenen die rotzakken al 25€ alleen om je pakje te openen!

;)

Wat een zielige opmerking ! :(
Denk eraan dat hier mensen op het forum zitten die daar werken of familie hebben die daar aan de slag zijn !
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Rangeerduivel

Citaat van: Ludwig op 23 februari 2021, 13:54:16 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 17 februari 2021, 22:08:23 PM
IDD Evan, naar 't schijnt rekenen die rotzakken al 25€ alleen om je pakje te openen!

;)

Wat een zielige opmerking ! :(
Denk eraan dat hier mensen op het forum zitten die daar werken of familie hebben die daar aan de slag zijn !

So what?
Dat is dan jammer voor hen hé Ludwig, maar ik ga mijn mening daarom toch niet herzien hoor!
Wij zijn enkel goed als we braaf zijn en alsmaar betalen en betalen en BETALEN! ::)
En de hoofdschuldige, de bodemloze put genaamd "de staat" rijft alsmaar meer binnen, om het dan gewoon maar te verkwisten.
UK is uit de Europese Unie en je moet daarvoor (op een totaal van 190€ de som van 46€) betalen aan de Belgische staat, waar zit daarvan de logica?
Ik ben van plan te emigreren naar het buitenland, en vele van die dingen zijn daar niet vreemd aan,
Er zullen er zijn die blij zijn onder het mom van "opgeruimd staat netjes" en dat is hen gegund.

;)

Martin Welberg

Fijn kort door de bocht, de staat rekent simpelweg de BTW zoals op elk product wat men in de EU koopt. Er zijn dingen die nu eenmaal met elkaar betaald moeten worden.
Ben nog steeds blij dat ik in NL en de EU woon. Alleen al bv een ziektekosten verzekering in de VS daar sla je hier in Europa steil van achterover, daar zijn bedragen van 750 dollar per maand per persoon eerder gemeengoed dan uitzondering.

Hopelijk vindt je in het "buitenland" wel wat je zoekt. Wel een ruim begrip trouwens. BTW wordt waarschijnlijk niet geheven op Antartica.. ;) :P


Rangeerduivel

Citaat van: Martin Welberg op 23 februari 2021, 16:17:32 PM
Fijn kort door de bocht, de staat rekent simpelweg de BTW zoals op elk product wat men in de EU koopt. Er zijn dingen die nu eenmaal met elkaar betaald moeten worden.
Ben nog steeds blij dat ik in NL en de EU woon. Alleen al bv een ziektekosten verzekering in de VS daar sla je hier in Europa steil van achterover, daar zijn bedragen van 750 dollar per maand per persoon eerder gemeengoed dan uitzondering.

Hopelijk vindt je in het "buitenland" wel wat je zoekt. Wel een ruim begrip trouwens. BTW wordt waarschijnlijk niet geheven op Antartica.. ;) :P

Hoeft niets geheim rond te zijn in mijn geval is/wordt dat Italie.
Ik heb ginds een paar kennissen wonen en die willen in geen geval terug, dus...
Het is wel EU maar vele dingen zijn ginds een pak lager geprijsd dan hier, niet alles maar als je de balans maakt komt het leven ginds een pak goedkoper uit, beginnende met een woning die maar 2/3 kost van de prijs hier.

;)

Martin Welberg

Zou in ieder geval in Italie niet in de UK bestellen, daar komt er effe 25% BTW bij op als alles doorgaat..