Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Intermodellbau Dortmund 04/2021

Gestart door mardig23, 14 februari 2021, 16:57:31 PM

Luc

Neen! Wij stellen ten toon in Dortmund  :)
Oufti!

renstimpie

In principe gaat Chateau Migraine ook naar Dortmund .. :)

Tim

raf

Drie beurzen van modelbouw op de zelfde datum .
Het gaat plezant worden mijn gedacht.

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Luc

Oufti!

Jurgen

Dan ga ik op vrijdag naar Dortmund en zaterdag naar Genk hé. Dat komt wel in orde. Misschien sla ik Dortmund wel eens over dit jaar, wie weet. 't Is nog lang om over na te denken.

Mijn verlof dat ik hiervoor gepland had in april, laat ik wel staan. Een beetje rust kan geen kwaad en eens gaan fietsen kan ook deugd doen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

raf

FRIEDRICHSHAFEN  de datum op de site zou ook alweer verschoven zijn
Het is om zot te worden om de kalender in orde te houden dit jaar

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Jurgen

Men zou het haast vergeten, maar deze beurs vindt nu plaats en ik ben er vandaag geweest.

Het is een kleinere versie van de 'normale' niet-corona versie, maar de treinhallen zijn wel gevuld. Ik had wel de indruk dat er enkele fabrikanten ontbraken en ook het aantal handelaars was minder dan anders.
Maar, en dat viel wel op, de modeltreinhallen waren de enige hallen die niet samengevoegd waren met andere modelbouw. De andere modelbouwtakken moesten het met andere hallen doen en zaten samen in een mishmash door elkaar. Het gedeelte met kermis heb ik zelfs helemaal niet gezien.

Hiermee wil ik niets zeggen, ik stel alleen maar vast dat modeltreintjes goed vertegenwoordigd waren, ondanks de corona-versie van de beurs.

Afgezien van dit alles liep ik er ook bijna alleen rond vandaag. Zo weinig volk heb ik nog nooit geweten, de parking waar ik stond (Parking C1) was zelfs maar halfvol. Maar dat gaf dan wel de mogelijkheid om wat langer en rustiger naar een modelbaan te kijken zonder dat er iemand tegen je staat de drummen.

En koopjes? Ze waren er! Ik heb alvast de beide sets M2-rijtuigen gekocht, alles samen 50 euro goedkoper dan de goedkoopste prijs die ik weet hier in België. Jammer voor die winkel, maar daar koop ik anders ook al genoeg.  ;D

Is het een aanrader om te gaan kijken? Mja, daarover zijn de meningen altijd verdeeld. Laat ons zeggen dat ik veel gezien heb dat vergelijkbaar is met andere jaren en iedere keer opnieuw zeg dat ik niet meer ga (maar de drang om iets te missen is te groot...  ;D).

Foto's? Die heb ik, maar ik heb geen webruimte (meer) en ben ook niet van plan om er mij mee bezig te houden. Wil je zien wat er te zien was? Je kan nog tot en met zaterdag een kijkje gaan nemen!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

raf

een bevriende club staat er met een diorama bij de boten afdeling
ze moeten zondag nog afbouwen want maandag is de zaal nodig voor een ander evenement .
dus stik kapot van die dag en dan nog moeten afbouwen en terug naar huis ??
ik denk niet dat ik ga kijken want 300 km hen en terug en dan inkom 15 euro dan moet je al veel winst maken op je aan koop
ok je kan er ook nog vanalles bekijken dat wel maar winst op je aan koop is dus relatief
laatste keer wilde ik van alles kopen en ik kreeg na mijn vraag dat alles wat ze mee hadden via de website moest aangekocht worden .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Luc

Wij staan er als tentoonstellers, en we zijn zeer blij!
Oufti!

doomslu

Raf, naar een tentoonstelling/beurs gaan om winst te maken lijkt me een vreemde gedachten gang. Je gaat toch voor je plezier, dacht ik?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ronald

Citaat van: Luc op 19 november 2021, 07:29:18 AM
Wij staan er als tentoonstellers, en we zijn zeer blij!

Zo is het, wij komen straks even kijken! :)

raf

Luc jaren geleden kon je er koopjes doen
BV wij bestelden bij conrad en lieten het dan mee naar de beurs nemen
zo bespaarden we port kosten .dit kan nu niet meer want verandere bedrijfs policy en bla bla.
ik moest inox maden schroefjes hebben en kocht 3 zakjes van 25 stuks
mijn collega wilde er ook kopen maar ze waren op
zoals reeds gezegd hier boven alleen kijken je kon niets kopen bij bepaalde winkels
het gaat niet over winst maken maar soms vond je er zaken die je moeilijk ergens anders kon kopen .bv speciale maten van krimpkous.of bij de accu boer accu's in bulk
Ik denk dat RC mensen er anders naar kijken dan jullie modelspoorders
ook zijn er bij de boten steeds dezelfde standhouders en hebben we het bijna wel allemaal gezien

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

renstimpie

van 07/4 tot 10/04/2022 gaat de nieuwe editie door...

MSC HET SPOOR mag deelnemen met Chateau Migraine & Belgomine Traveaux...We kijken er weeral naar uit!!

oebr

tof! en hoe is de gezindheid van de goden ? ik duim alvast voor jullie en ons bedevaartgangers
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992