Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Bedrijfsnummer veranderen

Gestart door Edwy, 13 februari 2021, 23:34:44 PM

Edwy

Ik heb een vraagje, en vind niet direct een link in  de zoekmachine als er eentje bestaat, maar is er iemand die weet hoe of die ervaring heeft met het veranderen van het nummer dat een loc draagt. Ik heb namelijk een loc of twee dubbel waar ik het nummer van wil veranderen en vroeg me af hoe dit mogelijk zou zijn. Het gaat hem over de Marklin versie van de belgische diesel serie 55.

oli 11/01

Mogelijk met de groene versie.

Acryl verf op de oude nummers, dry-transfer ( Woodland Scenics ), matte vernis
Moet nog gepatineerd worden.




Was ook mogelijk voor de gele versie toen Hobby 2000 nog dry-transfers in het groen had.

55erke

Mooi gedaan Oli,
Ik heb er ook zo een paar rondrijden met dezelfde methode.
Niet altijd gemakkelijk om de cijfers op de juiste plaats te krijgen. Tog niet voor ne prulleman als ikzelf  ;)

Groetjes

Edwy

#3
hoe doe je dat precies dat patineren? kent u ook de afmeting van de cijfers?


SuSke

Daarover staat er hier op het forum een heel draadje met allerhande info en resultaten: https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/board,127.0.html
gewoon even doorspitten en bij vragen, gewoon je vraag stellen, het antwoord komt wel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Edwy

Citaat van: SuSke op 14 februari 2021, 20:06:37 PM
Daarover staat er hier op het forum een heel draadje met allerhande info en resultaten: https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/board,127.0.html
gewoon even doorspitten en bij vragen, gewoon je vraag stellen, het antwoord komt wel.

Dank u, ik had het niet met de zoekfunctie gevonden, ik bekijk het!