Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Drielandenpunt baantje??

Gestart door Peter, 09 februari 2021, 11:27:24 AM

Peter

Een baantje zal het ?? niet worden want in onze nieuwe woonst zal er waarschijnlijk te weinig plaats voor zijn, maar modelspoor is nu eenmaal mijn (onze) hobby en voor een grote makette...mischien??
Het idee is ontstaan door bij het rommelen voor de verhuis een doosje vond met onderstaande nooit af geraakte ombouw (vans 2018 ??)
Het drielandenpunt wordt dus Belgie/Nederland/Duitsland vlak bij Aachen. Van alles heb ik nog wat liggen dus als wat met wat gepruts kan ik me toch nog een beetje bezighouden.

Het begin: een kleine bezigheid, namelijk verlichting afwerken in
deze Mercedes Benz Sprinter in de kleuren van Müller, de grootste Duitse drogerie keten.
Een frutselwerkje  maar het komt wel goed.


. by Peter Verlooy, on Flickr

De volgende stap zal  eveneens verlichting en reizigers zijn het model van een ASEAG die van uit Aachen oa. lijn diensten rijdt of reed naar bv. Vaals (NL) en Kelmis (La Calamine B)

49042378128_13f2ca0ed4_b by Peter Verlooy, auf Flickr
 
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Hey Peter,

Dat punt heel Vaal (Vaalsberg) en ligt echt op het puntje tussen Nederland, België en Duitsland. Mijn baan of de baan die ik wil gaan bouwen, zal op dat thema geschoeid zijn.

https://www.de-locloods.be/de-baan/
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Karel A.J.

Zit er onder die berg niet een tunnel met een handvol treinsporen?

Peter

Hallo Sven

Ik ken die omgeving heel goed want ik heb vele jaren in Düren gewoond (tot 1964) want vader was beroeps militair en wij reden regelmatig met de
auto om inkopen te doen in Vaals ( de grens liep toen midden in de winkelstraat. een zijde van de straat was NL de andere zijde D (en soms ;D douane)
Heb/had trouwens nog vrienden daar in de buurt (de ene in Wurselen, de andere in Linnich)
Waar is de tijd 
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#4
Karel,
de winkel van Hünerbein was toen aan de overkant van de straat (Markt) en was deels in de kelder, maar ik betwijfel of er een handvol?? sporen onder de heuvels tussen de Markt in Aachen en de Vaalserstrasse lagen  ;D ;D ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

grove den

Peter, ik denk dat Karel de tunnel onder de , net niet eigenlijk,  Vaalser "berg"bedoelt= Gemmenicher tunnel op de Montzenroute....

Jos

Peter

Hallo Jos,
Je hebt gelijk natuurlijk. Ik zat met Vaals in mijn gedachten. Is trouwen al een een paar jaar dat ik daar nog geweest ben..
Komen normaal enkel dikwijls in Aachen en dan Linnich  (is nu maanden, dank zij corona geleden)
Met vriendelijke groeten
Peter

Karel A.J.


Peter

#8
Even terug uit de doos gehaald, mijn Piko G 1206 Rurtalbahnlok die in de drie landen regelmatig te zien is en mijn  geliefde meetrijtuig van de Aachener UNI
De rest zal voor na de verhuis zijn  ;D ;D ;D

DSCN5053[1] by Peter Verlooy, auf Flickr

en de oude foto van het meetrijtuig

50166159498_7dcd01fed1_h by Peter Verlooy, auf Flickr 
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Die onderste wagon heb ik in juni (of was het juli) nog zien liggen bij Hunerbein. Deze wagon was juist door LS Models uitgebracht.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be