Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Mobile Station 2

Gestart door lilliput, 08 februari 2021, 16:33:58 PM

lilliput

Heb net een MS2 gekocht ter vervanging van mijn Marklin 6021. Nu blijkt deze zich steeds te resetten tijdens het rijden. Heb nochtans geen al te grote baan met in totaal 4 K83 decoders (12 wissels, 2 ontkoppelrails en 2 signalen). Daarenboven verliest de centrale wanneer ze volledig uitvalt de controle over de decoders. Moet dan op de decoders de bruine en rode kabel hersteken en dan werkt het terug. Rijdt nooit met meer dan twee treinen tegelijk. Het verbruik op de baan heb ik gecontrolleerd en is niet te hoog. Heb de MS2 gekocht omdat deze mij toelaat alle functies van de loc's te gebruiken (is beperkt tot 4 functies op de oude centrale). Weet iemand raad ? De software versie van de MS2 is 3.55 en de revisie voor de aansluitbus is 1.41 .

eve

Terug naar de handelaar waar je het ding kocht !

Mvg, Erik

Rangeerduivel

Citaat van: lilliput op 08 februari 2021, 16:33:58 PM
Heb net een MS2 gekocht ter vervanging van mijn Marklin 6021. Nu blijkt deze zich steeds te resetten tijdens het rijden. Heb nochtans geen al te grote baan met in totaal 4 K83 decoders (12 wissels, 2 ontkoppelrails en 2 signalen). Daarenboven verliest de centrale wanneer ze volledig uitvalt de controle over de decoders. Moet dan op de decoders de bruine en rode kabel hersteken en dan werkt het terug. Rijdt nooit met meer dan twee treinen tegelijk. Het verbruik op de baan heb ik gecontrolleerd en is niet te hoog. Heb de MS2 gekocht omdat deze mij toelaat alle functies van de loc's te gebruiken (is beperkt tot 4 functies op de oude centrale). Weet iemand raad ? De software versie van de MS2 is 3.55 en de revisie voor de aansluitbus is 1.41 .
Citaat van: eve op 08 februari 2021, 16:41:07 PM
Terug naar de handelaar waar je het ding kocht !

Mvg, Erik

't Is niet dat wij niet willen helpen, maar je hebt 2 jaar (verplicht) garantie, dat weet je toch?

;)

lilliput

Dacht gewoon dat ik iets verkeerd zou gedaan hebben, maar de 6021 houdt nu al meer dan 20 jaar uit zonder probleem. Zal er terug mee gaan en laten omwisselen

lilliput

Bericht aan iedereen: heb een update laten gebeuren bij Het Spoor naar de laatste softwareversie en het probleem is opgelost. Blijkt dat de standaard 3.55 versie van de software een aantal bugs bevat. Blijkbaar is er ook iets verandert aan de stroomafgifte naar de baan. Initiƫel wanneer je op de MS2 de controle deed van de stroom op de baan gaf deze 18.4V, nu slechts 17.9V. Denk dat er teveel stroom naar het spoor ging.

SuSke

Goed om te lezen dat de handelaar het probleem voor jou heeft opgelost. Goede punten voor Henry van "Het Spoor"  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

eve

Is dat nu niet beter dan zelf aan een nieuw toestel te zitten prutsen?

Mvg, Erik.