Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Wat is je favoriete treinsamenstelling ?

Gestart door 55erke, 03 februari 2021, 20:06:03 PM

modelbaanHO

Leuk onderwerp !
Mijn voorkeur gaat bij reizigerstreinen naar de TAC (Autoslaaptrein) en voor goederen naar een gemengde goederentrein.
Ik kan spijtig genoeg geen foto's tonen van de treinen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

mark7758

Dan maak je hem toch zelf. (Modelbaan Reeks 62, 2 of 3 goederenwagons. En klaar 8) )
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.


modelbaanHO

Dat is 'm. Geef toe toch een mooie samenstelling.
Ik hoop dat LS, of een andere fabrikant, vroeg of laat het Resto rijtuig nog eens (apart) uitbrengt. Dat ontbreekt mij nog.
En enkele auto-wagons zijn ook nog welkom (wel in groene kleurstelling).
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

mardig23

Heeeel Mooi, en vooral "nostalgie"...

Ik mis nog twee slaapmutsen, maar ook daar vragen ze tegenwoordig zotte prijs voor.
Die resto kom je af en toe wel eens tegen op ebay, ook voor veel te veel geld, maar dan is uw stam wel compleet :P
Mvg Karl

Michiel

Voor een type 10 en een sleep blokrijtuigen zou ik wel eens diep in de buidel durven tasten, alsook voor een type 16 en een sleep CGI rijtuigen... in Etat Belge uitvoering... en schaal N natuurlijk.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Driesel

Luc en Karl, die TAC is inderdaad ook een mooie. Ik ben maar meteen aan de slag gegaan:



Ik mis nog de autotransporters, maar die zijn aangekondigd door Arnold, dus dat komt (hopelijk eind dit jaar) in orde.
De loc is eigen geknutsel en moet nog verder afgewerkt worden.

Michiel: en het is in N! ;)


Michiel

#22
Weet ik, Dries. Jij hebt mijn respect al heel lang gewonnen. Niet mijn tijdperk dergelijke slepen, maar wel bewondering voor alle zelf- en ombouw inklusief schilderwerk dat werkelijk tot in de kleine details gaat. Prachtig.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)


mardig23

#24
Blauwe DDm Slaapmuts van LS Models, VB 44020, 44021 en 44022
of Heris zijn dat 12203-3 en 12203-4 of 12525

De groen met grote B: LS 93S01 en 93S02
Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

#25
Citaat van: mardig23 op 05 februari 2021, 20:03:41 PM
De groen met grote B: LS 93S01 en 93S02
daar zijn er zo maar 2 (zijn in feite minder fraai dan die blauwe)van waren trouwens bij aankoop merkelijk goedkoper

trouwens die slaapmutsen en die andere blauwe zonder slaapmuts reden toch door elkaar

Metpetergaathetbeter

Citaat van: modelbaanHO op 05 februari 2021, 09:49:37 AM
Dat is 'm. Geef toe toch een mooie samenstelling.
Ik hoop dat LS, of een andere fabrikant, vroeg of laat het Resto rijtuig nog eens (apart) uitbrengt. Dat ontbreekt mij nog.
En enkele auto-wagons zijn ook nog welkom (wel in groene kleurstelling).
die I5 zou je grrust kunnen vervangen door I6slaaprijtuigen (keuze tss 2 fabrikanten)

modelbaanHO

Peter,
I5en en I6en zijn geen probleem die heb ik, T2 en WLAB ook niet.
Alleen de Resto en nog enkele DDm's.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Thommy

Hier bij mij.
Beneluxstel. HLE11 met de bordeaux/gele wagons er achter. Is al sinds ik ze ooit in 1986 in de Lima catalogus zag staan zo  ;D
Greetz

Thommy

rixke rail

#29
Een fantasieke ?

Zebra by Eric  Baert, on Flickr

Edit : maar als ik echt iets moet kiezen dan liever zoiets.
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN