Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Wat is je favoriete treinsamenstelling ?

Gestart door 55erke, 03 februari 2021, 20:06:03 PM

55erke



Hoy,
Iedereen heeft zo wel zijn favoriete treinsammenstelling.  Ik zou zeggen maak er een foto van en plaats ze in dit draadje.

Ik zelf heb vele favoriete samenstellingen maar van passagierstreinen is er tog eentje dat er boven de rest uitsteekt ;  een groene 55er met een stam bordeaux m2 rijtuigen. Zoals ze vroeger op de lijn van Luik naar Luxemburg reden. ( of Jemelle ? ) het is ook deze trein die op mij een grote indruk maakte als ik als klein manneken op een trip in de ardennen was.
Het zou fijn zijn als marklin nu eens een mooi stammetje gewone bordeaux m2  zou uitbrengen , dan kan ik de correcte samenstelling maken  ;)

NMBS 5504 met m2 rijtuigen by J S, on Flickr


Voor de goederen vind ik het al wat moeilijker om te kiezen , maar ik ga voor een dubbeltractie 55ers met Fals goederenwagons  , de befaamde ertstreinen , lekker zwaar , en veel wielen die over de sporen denderen;

NMBS 5541 & 5532 met ertstrein by J S, on Flickr

Ertswagens type Fals by J S, on Flickr

Ik ben benieuwd naar die van jullie ?

Groetjes



SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

philippe

Hoi 55-erke,
Wat bedoel je met "een normale stam M2"?
Waarschijnlijk een set M2-rijtuigen zonder de "trek-duw" gekleurde hoeken?
Er zijn wel al de aparte rijtuigen Märklin 43531, 43533, 43535 geweest: de gewone bordeaux livrei .
Maar om die nu nog te vinden...
Er is waarschijnlijk wel hoop: nu voor 2021 het M2-rijtuig 'volledig eerste klas' (in het groen) voorzien is, zal er nog wel een bordeaux versie volgen.

doomslu

Eén van mijn favorieten, de IR trein tussen Luxemburg-stad en Liers (B) zoals te zien in 2014. Met DMS.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Qua reizigers zit ik qua favoriet op deze, blauwe 55er, met IR LIERS-LUXEMBURG in onderstaande variant, 3 i10 waarvan 1 eersteklas en een DMS


NMBS SNCB 5542 @ Nonceveux
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Alan On Track

Ook hier moeilijk uit één te kiezen. Reeks 22 met M2 rijtuigen staat vrij hoog aangeschreven bij mij, maar mijn favoriet is toch nog steeds een type 64 met een korte sleep L-rijtuigen.

IMG_20190817_153632969 by Alan Jockmans, on Flickr

Zodra ik een geschikte loc koop of bouw voor mijn sleep tijdperk I Oostende-Wien express- rijtuigen dreigt die samenstelling wel eens mijn nieuwe favoriet te worden  ;)

Qua goederen heb ik niet echt een bepaalde voorkeur, ik geniet gewoon van gemengde goederentreinen achter een reeks 13 of 22.

Modelbouw is een kunst

55erke

Citaat van: philippe op 03 februari 2021, 21:31:10 PM
Hoi 55-erke,
Wat bedoel je met "een normale stam M2"?
Waarschijnlijk een set M2-rijtuigen zonder de "trek-duw" gekleurde hoeken?
Er zijn wel al de aparte rijtuigen Märklin 43531, 43533, 43535 geweest: de gewone bordeaux livrei .
Maar om die nu nog te vinden...
Er is waarschijnlijk wel hoop: nu voor 2021 het M2-rijtuig 'volledig eerste klas' (in het groen) voorzien is, zal er nog wel een bordeaux versie volgen.

Hoy,
Heb deze rijtuigen 43531, 43533, 43535 destijds in mijn bezit gehad,  maar weer verkocht omdat ze nogal donker van kleur zijn... De andere mm' s met blauwe of gele  balken hebben een betere kleur bordeaux,  vandaar hoop ik nog steeds op een nieuw stammetje  ;) 
Groetjes

mardig23

Leuk topic, tot ik begon te denken wat dat voor mij zou zijn... :o

Ik kan echt niet kiezen... :'(
Mvg Karl

oebr

De FTS TAC uit 77-78



bestaat (nog) niet in model, wel al bij Roco aangedrongen, maar ze gaven nog niet mee in deze.
De wagens hebben ze nochtans al maar ik vermoed dat het referentiemateriaal om de opdrukken
te maken wat te schaars is, zal eens met decals aan de slag moeten.

Foto's komen uit een verknipte catalogus, jarenlang bij m'n ouders op zolder gehangen. is eens wat anders dan posters van Che Guevarra of Blondie ;-)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter


ERVIN

Moeilijke keuzes hoor 55erke ,

Van het reizigersmateriaal zijn deze mijn favorieten.

M6 ( deel 2 ) by Erwin Janssens, on Flickr

Goederen is een ander verhaal , eigenlijk alles dat hier bolt , dus te veel om hier te laten zien , maar ik moet eens kijken welke ik nog wil plaatsen. Hier is er alvast ééntje.

ECR Traxx op weg naar de haven. by Erwin Janssens, on Flickr


Driesel

Mooie samenstellingen!

Bij mij is momenteel deze mijn favoriet:


ERVIN

Zal wel zijn Driesel , dit is op dit moment mijn Most Wanted.  ;)

evan

Niemand zei dat t Belgisch moest zijn :)  ;D

DSC_4357 by evan Daes, on Flickr

DSC_4360 by evan Daes, on Flickr


The Canadian...


En op de verlanglijst The Royal Canadian...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

oebr

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 04 februari 2021, 17:30:34 PM
Roco had ooit zo'n rijtuig weliswaar met andere kleuren
ROCO Ref 44622

Dat is de oude versie pré-1977 Peter, ik ben gevallen (en blijven botsen) voor de Corail-uitvoering met de new look FTS-branding - toen super modern.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992