Nieuwe MS

Gestart door belgianrailways, 01 februari 2021, 20:13:56 PM

svvander

Inderdaad... voor €300 zal je deze inderdaad nog heel moeilijk vinden. Onlangs nog eentje zien voorbijkomen AC €500 en dat was zijn laagste prijs. De dag erna was 'm weg.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Zelf de oude met de minderwaardige Tenshodo motor vraagt men al veel meer van dan 500€
En dan moet je er nog éne vinden want die staan niet alle dagen te koop.
Wel heb ik laatst gezien op tweedehands dat die geldjager die 1200€ vroeg voor de 104 van VBv al de helft is gedaald in prijs, hij vraagt nu "maar" 600€ meer!

;)

Metpetergaathetbeter

#32
Citaat van: ronny-vdv op 16 februari 2021, 18:15:38 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 februari 2021, 12:40:11 PM
of je zoek een beetje beter en met wat geluk koop je er één aan 300 euro ;)
Keep dreaming  8) :D
jij droomt ik koop ;) is alweer een hele tijd terug jocadis  350224  749 New-Look  ;D Alez met veel geluk dan

Alan On Track

Hoe enthousiast ik ook ben voor dit model is dat wel een prijs waarvoor ik helaas ga moeten passen...

Ik begrijp die prijzen wel natuurlijk, zulke productie moet voor een kleine fabrikant niet vanzelfsprekend zijn gezien de grote investering en de risico's die eraan verbonden zijn. Uiteindelijk zijn er zo een hele hoop interessante nieuwe modellen op de markt gekomen de laatste jaren die in mijn ogen wel waar voor hun geld leveren (zeker gezien alle functies).

Het probleem is dat ik het voor mezelf gewoon niet kan verantwoorden om bijna 600 euro uit te geven aan een tweedelig stel. Voor de prijs van zo één MS heb ik in 2012 een reeks 13 en vijf M6 rijtuigen gekocht, en dat was het meeste dat ik ooit in één keer aan modelbouw heb gespendeerd. Ik heb zo'n spijt dat ik toen nooit een MS bij Jocadis heb gekocht, ik kwam er nochtans vaak genoeg langs.

Ik hoop dat dit model zijn publiek vindt, en dat dit soort initiatieven mogelijk blijft voor kleinserie fabrikanten, maar zolang de prijzen van nieuw Belgisch materieel boven de 500 ligt is het toch niks voor mij, en blijf ook ik hopen op een mirakel op tweedehandssites  :P


Modelbouw is een kunst

the_gold


Metpetergaathetbeter

die van nu zijn een stuk beter wat rijkwaliteit betreft  ;)

the_gold

Wel vreemd dat je bij je voorschot geen volgnummer hoeft te plaatsen? Enkel controle op naam dus?

ronny-vdv

Je krijgt toch een bericht na de voorintekening voor de definitieve bestelling?
Of niet?
Mvg,

ronny-vdv

the_gold

Ik bedoel maar dat ze via mail nu een pdf sturen die je zelf terug ingevuld moet opsturen. Zonder enig bestelnummer. Gewoon op naam. Maar het voorschot dient wel betaald te worden. Ik heb geen ervaring met deze werkwijze, het is de eerste keer 🙂

ronny-vdv

Zijn er personen die al een mailtje ontvangen hebben?
Mvg,

ronny-vdv

SuSke

yep, ik heb al een mailtje gehad, ingevuld en terug gestuurd.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

WVA

Citaat van: ronny-vdv op 08 maart 2021, 21:39:11 PM
Zijn er personen die al een mailtje ontvangen hebben?

Ja hoor, vorige week.

Michael

Nog steeds niks ontvangen, wel al 2 mailtjes gestuurd met als antwoord nog een mail of 100 te beantwoorden. Ik wacht dus tot eind deze week rustig af.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

755philippe

Vorige week mail ontvangen, ingevuld en teruggestuurd alsook eerste voorschot betaald.
Mvg


755philippe

Gerry

Ik heb de mail vorige zaterdag 6 maart ontvangen.