Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Nieuwe MS

Gestart door belgianrailways, 01 februari 2021, 20:13:56 PM

Fretbol

Klopt, aan 1 kant van het stel is er naast de stuurcabine van de treinbestuurder (raam rechterkant) een cabine voor de treinbegeleider (raam linkerkant), aan de andere kant van het stel is er geen cabine voor de treinbegeleider omdat op die plaats de hoogspanningskast ondergebracht is.

the_gold

Hebben jullie een mail gekregen in verband met de pre-order? Ik zie deze enkel bij mijn account bij bestellingen staan.

755philippe

De mijne is besteld op voorwaarde dat de produktie doorgaat.
Mvg


755philippe

ronny-vdv

Wel jammer dat je moet bijbetalen voor verplichte binnenverlichting die ik toch nooit ga gebruiken  :P
Mvg,

ronny-vdv

Michael

Citaat van: the_gold op 15 februari 2021, 20:04:35 PM
Hebben jullie een mail gekregen in verband met de pre-order? Ik zie deze enkel bij mijn account bij bestellingen staan.

Nicolas bij mij idem.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Blijkbaar een strategie om het rendabel te houden?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rgp

Luc,

Niet om rendabel te zijn, maar om ervoor te zorgen dat diegene die het geld voorschieten er geen kater aan overhouden.
Ik denk dat je zelf wel weet dat tussenhet aantal "roepers" dat er géén gaan kopen en het aantal "effectieve" kopers een groot verschil is. ;)

Roland

SuSke

Ik heb zelfs geen pre-order formulier gevonden op de site, dus heb via het contactformulier maar een bestelling geplaatst. Hoop dat dat ook gezien wordt anders is het opletten begin maart.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Houdini

Citaat van: SuSke op 16 februari 2021, 10:28:04 AM
Ik heb zelfs geen pre-order formulier gevonden op de site, dus heb via het contactformulier maar een bestelling geplaatst. Hoop dat dat ook gezien wordt anders is het opletten begin maart.

De pre-order moet je op de website van Jocazz doen:
https://www.jocazz.be/news.php?lng=nl

SuSke

Dan had men die link wel iets duidelijker op de home pagina moeten zetten, puntje voor verbetering.

Maar soit, bestelling is geplaatst.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jurgen

Serieuze prijzen wel.

Als ik bedenk dat mijn stelletje bij Jocadis destijds zo'n 335 euro gekost heeft, AC, zonder licht...
Bij Van Biervliet kost verlichting ongeveer 45 euro, dus zou dat zo'n 380 euro zijn in totaal.

Op een paar jaar tijd is de prijs voor zo'n stel dus 170 euro gestegen. Da's ni mis.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Houdini

Citaat van: SuSke op 16 februari 2021, 10:41:35 AM
Dan had men die link wel iets duidelijker op de home pagina moeten zetten, puntje voor verbetering.

Maar soit, bestelling is geplaatst.

Terechte opmerking  :)

Citaat van: Jurgen op 16 februari 2021, 10:49:57 AM
Serieuze prijzen wel.

Als ik bedenk dat mijn stelletje bij Jocadis destijds zo'n 335 euro gekost heeft, AC, zonder licht...
Bij Van Biervliet kost verlichting ongeveer 45 euro, dus zou dat zo'n 380 euro zijn in totaal.

Op een paar jaar tijd is de prijs voor zo'n stel dus 170 euro gestegen. Da's ni mis.

Zonder hiermee een hele polemiek te willen starten, de prijzen zijn inderdaad niet mals. De prijzen zijn gestegen, voor alles, maar het begint toch serieus op te lopen.
Er zit trouwens nog een wezenlijk verschil in prijs tussen een AM86 van VBV en het klassiekje van Jocadis. Een sprinter kost(te) bij VBV zo'n 600 euro, als je
alles zou nemen (dus geluid + binnenverlichting). Het klassiekje kost nog zo'n 10% meer dan de sprinter, terwijl het beiden toch om 2delige stellen gaat.
De Budd is daarentegen welk vergelijkbaar qua prijs, maar daar lijkt de vorm/structuur me (meer) impact te hebben op de prijs.

De andere kant van het verhaal is dat de stellen, welke livrei je ook zoekt, nu ook al bijna niet meer te vinden zijn aan betere prijzen. Voor een 2dehands stel betaal je tegenwoordig
blijkbaar ook al gauw 500 euro of meer. En da's ook zonder sound.

Ik stel me dan wel de vraag hoeveel een AM75/varkensneus dan ooit zou kosten, compleet. Als je voor een 2delig stel al 600 euro kwijt bent, voor een desiro (3delig) ben je
bijna 700 euro kwijt voor een volledig stel (dus ook verlichting en sound)... Dan zou een AM75 al dik 800 euro gaan kosten... ALS ze al ooit gemaakt worden natuurlijk...

Maar, ieder maakt zijn rekening natuurlijk en ik kan het project op zich alleen maar toejuichen!

ATBtrein

heeft er al iemand eens gekeken wat de verschillen zijn in de kleurstelling van de 2 stellen, want volgens mijn weinige kennis zijn er geen of toch niet veel...
 

Metpetergaathetbeter

of je zoek een beetje beter en met wat geluk koop je er één aan 300 euro ;)

ronny-vdv

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 februari 2021, 12:40:11 PM
of je zoek een beetje beter en met wat geluk koop je er één aan 300 euro ;)
Keep dreaming  8) :D
Mvg,

ronny-vdv