Nieuwe MS

Gestart door belgianrailways, 01 februari 2021, 20:13:56 PM

belgianrailways

 

Alan On Track

Dat is goed nieuws! Met een beetje geluk slaat dit aan en komt er ook nog eens een bordeaux-versie  :)
Modelbouw is een kunst

doomslu

Citaat van: Alan On Track op 01 februari 2021, 20:23:32 PM
Dat is goed nieuws! Met een beetje geluk slaat dit aan en komt er ook nog eens een bordeaux-versie  :)
Dat zou ik ook wel fijn vinden.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modelbaanHO

Citaat van: doomslu op 01 februari 2021, 22:46:01 PM
Citaat van: Alan On Track op 01 februari 2021, 20:23:32 PM
Dat is goed nieuws! Met een beetje geluk slaat dit aan en komt er ook nog eens een bordeaux-versie  :)
Dat zou ik ook wel fijn vinden.  ;)

+1
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

SuSke

Citaat van: doomslu op 01 februari 2021, 22:46:01 PM
Citaat van: Alan On Track op 01 februari 2021, 20:23:32 PM
Dat is goed nieuws! Met een beetje geluk slaat dit aan en komt er ook nog eens een bordeaux-versie  :)
Dat zou ik ook wel fijn vinden.  ;)

MSM actie voor 20xx (als de prijs een beetje binnen de normen  ligt)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

755philippe

En waarom niet de koppen bij mekaar steken en gezamenlijk met Rail-track een nieuw projekt maken voor in 20xx. Komt voor beide goed.
Minder kosten en waarschijnlijk de zekerheid dat je aan een minimum oplage van 400st komt. Rail-track moet natuurlijk ook akkoord gaan
met het voorstel.
Voor het nieuwe treinstel van dit jaar ben ik benieuwd naar de foto's.
Mvg


755philippe

Alan On Track

Citaat van: 755philippe op 02 februari 2021, 13:49:15 PM
En waarom niet de koppen bij mekaar steken en gezamenlijk met Rail-track een nieuw projekt maken voor in 20xx. Komt voor beide goed.
Minder kosten en waarschijnlijk de zekerheid dat je aan een minimum oplage van 400st komt. Rail-track moet natuurlijk ook akkoord gaan
met het voorstel.
Voor het nieuwe treinstel van dit jaar ben ik benieuwd naar de foto's.
Mvg


755philippe

Als ze merken dat daar veel vraag naar is moet dat wel bespreekbaar zijn denk ik (er zijn volgens mijn wel veel modelbouwers hopen op een nieuwe uitgaven van de MS in verschillende versies). Het hangt er natuurlijk ook van af hoeveel ze er moeten verkopen om de productie van een bepaalde variant te rechtvaardigen
Modelbouw is een kunst

SuSke

Volgens de info op de website produceren ze nu 2 batches van 200st gelijktijdig van éénzelfde "model" in 2 verschillende livreiën.

De minimum afname voor de productie van de kast zal dan wel 400st zijn, terwijl die voor de schildering lager zal liggen.
Dus even snel schakelen en een productie van 600 of 700 stuks in laten plannen en 3 schilderingen uitbrengen, de 2 geprogrammerde en de bordeaux versie voor MSM :) :)

En wordt het dan voor 2021 of 2022, laat dat dan afhangen van de productieplanning.

Wordt dan wel een kostelijk jaar voor wie de 3 livreiën leuk vindt ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

the_gold

#8
Te bestellen :)

ATBtrein

ik ben benieuwd of dat de 663 in New look een versie wordt zoals deze foto van Christof Hofbauer (c) railpictures

Hier met dichtgemaakte kant (ik ben niet zo voor dit afgedekt oog)

Is er iemand die eventueel de versie al gezien heeft die wordt uitgebracht

 

the_gold

Iemand op de hoogte van de sound? De moeite waard?

Houdini

Citaat van: ATBtrein op 15 februari 2021, 14:13:47 PM
ik ben benieuwd of dat de 663 in New look een versie wordt zoals deze foto van Christof Hofbauer (c) railpictures

Hier met dichtgemaakte kant (ik ben niet zo voor dit afgedekt oog)

Is er iemand die eventueel de versie al gezien heeft die wordt uitgebracht


Ik dacht dat er altijd één kant was met een dichtgemaakte kant, of ben ik mis?
1 kant is met 2 ramen, 1 raam voor de bestuurder en 1 raam voor de treinbegeleider
1 kant is met 1 raam, enkel voor de bestuurder dus, de andere kant is "berging", dus geen raam nodig


ATBtrein

#12
ah, misschien is dit de reden dat er foto's zijn met beide ramen zichtbaar van deze stellen

Zijn alle MS van deze reeks op dezelfde manier gebouwd - dus langs 1 kant 1 raam dichtgemaakt

De 663 is (volgens Op de baan) reeks 06 type AM70JH

De 993 is ex-city rail, dus ik denk (volgens de foto's op de site) dat de livrei voor de 663 en 993 zullen gelijk zijn (buiten het extra scherm bovenaan de 993)
nl. een enkelvoudige blauwe streep voor tijdperk 6 

Toch spijtig dat het geen City rail livrei is.

foto's  © jocazz
 
 

Houdini

Citaat van: ATBtrein op 15 februari 2021, 14:44:49 PM
ah, misschien is dit de reden dat er foto's zijn met beide ramen zichtbaar van deze stellen

Zijn alle MS van deze reeks op dezelfde manier gebouwd - dus langs 1 kant 1 raam dichtgemaakt

De 663 is (volgens Op de baan) reeks 06 type AM70JH

Volgens mij zijn ze inderdaad allemaal op dezelfde manier opgebouwd, op misschien hier en daar een uitzondering na.

Michael

Ik heb alvast de preorder de deur uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154