B-Models 2021

Gestart door oebr, 27 januari 2021, 08:51:57 AM

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 september 2021, 00:19:55 AM
ik zocht ook eens en ik vond die loc enkel voor goederentreinen.... wellicht heeft men dat gedaan voor hun assortiment van ........goederenwagons  :o
Persoonlijk denk ik ook dat het logischer is een loc uit te brengen voor de goederendienst.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

the_gold

Ik hou het momenteel bij de piko 28. Ik heb geen goederen noch ns rijtuigen dus staat hij aan de kant.

Alan On Track

Een stomme vraag misschien, maar ik zie op enkele sites ook een B-models AM54 tpIII staan in pre-order, ik had verwacht daar misschien iets van te zien in de catalogus? Weet iemand hier meer over, dat is een model waar ik eigenlijn naar uitkijk.
Modelbouw is een kunst

Sicco

artikelnummer 7004, aangekondigd in 2020 en dus ook vindbaar in de folder 2020 (is nog wel op de site te vinden, anders met google vond ik hem meteen)

rixke rail

De 5514 met enkele koplampen heeft in ieder geval in die versie een foute neuslamp ...
Zie HIER
Dat moet een exemplaar van een stoomlocomotief zijn ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Sicco

Dat is bij alle 'drie lichten' versies van de 55 zo en bewust, men heeft de mal van de CFL 1800 hiervoor genomen. Voor een 'echte' tijdperk III/IVa-versie zou namelijk een nieuwe mal gemaakt moeten worden en dat is te duur. Het is een beetje verkeerd, of niks.....

henry

Ik hoor en lees wel vaker over B-models.
Maar waar vind ik die ben overal steeds te laat.


Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 september 2021, 17:31:11 PM
Citaat van: Jurgen op 09 september 2021, 22:15:42 PM
Van wanneer tot wanneer heeft dat poststel in deze livrei rondgereden?

In het boekje staat enkel vermeld dat ze zo het langste hebben rondgereden, maar ik zou niet weten waar ik kan terugvinden van wanneer tot wanneer precies.
wellicht hier de vinden https://www.cooltrain.be/index.php/grote-treinen/locomotieven/288-nmbs-poststel-apt-54

Peter, je bent een held!

Ik was BFoto aan het bekijken, maar daar vond ik niks terug.

Met de info van Cooltrain kan ik verder, het stel blijft waar het is en ook mijn geld blijft waar het is. Idealer voor mijn periode tussen 1995 en 2005 zou de versie met de nieuwe postlogo's zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Jurgen op 15 september 2021, 16:16:14 PM
Peter, je bent een held!
hoeveel keer ik dat al moeten horen heb en meestal zeggen ze er nog bij "Gij zijt toch ongelooflijk! " ;D ;)

Bart12

Voor de 2558 staat er bij geschreven: " doorlopende gele band, geen telecomkabel, geen trekduwkabel".
Kan iemand dat een beetje duiden?

Metpetergaathetbeter

eerste versie- de doorbroken gele lijn is de laatste versie kijk of zoek eens op foto's voor referentiepunt

laatste versie kun je hem eigenlijk(net) iets meer gebruiken als goederentreinloc

Metpetergaathetbeter

1973 bouw       1975 gele doorlopende lijn       halfweg jaren 80 onderbroken gele lijn

Sicco

Even ene repost:

Omdat de vragen af en toe terugkomen even een overzichtje van de verschillende versies 25.5 die er nu zijn met hun inzetbaarheid.

- donkerblauw, geen gele baan, geen UIC-stekker, geen trekduwkabel. Inzet voor Benelux trekduw, ca 1974-1976
2554 (VB-3102)
- donkerblauw, doorgetrokken gele baan, geen UIC-stekker, geen trekduwkabel. Inzet voor Benelux trekduw, ca 1976-1982
2555 (VB-3104)
2558 (VB-3107)
- donkerblauw, onderbroken gele baan, geen UIC-stekker, geen trekduwkabel. Inzet voor de Benelux trekduw, ca 1982-1987, TEE/int Amsterdam ca. 1988-1990 en Belgisch binnenlands goederenverkeer ca. 1986-1990
2552 (BV-3101)
- donkerblauw, onderbroken gele baan, UIC-stekker, geen trekduwkabel. Inzet voor TEE/int ca. 1989-1996 en Belgisch binnenlands goederenverkeer ca. 1989-1998
2556 (VB-3105)
- donkerblauw, onderbroken gele baan, UIC-stekker, trekduwkabel. Inzet voor Lovers Rail ca. 1998-1990 en goederenverkeer BE-NL ca. 1998-2009
2551 (VB-3106)
2557 (VB-3103)

Er is nog een aantal kleinere onderlinge details zoals de breedte van de banen, de roosters en de opschriften en stickers, maar het gaat te ver die ook apart te benoemen.

Bart12

Bedankt voor de duiding!

Komt een beetje verwarrend over dat hij geen trekduwkabel heeft, aangezien hij met de Benelux altijd in trekduw heeft gereden  :)