Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Exact-train 2021 PDF

Gestart door eve, 24 januari 2021, 08:08:30 AM


Decapod

Toch jammer dat er niets Belgisch bij zit. Die open bakwagens hebben hier ook in massale aantallen rondgereden. Zouden ze niet meer durven na die flater met die gesloten wagens die in een compleet verkeerde kleurstelling werden uitgebracht?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

PeterVG

2 Klagenfurt wagens die reeds uitgebracht zijn in 2020.
Verder zie ik geen NMBS wagens in de brochure.
Wat ik overigens goed begrijp. Exact train brengt hoog gedetailleerde wagens welke daardoor duur zijn.
Probleem voor de Belgische markt is dat de NMBS die Duitse armaturen van de wagens afgebouwd heeft en vervangen door eigen zaken.
Dus dure wagens die voor Belgiƫ niet correct zijn.
Dan is het beter niets Belgisch uit te brengen.
Trouwens Roco heeft de tijdperk III goederenwagen liefhebber de voorbije jaren zeer goed bedient. Steeds wagens aan gunstige prijs zonder overdreven nutteloze detaillering. Als je ze zelf wil superen kan dat bij deze wagens maar het hoeft zeker niet voor een bloktrein.

Decapod

Citaat van: PeterVG op 24 januari 2021, 12:56:13 PM
Trouwens Roco heeft de tijdperk III goederenwagen liefhebber de voorbije jaren zeer goed bedient. Steeds wagens aan gunstige prijs zonder overdreven nutteloze detaillering. Als je ze zelf wil superen kan dat bij deze wagens maar het hoeft zeker niet voor een bloktrein.

Is inderdaad waar Peter. Waar trek je de grens, natuurlijk, qua detaillering? Voor fabrikanten is dat toch vaak dansen op een slappe koord. Ik heb eigenlijk nooit goed begrepen waarom er geen enkel merk is dat basismodellen uitbrengt van die bouwseries en dan aparte setjes verkoopt om te detailleren conform het grote voorbeeld (of de kans geeft aan kleinserieproducenten om superdetailleringskitjes te maken). Voordeel: 1 mal, honderden mogelijkheden. Zo gaat het in de UK en dat werkt daar al tientallen jaren ontzettend goed. Er moet toch een markt voor zijn, gezien de toename in zelfbouw, lijkt me (of lijkt dat maar zo?).

Die 2 Klagenfurts van Exact-train heb ik altijd graag willen hebben, maar ik vind ze nergens ... .
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Metpetergaathetbeter

toch vertelde men de laatste keer Dortmund  dat een NMBS-versie voorzien was :-\