Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Maerklin 2021

Gestart door wisselstromer, 21 januari 2021, 09:41:06 AM

wisselstromer

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

55erke


Hola , 2 55ers , werktrein en nog een setje m2's
Tog best wel wat voor BE.

SuSke

En er staat ook nog wel wat leuks bij voor het hedendaags goederenvervoer.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: 55erke op 21 januari 2021, 10:20:56 AM

Hola , 2 55ers , werktrein en nog een setje m2's
Tog best wel wat voor BE.

Ja maar toch beperkt of niet inzetbaar, die 55ers.
Zijn dus meer een verzamel- dan een rij-model...
Dienen enkel om HST's te slepen.
Van de type 1 wordt toch geen gewag gemaakt, behalve als passend bij de M2 rijtuigen. ::)
Dus een volgende versie van de type 1 of een rerun bij Ma/Trix ligt blijkbaar nog niet in het verschiet...nochtans, het gat in de markt is er nog steeds.
Maar misschien vinden zij het nog wat vroeg... :-\

;)

mardig23

En een Duplex TGV...😍
Mvg Karl

55erke


De TVM 55ers hebben in de jaren ook  andere treinen gesleept dan tgv, s en Thalysen. Beetje alles wat in nood viel in de grote regio rond Brussel. , meettreinen, enz.. oké niets in reguliere dienst maar op de modelbaan hoef je niet per se reguliere dienst te rijden natuurlijk  ;D    Daar kan je best creatief in zijn. 

De crossrail class 66 is ook mooi.

Groetjes



rixke rail

Ze hebben eindelijk door, dat er ook een volledig 1e klasse rijtuig bestond in de M2.
't Werd tijd.
Nu nog een versie met computernummer ...  ;)
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Bart12

Lijkt mij toch een foutje dat die Class 66 onder Zwitserland werd gezet, daar heeft die nooit gereden...

NielsVV

Is dit een realistische samenstelling wat Marklin hier suggereert?

H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Sicco


modelbaanHO

Citaat van: Bart12 op 22 januari 2021, 06:45:32 AM
Lijkt mij toch een foutje dat die Class 66 onder Zwitserland werd gezet, daar heeft die nooit gereden...
En bovendien is die ook niet in Zwitserland ingeschreven, maar in Duitsland
Als de afbeelding in de katalogus klopt met het model dat wordt uitgebracht : DE6310
dan is het NVR nummer : "92 80 1266 280-7 D-XRAIL"
80 = Duitsland
D-Xrail = ook Duitsland
De lok is verhuurd aan Crossrail Benelux
Info terug te vinden op deze link : https://www.mainlinediesels.net/index.php?nav=1000783&lang=en&id=84640&action=portrait

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Sicco

Sja, misschien iemand die 1 en 1 optelde tot 3, nadat hij gevonden had dat Crossrail van oorsprong een Zwitsers bedrijf is  ;D
Het gekke is dat het inconsequent is, want verder worden bij locs die in meer landen rijden gewoon gene vlaggen meer weergegeven

Rangeerduivel

#12
Citaat van: NielsVV op 22 januari 2021, 15:13:17 PM
Is dit een realistische samenstelling wat Marklin hier suggereert?

Niels, ik kan lelijk mis zijn maar ik ben toch van mening dat infrabel werktreinen en TVM loc's niet bij elkaar horen,
En twee zulke zware loc's in dubbeltractie lijkt mij ook te veel van het goeie, maar daar valt nog mee te leven,
Het kan een toevallige sleep zijn waar 1 van de loc's gesleept wordt
thats my 2cents...

;)

55erke


Een paar voorbeelden van treinen met de 5506 TVM ;

https://www.treinfoto2000.be/HLD/HLD55/5506/index.htm

Daar zitten tog 2 goederentreinen bij.  Ballasttreinen zo te zien.
Werktreinen ... ik zou er mij hand niet durven voor in het vuur steken maar heb er geen foto's van gevonden.

Je kan de locs  natuurlijk ook gewoon zonder sleep laten rondrijden op je baan.  Dat die ik hier met mijn 55er TVM.

Groetjes




Sicco

TVM 55-ers hadden enige jaren als vaste trafiek het rijden van steenslagtreinen tussen Quénast en Schaarbeek
Voor wat betreft werktreinen: dit is al een vrij obscure werktrein (en dan zeg ik het voorzichtig) en werktreinen worden doorgaans gereden door locs van Infrabel of TUC-Rail