FALLER 2021

Gestart door wisselstromer, 19 januari 2021, 12:34:47 PM

wisselstromer

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

oebr

https://www.youtube.com/watch?v=51hm8gsz0gs&t=1759s

Horst Neidhard en Hendrik Mielke stellen de nieuwigheden voor.

Vooral op Duitse klanten gerichte nieuwigheden.

Voor Oost-België vind ik de nieuwe watermolen wel nog passen, heeft een architectuur die in de (schn)Eifel ook gangbaar was. In de ardennen mits andere kleurstelling misschien ook wel bruikbaar.

1 valse noot:

car system prijzen swingen echt wel de pan uit.  De startset met mercedes bus kostte drie jaar geleden toch al 69 euro. Wordt nu terug in de markt gezet voor 129 euro. Voor een wiking bus...  beetje overdreven inflatie. Je kan gelukkig wel chassis kopen voor de helft van die prijs en zelf onder zo'n bus stoppen die eigenlijk maar 5 euro mag kosten in de fundgruben (zodra de beurzen weer mogen), en dan betaal je nog een serieuze klet teveel.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Alan On Track

Ik ken niet veel van de productiekost van een dergelijke set, en ik snap dat een gelimiteerde productie duurder is, maar 600 euro voor dat kasteel Bran vind ik toch wel wat overdreven. Een prachtig model, maar niets dat ik zelf niet zou kunnen maken met een paar tientallen euro's aan materialen.
Modelbouw is een kunst

Peter

Dan zou ik er toch de voorkeur aan geven om van Antwerpen-Centraal een gelaserde bouwset te hebben (heb zelf geen plaats.) Het mooiste gebouw dat een modelspoorder op het Benelux forum aan het bouwen is, is de katherdraal van S'Hertogenbosch. Dat wordt een suuuuuper model
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Citaat van: Peter op 28 januari 2021, 12:49:39 PM
Dan zou ik er toch de voorkeur aan geven om van Antwerpen-Centraal een gelaserde bouwset te hebben (heb zelf geen plaats.) ...
Zie MSM 210...  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Citaat van: Alan On Track op 28 januari 2021, 11:50:58 AM
Ik ken niet veel van de productiekost van een dergelijke set, en ik snap dat een gelimiteerde productie duurder is, maar 600 euro voor dat kasteel Bran vind ik toch wel wat overdreven. Een prachtig model, maar niets dat ik zelf niet zou kunnen maken met een paar tientallen euro's aan materialen.
Bij dergelijk spuitgietwerk zijn de kosten voor het maken van de mallen enorm. In tegenstelling tot een kast voor een locomotief kan ik me voorstellen dat er hiervan geen duizenden gaan verkocht worden...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Citaat van: Alan On Track op 28 januari 2021, 11:50:58 AM
Ik ken niet veel van de productiekost van een dergelijke set, en ik snap dat een gelimiteerde productie duurder is, maar 600 euro voor dat kasteel Bran vind ik toch wel wat overdreven. Een prachtig model, maar niets dat ik zelf niet zou kunnen maken met een paar tientallen euro's aan materialen.

Als je naar het volume aan gebouwen kijkt en de vergelijking trekt met de andere gebouwen is de prijs van €600 voor zo'n gebouw echt niet overdreven. Huizen die 5 tot 15 keer kleiner zijn met vergelijkbare details kosten ook al vlotjes €60 per stuk.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 28 januari 2021, 17:09:40 PM
Citaat van: Alan On Track op 28 januari 2021, 11:50:58 AM
Ik ken niet veel van de productiekost van een dergelijke set, en ik snap dat een gelimiteerde productie duurder is, maar 600 euro voor dat kasteel Bran vind ik toch wel wat overdreven. Een prachtig model, maar niets dat ik zelf niet zou kunnen maken met een paar tientallen euro's aan materialen.

Als je naar het volume aan gebouwen kijkt en de vergelijking trekt met de andere gebouwen is de prijs van €600 voor zo'n gebouw echt niet overdreven. Huizen die 5 tot 15 keer kleiner zijn met vergelijkbare details kosten ook al vlotjes €60 per stuk.

Ik denk dat het volume daar weinig rol in speelt hoor Frans, dat beetje kunststof maakt de prijs niet, misschien hoogstens een paar €'s, maar zoals Luc zegt is het de ontwikkeling en de mallen van het model die de prijs maken.
Kijk maar naar bvb een loc in HO en een loc in N, die prijzen zijn meestal ook niet in verhouding met de afmetingen, maar wel met het gegeven 'een locomotief!'

;)

Alan On Track

Jullie hebben gelijk dat dit een heel groot en complex model is, waardoor dat de productiekost zo hoog zal liggen. Ik ken inderdaad de prijzen van die mallen niet maar ik snap wel dat dit voor de meerprijs van dit model kan zorgen.

Voor mij ligt het in ieder geval een aantal prijsklassen te hoog   :P
Modelbouw is een kunst

Alan On Track

Citaat van: Peter op 28 januari 2021, 12:49:39 PM
Dan zou ik er toch de voorkeur aan geven om van Antwerpen-Centraal een gelaserde bouwset te hebben (heb zelf geen plaats.)

Antwerpen-Centraal zal voor de meeste modelbanen te groot zijn vrees ik, of het moet een gereduceerd model worden... benieuwd naar het model in MSM 210. Ik denk ook wel dat we zo'n kit niet vlug van een Duitse firma mogen verwachten.

Ik vind het wel opvallend dat de scenery-fabrikanten amper Belgische kits op de markt brengen, terwijl fabrikanten als Märklin en Piko wel af en toe durven uitpakken met een puur Belgisch rollend materieel. Is dat volgens de invoerders misschien minder interessant? Op het bekende stationsgebouw van Kibri na kan ik me er zo specifiek geen voor de geest halen. Moest er nu eens er een setje van een typisch Belgische baanwachterswoning, rijhuisjes, een seinhuis, een gemeentehuis, enz. worden uitgebracht zou deze toch heel snel hun weg naar menig Belgisch en buitenlands modelspoorder zal kunnen vinden denk ik toch. Anderzijds zijn er natuurlijk wel al een aantal binnenlandse fabrikanten die deze vraag invullen met prachtige modellen.
Modelbouw is een kunst

ramdani

#10
Citeer
Ik vind het wel opvallend dat de scenery-fabrikanten amper Belgische kits op de markt brengen, terwijl fabrikanten als Märklin en Piko wel af en toe durven uitpakken met een puur Belgisch rollend materieel. Is dat volgens de invoerders misschien minder interessant? Op het bekende stationsgebouw van Kibri na kan ik me er zo specifiek geen voor de geest halen. Moest er nu eens er een setje van een typisch Belgische baanwachterswoning, rijhuisjes, een seinhuis, een gemeentehuis, enz. worden uitgebracht zou deze toch heel snel hun weg naar menig Belgisch en buitenlands modelspoorder zal kunnen vinden denk ik toch. Anderzijds zijn er natuurlijk wel al een aantal binnenlandse fabrikanten die deze vraag invullen met prachtige modellen.

Artitec heeft een paar Belgische huizen, Alsacast heeft een Belgisch seinhuis, Regions et Compagnies heeft ook Belgische huizen

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0