Roco RAM-TEE

Gestart door Peter, 25 oktober 2006, 17:11:33 PM

Peter

Goed nieuws voor al degene die de M?rklin TEE veroudert vonden en de  Metropolitan te duur.
Volgend jaar komt hij van Roco.
zie bijgevoegde link.

http://www.suter-meggen.ch/roco/neuheiten_2006/ram/index.htm

Hierbij de beschrijving die ik in het forum van Eisenbahn-Kurieer vond:

citaat:


Auf der Homepage von Suter-Meggen (http://www.suter-meggen.ch/roco/neuheiten_2006/ram/index.htm) ist ein Bild des Vorbild RAm TEE abgebildet und es steht folgender Text:

Als Formneuheit 2007 pr?sentiert Roco den 4tlg. Triebzug TEE Ram (exakt 1:87). Die beiden Digital Versionen sind bereits mit einem Sounddecoder ausger?stet. Das Modell ist ab Sommer 2007 lieferbar.

Preis in DC ca. Fr. 600.- (390.- Euro)




Heb die vroeger regelmatig in Antwerpen-Oost gezien
Met vriendelijke groeten
Peter

Arbeco

#1
Peter, dat is leuk nieuws! Heb het altijd al een waanzinnig treinstel gevonden, zeker nu ze weer terug zijn in Holland gaat het weer een beetje kriebelen! Dacht dat ik ook eens een aankondiging op de site van LSM had gezien, misschien dat iemand iets meer hierover weet?

Groeten Len.
Old diesels never die...

ronny-vdv

#2
Inderdaad, LSM gaat de TEE RAM ook uitbrengen.



LSM wordt blijkbaar langs alle kanten beconcurreerd.
Jammer, blijkbaar willen de groootten (Marklin en Roco) ook niet dat LSM het goed doet. Blijkbaar hebben ze raar opgekeken naar de reeks 13 van LSM.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

13erke

#3
Binnen twee jaar gaan we een boksring op de expo moeten zetten:
Marklin<->LSM
Olaerts<->LSM
Roco<->LSM<->Marklin

Peter

#4
Het zal voor LSM toch moeilijk zijn om onder die prijs van de Roco te gaan, nl. 390,00 euro voor de digitale met sound versies, waarbij ze moeten rekening houden met het feit dat de koek al door 3 gedeeld moet worden, M?rklin, Roco en LSM. Voordeel is wel dat de markt ook groter is, namelijk Nederland, Belgie, Duitsland, Luxemburg?, en Zwitserland.
Met vriendelijke groeten
Peter

Ferkelmaster

#5
Ik zal er wel helemaal niks van snappen, hoor. Roco kent toch ook de markt? Eerder dit jaar was er al een soortgelijke actie met de Italiaanse Diesel TEE. Die komt uit bij de Italiaanse loot van LSM en tevens komt Roco met de aankondiging dit model ook uit te willen brengen.

Voorlopig heb ik een DE IV (Nederlands stel) besteld bij H?nerbein in Aachen. Wil ik hem uiteindelijk niet hebben is dat bij hun geen probleem. Voor de consument is het maar te hopen dat beide modellen tegelijk uitkomen. Dan kunnen we een goede vergelijking maken...

Ik zat al jaren te wachten op dit model. Vroeger, toen ik nog in Utrecht woonde, stonden deze stellen opgesteld om te worden verkocht naar Canada. Iedere woensdag kwam ik erlangs met mijn ouders. Ik heb ze dus nog gezien in TEE en in de ONR uitvoering. Helaas was ik toen nog wat te klein om fotokes te maken hiervan.

Mvg,

Henk
Back on Track!🇬🇧/🇩🇪

Gerolf

#6
Die past nog net in tijdperk III, nietwaar? [8D] [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jean

#7

Zo wacht je jaren op een model, dan verschijnen er opeens twee....

Maar je hoort me niet klagen hoor, integendeel!


Groet,
Jean


Frank_N

#8
Klopt, Gerolf. Marklin heeft evenals Minitrix ook eens een hele mooie gemaakt. Hier is hij rijdend te zien (Polygoonjournaal uit 1957): http://www.stichtingtee.nl/index.cfm?fuseaction=main.informatief_showJournaal&mn_Id=8

Frank
Groet van Frank