Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

HAG onderdelen

Gestart door nmbssncb, 13 januari 2021, 18:05:57 PM

bellejt

ik reageer op Willy.Gebuhren zijn geen verzendkosten

Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 15 januari 2021, 12:35:44 PM
ik reageer op Willy.Gebuhren zijn geen verzendkosten

Ach zo, maar volgende keer misschien beter eerst citaat klikken, voorkomt dergelijke misverstanden!

;)

nmbssncb

Artikel kost: CHF 37,50
Verzendkosten: CHF 9,00 (m.i. hoog want het onderdeel kan in gewatteerde envelop, en hoeft geen pakketje te zijn)
(PayPal?) Kosten: EUR 1,99

'Gebühren' betekent 'kosten'.  Ik vermoed dat PayPal die in rekening brengt omdat het geld is overgemaakt naar een niet EU-land (Eurozone 2).

Douane is afwachten.  Voor Nederland (waar ik woon) variëren de invoerrechten tussen de 0 en 4,7% plus 9% btw, wanneer het onderdeel beschouwd worst als speelgoed.  Die tarieven verschillen waarschijnlijk met die van de Belgische douane.


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

bellejt

jij hebt gewoon zijn deel van paypal betaald dat hij moet bijdragen.Fijne handelaar.
Paypal is internationaal en zonder kosten voor de koper.De verkoper moeten normaal 3.75 % kosten maximum betalen en die heeft hij gewoon aan jou doorgerekend (ms maar deels).Heeft niks met landsgrenzen te maken.

Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 15 januari 2021, 18:52:37 PM
jij hebt gewoon zijn deel van paypal betaald dat hij moet bijdragen.Fijne handelaar.
Paypal is internationaal en zonder kosten voor de koper.De verkoper moeten normaal 3.75 % kosten maximum betalen en die heeft hij gewoon aan jou doorgerekend (ms maar deels).Heeft niks met landsgrenzen te maken.

Dat gebeurt méér hoor dat ze de PayPal-kosten doorrekenen aan de klant, en je gelooft het of niet maar ik heb dat meermaals meegemaakt op een, ja, Nederlandse websites!
Zal waarschijnlijk een Hollander zijn die in Zwitserland woont.... ;D ;D

;)

nmbssncb

@ Rudy

Zwitser of Nederlander:
http://www.troll5158.ch/
https://troll.web24shop.com/
Christian Schärer <troll@intergga.ch>

Christian Schärer
Holzmattstrasse 36
4102 Binningen
Schweiz


@Johnny

EUR 1,99 of CHF 2,05 kosten (nog altijd stukken minder dan minimaal de EUR 21,00 die de ING bank in rekening brengt).
Wanneer de verkoper die kosten hoort te betalen dan verwacht ik dat PayPal dat regelt (niet dus).  Vandaar mijn argwaan tegen de 'alternatieve' betaaldiensten.
Wanneer ik de bestelling heb ontvangen, zal ik verder uitzoeken wat wel en niet hoort.


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Rangeerduivel

Is ING ook niet Nederlands...?   :-\ ;D

Ik heb een rekening bij ING omdat ze destijds Rekord Bank, waar ik klant was hebben overgenomen, anders konden ze daar naar mij fluiten hoor! ::)

;)

nmbssncb

Citaat van: Rangeerduivel op 16 januari 2021, 11:57:51 AM
Is ING ook niet Nederlands...?   :-\ ;D

Ik heb een rekening bij ING omdat ze destijds Rekord Bank, waar ik klant was hebben overgenomen, anders konden ze daar naar mij fluiten hoor! ::)

;)

ING is van oorsprong een Nederlandse bank die is ontstaan uit de fusie van de Postbank (vroeger Postgiro; was het Belgische equivalent niet de ASLK, of ook een soort post-bank; ben al sinds 1974 weg uit België, en ik kan mij niet meer herinneren bij welke bank ik toen was), en de NMB (Nederlandse Middenstands Bank), en werd een private (zeer) commerciële onderneming.

https://6ha-ing.weebly.com/geschiedenis-ing.html (en er zijn meer websites met uitleg over ING).

In de afgelopen jaren wordt de ING wel gekenmerkt door niet zo 'propere' financiële transacties waarvoor ze vorig jaar (of daarvoor) een boete kregen opgelegd van, ik geloof, ruim 700 miljoen Euro.  En momenteel wordt de voormalige CEO Hamers, nu 'employé' bij UBS, waarschijnlijk vervolgd voor zijn aandeel in bepaalde onfrisse zaken.

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Rangeerduivel

Willy,
Sorry voor de topicvervuiling maar jouw probleem is opgelost dus kan het geen kwaad meer dacht ik.

Ik doe alles met een andere bank waarvan ik de naam nu niet moet noemen, maar de algemene kosten (jaarlijks en voor handelingen enz) bedragen nog niet de helft van deze bij ING!
Mijn pensioen wordt nog bij ING gestort, maar ééns het er op staat switch ik het onmiddelijk over naar die andere bank!
Aan mij hebben ze niks meer, en dat komt omdat ze ooit eens een toer hebben afgewerkt die niet door de beugel kon...
Nadien hebben ze zich wel verontschuldigd maar dat is volgens mij niet voldoende.
Ik ga hier nu geen details geven want dat hoort niet.

;)

Boemeltrein

effe een blik geworpen op die "troll"sites, ze lijken me nogal bizar, amateuristisch, weinig shop...Persoonlijk, ik zou er niet bestellen en HAG-onderdelen zijn te vinden bij menig gekende online-shop in "Der Schweiz".

nmbssncb

Citaat van: Boemeltrein op 16 januari 2021, 21:10:45 PM
effe een blik geworpen op die "troll"sites, ze lijken me nogal bizar, amateuristisch, weinig shop...Persoonlijk, ik zou er niet bestellen en HAG-onderdelen zijn te vinden bij menig gekende online-shop in "Der Schweiz".

Het woord 'troll' wekt argwaan, inderdaad.
Ik heb uitvoerig gemaild met Christian Schärer alvorens ik een PayPal account opende.
Voor de rest moet ik afwachten.  Maar ik verwacht niet nog een keer te bestellen via die website (my gut feeling tells me), nogal hoge verzendkosten.

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

nmbssncb

Het originele HAG onderdeel 160107-75 (3-polig anker) is vandaag bezorgd, keurig verpakt in doosje met CN22 douaneverklaring.
De rekening vermeldt geen Zwitserse MwSt. van 7,7% en verder ook geen NL douane- of btw-kosten.

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============