Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

LoPi 5

Gestart door Waterman, 13 januari 2021, 16:12:03 PM

Waterman

Van de batch van 5 LokPilot 5 DCC decoders die ik tijdens de eerste lockdown gekocht heb zijn er nu al 3 doorgebrand.

Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat er een probleem was met de diodes op een aantal decoders. Ik vermoed dat het hier ook met te maken heeft.
Er is mij ook aangeraden ze naar de ESU klantenservice te sturen voor vervanging onder garantie.

Heeft er nog iemand deze ervaring met de LokPilot 5? En met de klantenservice van ESU?

eve

Dat is een gekend probleem.

Maar, EERST langs uw HANDELAAR passeren en het probleem aankaarten !!!

Mvg, Erik.

bellejt

normaal moet handelaar het nodige doen om ze te vervangen.Had er gekocht in duitsland en netjes antword gehad de defekte op te sturen naar hun ter vervanging.Momenteel zelfs via briefpost want DHL levert niet naar belgie

Waterman

Ah ok, dan stuur ik ze beter terug naar Lippe. Ik zal eens contact opnemen met hun klantendienst.

En weet iemand of het probleem ondertussen is opgelost? Want ik wil er twee of drie bestellen met plux22 stekker voor mijn nieuwste aanwinsten.

ERVIN

Ik heb zo'n 3 maanden geleden mijn eerste Lopi 5 gekocht , voorlopig nog geen problemen mee gehad.

PietB

Neem even contact op met Train Service Dankaert http://www.modeltrainservice.com/NL/contact.htm
Die hebben mij in het verleden prima geholpen met garantie zaken.

raf

van de 10 waren er hier bij mij 2 met het zelfde probleem .
deze zijn vervangen geworden ;
ik moet er nog een 20 tal ombouwen dus er kunnen er nog tussen zitten .
het blijkt om een slechte reeks te gaan.
dit waren wel esu V5 zonder sound .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Bij mij gaat een Loso V5.0 reeds 2 jaar mee en een Lopi V5.0  een maand of 2.
Zonder problemen.

;)

Waterman

Bedankt voor de tips allemaal.

Het mailtje naar de handelaar is opgemaakt en staat klaar om te versturen. Eerst eens zien wat ze daar zeggen.

Bij twee van de drie decoders is de 8-polige stekker wel afgeknipt om ze in te bouwen in locomotieven die niet digitaal voorbereid zijn (en die het overigens al jaren goed deden met een LoPi V4). Kan dit een probleem geven voor vervanging onder garantie?

20210114_131951 by Patrick VdBossche, on Flickr

Rangeerduivel

Citaat van: Waterman op 14 januari 2021, 13:33:52 PM
Bij twee van de drie decoders is de 8-polige stekker wel afgeknipt om ze in te bouwen in locomotieven die niet digitaal voorbereid zijn (en die het overigens al jaren goed deden met een LoPi V4). Kan dit een probleem geven voor vervanging onder garantie?

De kans is groot dat ze die niet vervangen maar gewoon herstellen, ja ze kunnen ginder wel iets hoor in Ulm!

;)

raf

kijk bij allemaal is dezelfde diode door geslagen net zoals bij die V5 die ik had .
ook bij mij was de stekker er vanaf en gaf geen probleem
Herstellen gaan ze echt niet doen want de kans dat door het los solderen en terug een nieuwe er in zetten is het groot dat er andere componenten beschadigen.
die gaan direct de vuilbak in en de chinees krijg op zijn kl**en
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

krispy

Citaat van: raf op 14 januari 2021, 18:12:20 PM

Herstellen gaan ze echt niet doen want de kans dat door het los solderen en terug een nieuwe er in zetten is het groot dat er andere componenten beschadigen.


Met het juiste materiaal is dat echt geen probleem hoor , wij doen dat hier dagelijks en nog veel kleiner ook
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Waterman

Citaat van: raf op 14 januari 2021, 18:12:20 PM
kijk bij allemaal is dezelfde diode door geslagen net zoals bij die V5 die ik had .
ook bij mij was de stekker er vanaf en gaf geen probleem

Ok dat geeft wel hoop, bedankt!

raf

Kris die lopi kost in china pakweg 2 euro
Denk je nu echt dat esu iemand 40 euro per uur bruto gaat betalen om die diode te vervangen .
Echt niet want stel dat hij goed is in het vervangen van die diode's (als dat alles is wat er zicht baar defect is want er kan nog meer kapot gegaan zijn) en hij doet er 10 volledig met terug krimpkous er over zetten en terug in het doosje steken enz. wat heeft esu dan winst gemaakt ???
Kosten baten wegen niet tegen elkaar op .
voor een toestel van pakweg 510+ euro ok dan is het overwegen waard als het geen appel zooi is om deze te herstellen .

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Waterman

Gisterenavond een mailtje gestuurd naar Lippe, deze middag al een antwoord mét een DHL-voucher om de kapotte decoders terug te sturen!

Onder het motto: als het goed is zeg ik het ook!