Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Roco 2021

Gestart door ronny-vdv, 12 januari 2021, 13:02:32 PM

ronny-vdv

Hier de link:
https://eyro.ch/downloads/news21/roco_2021.pdf

Er zijn een paar leuke zaken bij  :D

Waaronder de TSP-lok 26.101  :D :D :-*
Mvg,

ronny-vdv

amibo


Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Decapod

Mooi, mja, die 26.101 ... beetje rare keuze. Kan je in feite als tpIII-rijder niets mee. Mooi ding, wel!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Alberke

Citaat van: Decapod op 12 januari 2021, 18:02:49 PM
Mooi, mja, die 26.101 ... beetje rare keuze. Kan je in feite als tpIII-rijder niets mee. Mooi ding, wel!
Die tijdperkrijders toch hé!  ;D
Het is die van de TSP, die rijdt nu nog!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

#5
Citaat van: amibo op 12 januari 2021, 15:51:55 PM
Citaat van: ronny-vdv op 12 januari 2021, 13:02:32 PM
Waaronder de TSP-lok 26.101  :D :D :-*
Eindelijk  :D

Voor de wannentender alleen al zou je 't doen.
Velen van ons (ook ik) hebben de vorige uitvoering van Roco, de 26.050, die met de grote rechthoekige tender, maar die kuiptender heeft toch net dat ietsje méér...
Ik heb een P8 (Fleischmann) met wannentender, en dat presenteert weer niet zo goed vind ik, maar ja, ieder zijn gedacht natuurlijk!
't Is maar omdat het een Belg is, want ik vind die Oostenrijkse  209.43 er net boven veel meer karakter hebben....
Da's een modelletje dat je niet alle dagen ziet. 8)
Kleine anekdote over die 26.050;
Op een opendeurdag bij Amsac enkele jaren geleden stond een verkoper die een redelijk groot aantal van die loc's bij had,
In de voormiddag kostten ze 195€, maar toen hij zag dat ze goed van de hand gingen heeft hij zijn prijs aangepast en in de namiddag moest elke koper 210€ afdokken!
Business spares no one!!! ;D ;D

;)

55erke

#6
Citeer
Die tijdperkrijders toch hé!  ;D
Het is die van de TSP, die rijdt nu nog!

Is dat zo?   Dacht dat die al enige jaartjes stukken had.
Wie weet meer ? 
Het is een knappe loc, ga zeker overwegen hem te kopen.
Heb al eentje met gewone tender en is echt een toploc.

Groetjes
Johan


mark7758

De TSP heeft de loc in onderhoud. En hij is behoorlijk uit elkaar gehaald voor groot onderhoud.
Foto's van de huidige toestand zijn natuurlijk altijd welkom. (van er voor ook natuurlijk)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

the_gold

Ik gok niet dat we hem ooit snel terug zien. Laatste keer dat ik ze zag was de ketel er uit en was enkel het chassis nog over.

rgp

Allen,

TSP is een fantastische vereniging, alleen ontbreekt het hun aan een manager.

De 26.101 is buitendienst gegaan omdat ze "ontdekten" dat er een ketelrevisie nodig was die ze financieel niet voorzien was.  Daarenboven is de loc privaat eigendom (alles dixit een TSP-lid).

Dus terug in dienst ?  Kan nog even duren en dat is spijtig.

Roland

Decapod

Citaat van: Alberke op 12 januari 2021, 18:39:45 PM
Die tijdperkrijders toch hé!  ;D
Het is die van de TSP, die rijdt nu nog!

Tja, ziet er wel uit als een tpIII, maar 't is een Poolse loc die opgeknapt en genummerd is volgend op de laatste oorspronkelijke 26. Mooi werk, natuurlijk, maar kan je alleen inzetten als museumloc, want heeft oorspronkelijk nooit gereden hier in die tijd. Vandaar ... ik vind het een vreemde keuze. De inzet is gewoon heel beperkt. Als 'm al reed, dan was dat vooral op de Bocq en af en toe eens ergens op invitatie. En nu rijdt ie al helemaal niet meer  8).
Goed, rivetten tellen moet niet, maar 't is toch jammer dat zo'n multi-inzetbaar beest dat elke Belgische stoomliefhebber geweldig vindt, in die versie wordt uitgebracht.

Maar wat graag zou ik zo'n 26 willen hebben rijden, of in dubbeltractie met een kastentender, of met een 25 - maar geen van alle hebben de weg naar hier al gevonden ...  :'( :'( :'(

Nu ja, keuze genoeg voor tpIII-rijders op 't moment, lijkt me.

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

OlivierV

#11
Citaat van: Rangeerduivel op 12 januari 2021, 18:47:05 PM
Citaat van: amibo op 12 januari 2021, 15:51:55 PM
Citaat van: ronny-vdv op 12 januari 2021, 13:02:32 PM
Waaronder de TSP-lok 26.101  :D :D :-*
Eindelijk  :D

Voor de wannentender alleen al zou je 't doen.
Velen van ons (ook ik) hebben de vorige uitvoering van Roco, de 26.050, die met de grote rechthoekige tender, maar die kuiptender heeft toch net dat ietsje méér...
Ik heb een P8 (Fleischmann) met wannentender, en dat presenteert weer niet zo goed vind ik, maar ja, ieder zijn gedacht natuurlijk!
't Is maar omdat het een Belg is, want ik vind die Oostenrijkse  209.43 er net boven veel meer karakter hebben....
Da's een modelletje dat je niet alle dagen ziet. 8)
Kleine anekdote over die 26.050;
Op een opendeurdag bij Amsac enkele jaren geleden stond een verkoper die een redelijk groot aantal van die loc's bij had,
In de voormiddag kostten ze 195€, maar toen hij zag dat ze goed van de hand gingen heeft hij zijn prijs aangepast en in de namiddag moest elke koper 210€ afdokken!
Business spares no one!!! ;D ;D

;)

Eigenlijk spijtig dat ik die toen niet aangeschaft heb, zoals je weet rijdt deze prachtig samen met de 25.002 ;). Maar 'k was allicht nog student en 't budget was dan ook kleiner.

Deze 26.101 zal allicht wel in de collectie komen om voornamelijk mee te draaien in tijdperk 3 rijsessies, maar kan dan ook dienen als museumloc.

Hieronder mijn 25.002 en Rudy's 26.050 samen op stap op mijn modelbaan uit vervlogen tijden.


Dubbeltracie HLV26.050 & HLV25.002 @Maas

En hier nog tijdens ons laatste "optreden" met AMSAC op Rail Houten 2020. Betrouwbare werkpaarden zijn die locs, alles krijgen ze vooruit.

HLV 26.050 & 25.002 Tilff
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Ik heb hier de 26.050 met een badkuiptender staan, 't is wel die van Liliput en hij moet nog gedigitaliseerd worden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

#13
Citaat van: SuSke op 12 januari 2021, 21:47:47 PM
Ik heb hier de 26.050 met een badkuiptender staan, 't is wel die van Liliput en hij moet nog gedigitaliseerd worden.

Ik wens U daarvoor goede moed Frans,
Hier staat ook zo'n ding, ooit digitaal geweest maar na een paar meter de ene kortsluiting na de andere, moet ergens aan de slepers (stroomafname) van de loc gelegen zijn maar we (Olivier en ik) hebben het nooit meer goed gekregen.
Hij is dan gepromoveerd tot statisch model en is dat nu al jaren, de dikke lawaaierige Buhler-motor uit de tender leidt ergens al een ander leven!

;)

SuSke

Als het niet lukt, blijft die dame gewoon in de vitrine staan. Het zou toch maar alleen op het thuisbaantje zijn dat er eventueel een stomer voorbij kan komen, als ik me in TP III modus zet (maar dan moet ik ook een deel van de auto's en poppetjes aanpassen  ???).
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.