Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

balsa platen

Gestart door n/a, 24 oktober 2006, 20:56:51 PM

n/a

Hallo,

ik ben nieuw hier en ben dus niet zeker of mijn vraag hier op de juiste plaats staat.
Ik ben niet bezig met modelbouw(vroeger wel)maar ben wel op zoek naar iets dat veel in de modelbouw word gebruikt.
Ik zoek namelijk balsahouten platen,zo groot mogelijk.
Het grootste dat ik tot hier toe kon vinden was 10*100cm 1mm dik.
Ik zou eigenlijk platen van min. 60 op 100cm moeten hebben.
Indien dit niet bestaat in balsa is triplex ook goed.
De dikte zou ongeveer 1mm moeten zijn.
Triplex platen heb ik vroeger kunnen kopen in een winkel in Lebbeke maar die is nu dicht:(!
Ik hoop dat iemand hier een winkel weet waar ze ze wel verkopen.
Alvast iedereen van harte bedankt.

Groeten,eric

loebaske

Balsa hout ga je niet vinden op die formaten, maar triplex of multiplex vind je in iedere goede houthandels zaak....
en Lebbeke ligt tegen Dendermonde, dus zal er wel iets in de buurt zijn [:)]

Gerolf

Triplex van 1mm dik? Dat lijkt eerder op fineer.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Balsa in die maten gaat helemaal niet simpel zijn. Bij Graupner is 10x100 het grootste voor 1mm.

Anders, informeren bij http://www.af.nl/ Die hebben balsa, en doen ook in fineer en zelf "flexplaat".

Voor multiplex zie ik twee mogelijkheden:
- je gaat naar een winkel waar ze spullen voor modelvliegtuigen hebben, daar hebben ze heel dunne triplex maar geen idee hoe groot.
- bel eens naar doe-het-zelf Royer in Groot-Bijgaarden. Ik heb daar ooit eens platen heel dunne berken triplex gezien. 02 464 05 80
Met vakantie voor onbepaalde duur.

hobbyist

Balsa triplex bestaat wel maar ik denk dat je het moeilijk zult vinden. Zoek indernet eens af met google " balsa". Ik weet dat Broux zulke triplexplaten in hun assortiment hadden maar of dat nu nog zo is weet ik niet ( op dit forum wordt vermeldt dat broux gaat stoppen, vandaar) Waarschijnlijk ga je het ook vinden bij Verschoten in Antwerpen.

janjozef

http://users.skynet.be/bs712776/balsa_hout.htm
franky.vanhooren@skynet.be
Het eerste is een website, het tweede zijn email en deze heeft platen in diverse dikten en de grootte gaat tot 50cm x 70cm.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

Hallo,

iedereen van harte bedankt voor de verschillende adressen.
Ik was dan toch aan het juiste adres om dit te vragen.
Het hout moet trouwens dienen om een buis te maken voor een telescoop,misschien wilden jullie dit wel weten.
Nogmaals vriendelijk bedankt iedereen.

groeten,eric