Bagagewagon of pakwagen onbekend of toch niet?

Gestart door Boemeltrein, 11 januari 2021, 15:23:20 PM

Boemeltrein

Op de site "Atlantic 12" kwam ik bij deze foto, een type 12 met een sleep CIWL-rijtuigen maar de pakwagen of bagagerijtuig is me onbekend, hij lijkt op een PW-D uit de jaren 30 maar is toch verschillend. Zo is er bij de PW-D's maar één raam tussen de deuren en deze heeft er twee, op het eerste zich lijkt het een bi-color livrei. Weet iemand méér ?

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ACFI

Dit is een "Lange RIC" bagagewaggon.



Meer info op Trainworld website: https://nmbs.adlibhosting.com/Details/collect/9292.

Het zou mooi zijn mocht die ook eens in model uitkomen, net als zijn broertje, de "Korte RIC".

ACFI

Boemeltrein

Inderdaad! lange RIC of korte, officieel Pakwagen Ds 15m en Pakwagen Ds 18m. Dikke merci!


Thommy

Ben ik ooit beginnen schetsen in 3d. Echter mis ik helaas teveel afmetingen om correct te zijn  :-\
Greetz

Thommy

Boemeltrein

En weet er iemand toevallig waar de foto van de 12 met de Ciwl's aan de haak genomen is, ik vermoed Oostende maar ik herken niets...

stevend

#6
ls-models (Models World) brengt normaal deze korte versie uit . wel in een setje van 8 rijtuigen ....MW1601 / II 2021 / SET KEULEN-OOSTENDE

Mocht er trouwens iemand zijn die het bagae rijtuig uit deze set wil verkopen ? laat maar weten .

modelbaanHO

#7
Deze bagagewagen komt niet alleen voor in de set MW1601 maar ook in set MW2101
Set MW1601 werd  al een eeuwigheid geleden aangekondigd en heb die in voorbestelling staan.
Op de website staat nu 2021. Ik ben benieuwd.
Ik had ook een voorbestelling geplaatst voor een andere set, maar daar zijn meer bestellingen van geplaatst dan er zijn uitgeleverd.
De winkelier houdt mijn reservatie aan want volgens hem komt er van die set een rerun.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

rgp

Boemeltrein,

het is Oostende-kaai ( het huidige Oostende)

Roland

stevend

hey  , top Luc . dikke merci.
Had het nog niet gezien , maar set 2101 lijkt mij wel wat .
Net buiten mijn tijdperk maar aanvaardbaar en we hebben dan ook het bagagerijtuig .

Boemeltrein

Jammer dat de bagagewagon niet apart te verkrijgen is, voor sommigen leuk zo'n set maar met een hele rits oranje I6-en ben ik niets.

rixke rail

Citaat van: Thommy op 12 januari 2021, 12:16:40 PM
Ben ik ooit beginnen schetsen in 3d. Echter mis ik helaas teveel afmetingen om correct te zijn  :-\

Thomas, ik kan jou daar eventueel mee helpen, met een boek en een scanner ...  ;)
interssseren de generatorwagens jou ook ?
Jij een p.m. naar  mij ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

guy holbrecht

Dat is inderdaad jammer :(. Vervelende politiek van LS Models  >:(Ik ben als tijdperk III verzamelaar ook niks met oranje rijtuigen.

ACFI

+1.

Misschien een alternatief als MSM 2021 model.

Het hoeft niet altijd een lok te zijn.

ACFI.

stevend