Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Edwy

Gestart door Edwy, 10 januari 2021, 15:47:53 PM

Edwy

Hallo iedereen,

Bij deze stel ik me ook eens voor, ik ben Edwy Baesen.
Ik heb een gezonde liefde voor Belgische diesellocomtieven en dat heeft er toe geleid dat ik toen ik jong was een Märklin (HO) baan heb gekregen, waar ik dan natuurlijk een paar Belgische diesels had op lopen.
Nu het leven ging verder en door dat ik door vele verbouwingen in het huis dat ik gekocht had er lange tijd geen baan kon opgezetten ( en nog niet ) werd alles opgeborgen, en na 13 jaar kruipt de drang er toch weer in.
Nu heb ik alles een uitgehaald om te checken hoe het er mee gesteld is en de liefde is weer aan. Na dat ik alles mooi weer heb opgeborgen ( om later uit te zetten in de ruimte die ik nu aan het renoveren ben, kon ik het toch niet laten en heb ik al wat extra locs en wagons van de NMBS aangekocht.

Voorlopig  heb ik deze deisellocs die staan te springen om op het spoor te mogen:

Serie 55: 5541
              5540
              5531
              5517
              5504

Serie 54: 5408

Serie 59: 5950
              5933

Serie 60: 6001
              6005
              6006

Ook heb ik nog een Belgische stoomloc serie 26 en een luxemburger diesel serie 18.

Ik ben dus altijd op zoek naar nog meer Belgisch materiaal, met als grootste drang nu de serie 62
Van wagons zoek ik M2 rijtuigen en goederenwagons van de NMBS.

Gerolf

Welkom op ons forum, en succes met je zoektocht ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

55erke


Welkom,
Dat is al een mooie verzameling. Prima voorkeur voor BE diesels ook  ;D 8) 
Op 2de hands , ebay , enz.... kom je regelmatig spullen tegen zoals NMBS 62 , M2 , enz....
Ook hier in de verkooprubriek komt al eens wat voorbij.

Groetjes
Johan


haradigi

Hi Edwy,

Een welkom vanuit hier op dit Forum.

groet
Harald

Edwy

Citaat van: 55erke op 10 januari 2021, 17:22:10 PM

Welkom,
Dat is al een mooie verzameling. Prima voorkeur voor BE diesels ook  ;D 8) 
Op 2de hands , ebay , enz.... kom je regelmatig spullen tegen zoals NMBS 62 , M2 , enz....
Ook hier in de verkooprubriek komt al eens wat voorbij.

Groetjes
Johan

Dank u, ja ik kijk op al die sites regelmatig, maar 62 is echt zeldzaam, of ik ben het ergens altijd net mis gelopen. Nu ik kijk verder uit, bedankt voor de tip!
btw: weet er iemand als er een loc van serie 51 bestaat voor wisselstroom ( dat past op een Märklinbaan)


Geert

Welkom op ons forum,

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Pierre

Welkom op het forum. ;)
Groet Pierre.


Edwy

Hehe hier een fotoke van rap uit de doos en dan weer weg :p

https://ibb.co/LCg9M9d

Geert

Mooie reeks, ikke jaloers,

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Edwy

Dank Geert, ondertussen is de 5533 er al bijgekomen, nu sparen voor de nieuwe dubbeltractie van Marklin  met de 5506 en 5509 ;)

Hier nog een foto van de rest van de Belgische dat ik heb, maar staan er nog niet allemaal op, de 55-gers van op de eerste foto staan helemaal op het einde


Edwy

Vandaag, mijn nieuwe C-rails toegekomen, en mobil station. Gelijk een testje gedaan, en na wat sukkelen liep alles zoals het hoorde. En de 5541 pronkt in de barkas tegen dat de zolder af is...




Edwy