Omdat ik nu toch weeral tegen een ander probleempje aanliep, ben ik volop gaan zoeken op het web naar uitleg... en ik kwam toevallig deze filmpjes tegen:
Onderste belichtingstijd en te veel lagen = niet goed, volgens deze expert
Onderste liftafstand en hijsafstand groter = wel goed (En het pakt niet zo heel veel meer tijd in beslag).
Vertraging bij het licht en vertraging bij het onderste licht hoger = beter (en vooral beter voor uwe LCD en ook weeral niet zo heel veel extra tijd).
Je moet er wel ff je tijd voor nemen... maar wat de man zegt, kan wel steek houden. En blijkbaar heeft 'm nog eens veel ervaring ook... dus ik ben wel geneigd om hem te geloven.
Wat was nu juist mijn probleem? Wel, mijn prints kwamen er nu wel door, maar bepaalde fijnere zaken waren verdwenen of zo fijn dat ze onbruikbaar werden. Sommige zaken kwamen in lagen los van elkaar.
Wat is nu mijn plan? Ik ga eerst eens door collega van de club mijn file laten slicen (via Chitubox), zoals hij het zou doen. Ook de steunen etc.
Dan heb ik zijn settings (ik weet dat hij met een gelijkaardige printer van een ander merk wel goede resultaten heeft... waaronder telefooncellen

).
Daarna ga ik deze lichtjes bijsturen aan de hand van wat ik hierboven gezien heb.
Misschien wel nog nen hele goeden tip (al heb ik 'm zelf nog niet getest): zet je grotere zaken in het midden. Je FEP kan meer spanning absorberen in het midden, dan op de randen. Dit kan tot 1,5mm schelen!
En uiteraard, probeer je vlak zo vol mogelijk te zetten: belichten is belichten... en dat betekent ook slijtage. Dus kan je beter een heel vlak vol hebben dat niet zo hoog komt, dan omgekeerd.
Bedenkingen? Ik hoor het graag. (Want er zijn toch wel heel veel verschillende manieren om dit goed te krijgen blijkbaar

).