Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Digishop Van Biervliet

Gestart door Bonaza, 08 januari 2021, 18:26:23 PM

svvander

Citaat van: Boemeltrein op 15 januari 2021, 21:48:25 PM
En dan zijn er nog importeurs die wanhopig en achterhaald eisen dat je een fysieke winkel hebt om hun merk te mogen verkopen terwijl de klant online de grens over gaat en het daar koopt, zo heeft de importeur ook steeds minder te importeren

Klopt is een trend die steeds meer omgekeerd aan het worden is. Ik sta er eigenlijk stom van dat er nog niet meer importeurs meer rechtstreeks verkopen... Maar bij andere zaken komt dit al meer en meer voor: zelf bij den automobiel is dit al het geval (al is het wel een beetje anders, want een wagen kan je natuurlijk niet zomaar opsturen met B-post).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

B_Modelbouw

Oei, ik heb er ooit een preiser op ne velo gekocht  ;D ;D ;D ;D

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Citaat van: SuSke op 15 januari 2021, 21:55:05 PM
....
Hopelijk zal hun aanbod met de tijd terug een beetje uitgebreid worden ...

Wie de webshop een beetje volgt zal gemerkt hebben dat er steeds meer producten toegevoegd worden.
Uiteindelijk zal de ganse stock er wel op verschijnen vermoed ik. Waarom ook niet?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Citaat van: Bonaza op 15 januari 2021, 20:51:02 PM
Of ons groep represantief is niet te bepalen. We weten niet hoeveel percent van de klantenkring van VBV hier op het forum is. Degene die  niet op het forum zijn kunnen niet reageren.

grts

Marcel

Moet je facebook maar even opentrekken...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

1885

Jammer. Ik stop er altijd op de terugweg van een uitstapje naar de Zee. Super vriendelijke en toffe mensen, ze herkenden me zelf met mondmasker aan en ik kom er een keer of 2 per jaar. Met mijn oudste zoon nog geweest tijdens de kerstvakantie. Manneke trok grote ogen en ja daar zal voor hem een stukje herinnering aan gekoppeld zijn (alhoewel met Corona en dat beperkt winkelen). Hij mocht dan een setje wagons kiezen en fier dat hij was.

De rest koop ik bij hen online aan en verzending is altijd picobello geregeld en stevig ingepakt. Ik vind het ook heel fijn dat je bij hen kan bestellen zonder al een voorschot te moeten betalen. Voor het overige heb ik wel geduld. Ik vind het vooral top dat ze zo'n divers Belgisch aanbod uitbrengen want de nieuwigheden dit jaar van de grote merken zijn (voorlopig) maar mager. Ik kijk uit naar hun brochure.

Ik heb 2 fysieke winkels dichter in mijn buurt. Eén vlakbij mijn werk maar slecht met de auto te bereiken en brengt weinig nieuws. De andere over de grens in het Noorden met een grote webshop die wekelijks/dagelijks bijwerkt maar die zijn prijzen zijn astronomisch hoog.

Kleine tip als ze meelezen, investeer ook in wat communicatie rond de nieuwigheden. Bvb. de nieuwe set van Märklin 46875 nergens te bespeuren maar ze staan bij de concurrentie wel al online te koop.

Voor het overige veel begrip om alles gecombineerd te krijgen met gezin, eigen zaak, ... en rationeel versta ik het het wel maar ga het toch missen.


GDE

Laat maar komen die nieuwigheden folder . Misschien worden we daar wel blij van .  Ja de winkel zal ik ook wel missen en zeker de opendeurdag . Altijd plezant om op hun gelijkvloers te gaan neuzen in de aangeboden spullen . En soms kon ik het niet laten om eens te peilen naar nieuwe modellen , al loste hij natuurlijk niks .  Het was voor mij zowat de enige winkel binnen het uur rijden . Hopelijk kunnen we nog jaren rekenen op nieuwe varianten van hun modellen. Ik blijf er alvast verder bestellen.

B_Modelbouw

Webshops zijn de standaard... en dat zullen we moeten aanvaarden, net zoals het klimaat waarin we het laatste jaar leven dit doet bespoedigen. Maar denk erom haast en spoed is zelden goed, en bezint eer ge begint... niet enkel spreuken uit een ver verleden.

Naar Van Biervliet kan ik alleen zeggen; denk goed na hoe je je structuur opbouwt... de turbo generatie is er, die vergroeid zijn met de digitale techniek waarin snelheid en efficiëntie belangrijk zijn.
En ik kan hier iedereen overdonderen met studies hoe mensen digitaal shoppen... in drie klikken moet er een gericht resultaat zijn, bij het dubbel aantal klikken geen resultaat haakt de meerderheid reeds af.

En dan kom ik bij mijn ludieke reactie van enkele Posts terug ... "De Preiser op een fiets"
Stop je deze in de vakjes "Figuurtjes" of in het vakje "Voertuigen" ... beide antwoorden zijn fout en juist. Om het weer met een oude wijsheid te zeggen; Alle wegen leiden naar Rome... maar maak er alsjeblief geen lijden van. Stop met de vakjes "Alle X" of "Overige X"... in wezen stop gewoon met vakjes, maar breng er een degelijke structuur in.

Durf out of the box denken waarin je verschilt van de overige webwinkels... een virtuele beleving,
Nu zie je reeds vaak het bericht "andere klanten kochten ook" en geeft suggesties op koopgedrag van anderen...(vb. Ik koop een rijtuig en krijg extra aankoop advies naar zittende figuurtjes en een bijpassende led strip) maar we gaan reeds verder, wat als je vanuit je luie zetel een loc besteld en je als advies krijgt over bijpassende rijtuigen.

Weet veel is mogelijk... en dan zie ik je al denken als verkoper; wat kost me dat ? Goed ... een duidelijke structuur: Niets ... wat intelligentie op de site: een kost, maar die verdien je snel terug wanneer je tevreden klanten hebt.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Havoc

Citaat van: B_Modelbouw op 16 januari 2021, 09:24:59 AMEn dan kom ik bij mijn ludieke reactie van enkele Posts terug ... "De Preiser op een fiets"
Stop je deze in de vakjes "Figuurtjes" of in het vakje "Voertuigen" ... beide antwoorden zijn fout en juist. Om het weer met een oude wijsheid te zeggen; Alle wegen leiden naar Rome... maar maak er alsjeblief geen lijden van. Stop met de vakjes "Alle X" of "Overige X"... in wezen stop gewoon met vakjes, maar breng er een degelijke structuur in.

Durf out of the box denken waarin je verschilt van de overige webwinkels... een virtuele beleving,
Nu zie je reeds vaak het bericht "andere klanten kochten ook" en geeft suggesties op koopgedrag van anderen...(vb. Ik koop een rijtuig en krijg extra aankoop advies naar zittende figuurtjes en een bijpassende led strip) maar we gaan reeds verder, wat als je vanuit je luie zetel een loc besteld en je als advies krijgt over bijpassende rijtuigen.

Structuur in brengen betekent juist dat je onderverdelingen moet maken. Ik ben meestal al blij als een zoekterm als "fiets" als resultaat een Preisertje op een fiets geet. Maar mijn ervaring is dat je dan meestal "sorry niets gevonden krijgt". En dat is voor de meeste webshops, eender wat ze verkopen zo.

Dat ze die "virtuele beleving" maar weglaten. Dat is juist het tegenovergestelde van structuur en daar vind je zeker niet in 3 klikken wat je zoekt. Als ik naar bvb de bakstenen Tones "belevingswinkel" ga... moet ik altijd vragen waar iets is.

En die suggesties... ook zo'n problematisch geval. Als je iets gekocht hebt, dan krijg je daarna zeker dat wat je de vorige keer gekocht hebt als suggestie.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Edwy

Is er mss een draadje of kan het hier? Een lijst met zoveel mogelijk nog fysieke winkels van Belgie? Eentje waar hun naam, adres, mogelijks telefoonnummer en online gegevens bij staan?

Rangeerduivel

Als je dit draadje hier eens vluchtig doorleest zal je zien dat ze reeds allemaal de revue zijn gepasseerd, en wanneer je hun naam/plaats dan Googlt heb je automatisch alle info,

Er is hier vroeger een speldenkaart geweest van alle leden op het forum en daar stonden ook alle handelaren op aangeduid, maar ik weet niet waar/hoe je deze kaart moet gaan zoeken.
Misschien is er iemand die dat wel weet...?

;)

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Ik heb de indruk dat de kaart leeg is...
Of zie ik iets niet?


Hier de link naar de kaart: https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zQPfUOaGOldg.kv8qfEM6Xh6g
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ACFI

MSM kopen/abonneren en dan je treintjes kopen bij de adverteerders.

TMM mag ook natuurlijk.

ACFI