Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Digishop Van Biervliet

Gestart door Bonaza, 08 januari 2021, 18:26:23 PM

krispy

misschien pikken ze weer de beurzen op eens deze weer toegelaten worden , dan is er opnieuw persoonlijk  contact mogelijk  ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

stoomlokje

Luc ,
OK,
maar wat Evan schrijft: maar 0,0... %, dat is dan wel dat enige klein deeltje dat durft of kan spreken, al die anderen die niet op het forum zitten, kunnen dat helaas niet en worden dan ook niet gehoord alhoewel ze met dezelfde problemen zitten.
Ook diegene die niet met de PC overweg kunnen (of zelfs geen bezitten , en onderschat dat aub niet) , vallen nu volledig uit de boot.
Ook de jongeren, die vroeger al eens mee naar de winkel gingen als de ouders iets gingen afhalen of kopen, zien nu alleen nog I-net 2-D -beeldjes, en zeg nu zelf , wat zie je daar werkelijk op ?, zij zullen zeker afhaken , of zelfs niet meer met onze hobby beginnen. " want zien doet eten "

Bonaza

Of ons groep represantief is niet te bepalen. We weten niet hoeveel percent van de klantenkring van VBV hier op het forum is. Degene die  niet op het forum zijn kunnen niet reageren.

grts

Marcel

mardig23

Citaat van: Havoc op 15 januari 2021, 20:22:13 PM
Citaat van: mardig23 op 15 januari 2021, 18:10:49 PM
Hey Saskia,

Ik denk niet dat je je daar zorgen om moet maken.
Een fabrikant blijft gebonden aan de wettelijke garantie, of hij nu per telefoon of per mailt moet aangesproken worden.
Zolang het afhaalpunt openblijft zal daar ook wel iemand zijn waar je terecht kan hoor.

En eens de garantieperiode voorbij is heb je met geen enkel merk nog garantie om wisselstukken te verkrijgen, ook niet bij de grote merken, en daar spreek ik jammer genoeg over ervaring...

Een fabrikant is niet verantwoordelijk voor de wettelijke garantie. De verkoper is diegene waar je je verhaal moet halen. En met andere draadjes te lezen krijg ik toch wel een andere indruk van VBV. En als je enkel kan komen afhalen en niet eens telefoneren, dan heb ik niet veel vertrouwen in email. Ik ken nog zo iemand die enkel per email te bereiken is, awel... na enkele maanden geef je het op. Met email kan je iemand perfect negeren.

Dat is waar Johan, de verkoper draagt de verantwoordelijkheid voor de wettelijke garantie, maar dat maakt in dit geval weinig uit want de fabrikant is hier dus ook de verkoper.
(wat misschien theoretisch ook niet helemaal klopt, vanwege mogelijks 2 ondernemingsnummers)

Verder zijn er weinig "verkopers" die hun wettelijke garantie niet laten afdekken door een fabrieksgarantie of een commerciële garantie.
Ik denk niet dat er veel B models-verdelers zouden zijn als Van Biervliet geen dekking voorziet.

Maar kom, dat heeft eigenlijk allemaal weinig met het topic nog te maken.

Laat ons gewoon maar hopen dat VBV inderdaad goed weet waar hij mee bezig is!
Mvg Karl

Bonaza

Wat gebeurd bij er herstelling van een loc ? Een Email sturen en die loc opsturen naar hen of zelf brengen. Wat gebeurd er met de gespaarde punten op onze Van Biervliet kaart ? In de winkel stonden vroeger een paar honderd Faller dozen hoe komt het dat er op de digishop slechts 39 items staan ?

grts

Marcel

svvander

Citaat van: stoomlokje op 15 januari 2021, 20:46:48 PM
Luc ,
OK,
maar wat Evan schrijft: maar 0,0... %, dat is dan wel dat enige klein deeltje dat durft of kan spreken, al die anderen die niet op het forum zitten, kunnen dat helaas niet en worden dan ook niet gehoord alhoewel ze met dezelfde problemen zitten.
Ook diegene die niet met de PC overweg kunnen (of zelfs geen bezitten , en onderschat dat aub niet) , vallen nu volledig uit de boot.
Ook de jongeren, die vroeger al eens mee naar de winkel gingen als de ouders iets gingen afhalen of kopen, zien nu alleen nog I-net 2-D -beeldjes, en zeg nu zelf , wat zie je daar werkelijk op ?, zij zullen zeker afhaken , of zelfs niet meer met onze hobby beginnen. " want zien doet eten "

Ik snap volkomen wat je bedoelt Saskia... alleen zouden het niet de winkels mogen zijn die jongeren afschrikken (of motiveren) om deel te nemen aan onze hobby. Wij hebben deels deze plicht.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Michael

Ik ben in al die jaren 2 keer in de winkel geweest ( enkele reis 296 km), heb dus hoofdzakelijk spullen gekocht via internet, de locomotieven, treinstellen en wagons komen steeds super verpakt aan. Geen breuk of deuken in de dozen, bij vragen achteraf rechtstreeks aan hun gemaild altijd naar volle tevredenheid door hun geholpen, men zal niet over 1 nacht ijs gaan met zo'n beslissing om te stoppen met een fysieke winkel en enkel doorgaan met een webwinkel. Laten we eerlijk zijn welke fabrikant brengt er zoveel uit tegen acceptabele prijzen (maar dat is voor iedereen verschillend wellicht). Als je ziet dat andere leveranciers zo 50 € vragen voor 1 goederen wagon, dan ben ik echt blij met wat VBV levert, ik heb inmiddels een prachtige verzameling opgebouwd en koop nu nog heel af en toe wat nieuws erbij. Ik blijf zeker via hun webshop kopen MAAR ze zijn niet de enige spelers op de markt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Citaat van: stoomlokje op 15 januari 2021, 20:46:48 PM
Luc ,
OK,
maar wat Evan schrijft: maar 0,0... %, dat is dan wel dat enige klein deeltje dat durft of kan spreken, al die anderen die niet op het forum zitten, kunnen dat helaas niet en worden dan ook niet gehoord alhoewel ze met dezelfde problemen zitten.
Ook diegene die niet met de PC overweg kunnen (of zelfs geen bezitten , en onderschat dat aub niet) , vallen nu volledig uit de boot.
Ook de jongeren, die vroeger al eens mee naar de winkel gingen als de ouders iets gingen afhalen of kopen, zien nu alleen nog I-net 2-D -beeldjes, en zeg nu zelf , wat zie je daar werkelijk op ?, zij zullen zeker afhaken , of zelfs niet meer met onze hobby beginnen. " want zien doet eten "

Saskia,

Luc had het bij het rechte eind.  :)

Eerst even dit: 200.000 BFR???.  Komaan he!  We leven intussen in 2021 en niet ergens voor 2000. 
De jeugd heeft al lang niets meer aan winkels.  De jeugd en jongere generatie is nog steeds bezig met modelspoor en hoe ontdekken ze dat?  Instagram, Facebook enz...  Ja, ja toch wel.  Geloof het of niet ;)

En de de oudere generatie die ik ken en die nog met de hobby bezig is, is vaker een betere PC goeroe dan ik.  Straf he?

Ik ben ook verknocht aan nostalgie en geniet er van.  Echter ik blijf niet mijmeren omdat er vanalles evolueert ...

Je kan toch niet verwachten dat een zaak zoals VBV een winkel gaat blijven openhouden uit nostalgie en liefdadigheid.  Ze doen het met passie, maar ze moeten er ook van leven he.  Het is hun keuze en ze zijn ook mensen   Je mag toch wel een beetje relativeren hoor.

Ik vind het ook spijtig en begrijp me dus aub niet verkeerd, maar ze zijn maar mensen en moeten kiezen:  Fabrikant, webshop, winkel, beurzen,... en dat met hoeveel mensen? 

Fijn weekend
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

stoomlokje

Citaat van: Bonaza op 15 januari 2021, 20:57:46 PM
Wat gebeurd bij er herstelling van een loc ? Een Email sturen en die loc opsturen naar hen of zelf brengen. Wat gebeurd er met de gespaarde punten op onze Van Biervliet kaart ? In de winkel stonden vroeger een paar honderd Faller dozen hoe komt het dat er op de digishop slechts 39 items staan ?

grts

Marcel

Marcel ,
Inderdaad, daar haal je nog iets boven.
Wat gebeurt er met onze spaarpunten? , daar wordt met geen woord over gerept.
Gaan ze nog op beurzen staan? ook niets meer over op de website.

Koen

Ik lees nu pas dit draadje (ik ben even van het forum weg geweest door de verandering van werk).
Dit is echt een spijtige zaak.
Ik ga het persoonlijk contact met hen missen. Ik hoop dat ze toch nog beurzen doen wanneer het terug mogelijk is.
Dit zal afwachten worden.
Ik keek altijd uit naar de beurs van Woluwe. De meesten die mij kennen, wisten mij steeds te vinden nl. bij Vanbiervliet waar ik maandelijks een goede babbel ging doen.
Ik kan hen alleen maar veel succes wensen en hopen dat we hen terug op de beurzen zien wanneer deze terug opgestart mogen worden.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Bonaza

Ook HST Verhaegen is meer dan een jaar geleden een webshop geworden. Over de punten die daar op mijn kaart stonden heb ik ook nooit meer iets gehoord.

Marcel

stoomlokje

Citaat van: evan op 15 januari 2021, 21:06:30 PM
Citaat van: stoomlokje op 15 januari 2021, 20:46:48 PM
Luc ,
OK,
maar wat Evan schrijft: maar 0,0... %, dat is dan wel dat enige klein deeltje dat durft of kan spreken, al die anderen die niet op het forum zitten, kunnen dat helaas niet en worden dan ook niet gehoord alhoewel ze met dezelfde problemen zitten.
Ook diegene die niet met de PC overweg kunnen (of zelfs geen bezitten , en onderschat dat aub niet) , vallen nu volledig uit de boot.
Ook de jongeren, die vroeger al eens mee naar de winkel gingen als de ouders iets gingen afhalen of kopen, zien nu alleen nog I-net 2-D -beeldjes, en zeg nu zelf , wat zie je daar werkelijk op ?, zij zullen zeker afhaken , of zelfs niet meer met onze hobby beginnen. " want zien doet eten "

Saskia,

Luc had het bij het rechte eind.  :)

Eerst even dit: 200.000 BFR???.  Komaan he!  We leven intussen in 2021 en niet ergens voor 2000. 
De jeugd heeft al lang niets meer aan winkels.  De jeugd en jongere generatie is nog steeds bezig met modelspoor en hoe ontdekken ze dat?  Instagram, Facebook enz...  Ja, ja toch wel.  Geloof het of niet ;)

En de de oudere generatie die ik ken en die nog met de hobby bezig is, is vaker een betere PC goeroe dan ik.  Straf he?

Ik ben ook verknocht aan nostalgie en geniet er van.  Echter ik blijf niet mijmeren omdat er vanalles evolueert ...

Je kan toch niet verwachten dat een zaak zoals VBV een winkel gaat blijven openhouden uit nostalgie en liefdadigheid.  Ze doen het met passie, maar ze moeten er ook van leven he.  Het is hun keuze en ze zijn ook mensen   Je mag toch wel een beetje relativeren hoor.

Ik vind het ook spijtig en begrijp me dus aub niet verkeerd, maar ze zijn maar mensen en moeten kiezen:  Fabrikant, webshop, winkel, beurzen,... en dat met hoeveel mensen? 

Fijn weekend

Ok Evan
5000 € dan , of nog meer als ik alles optel.
Maar het fysieke contact voor als er problemen zijn of nieuws is, is altijd beter dan een of andere website of mail.
Ik heb zowat 3 jaar geleden een mail gestuurd naar een bepaalde fabrikant, voor een bestelling, en tot nu toe nog altijd geen antwoord.
Een mail is zoiets onpersoonlijks, daar kan je niets uit afleiden,
daar heb ik ook niet al teveel vertrouwen in.( zoals ook aangehaald door iemand anders hier op het forum.)  en ik weet het , de jeugd kent niets anders meer.
Waarschijnlijk ben ik door de leeftijd wat wantrouwig geworden zeker over zulke zaken?



stoomlokje

Citaat van: Bonaza op 15 januari 2021, 21:13:43 PM
Ook HST Verhaegen is meer dan een jaar geleden een webshop geworden. Over de punten die daar op mijn kaart stonden heb ik ook nooit meer iets gehoord.

Marcel

Ik ken persoonlijk iemand die daar nog verschillende loks ( en dan zeg ik meer dan 4 ) heeft liggen , voor ombouw, reparatie , onderhoud, wel deze persoon krijgt ook niets meer te horen over zijn materiaal.
VerHaegen is blijkbaar ook op geen enkele manier meer te bereiken.

Boemeltrein

Steeds minder fysieke winkels dus meer afstandskopen, dus online en onderschat het niet, Hattons zijn omzet is 70% online! Lippe heeft ook zijn tweede winkel gesloten en draait voornamelijk zijn omzet met online-bestellingen. Uiteindelijk is WWW onze modelspoorwinkel geworden, nog nooit zo'n een groot aanbod kunnen aanschouwen en we zijn ook allemaal een beetje veeleisender geworden, daar kan een winkel niet tegenop, en het verhaal van "waar is het persoonlijk contact" waarom denk je dat bepaalde "winkels" zo gekend zijn bij vele modelspoorliefhebbers, juist ja, door het internet. En dan zijn er nog importeurs die wanhopig en achterhaald eisen dat je een fysieke winkel hebt om hun merk te mogen verkopen terwijl de klant online de grens over gaat en het daar koopt, zo heeft de importeur ook steeds minder te importeren of "tsjoek zei de trein en de statie vertrok".

SuSke

De beslissing van VBV is waarschijnlijk zoals bij vele winkeliers ingegeven door de verplichte sluiting van niet-essentiële winkels.
Het enige alternatief is dan een web-shop als je nog iets wil verdienen.
VBV reageert hierin zoals zoveel andere winkeliers gereageerd hebben, en zij hebben waarschijnlijk eerst een boost gezien in hun internet-omzet alvorens volledig om te schakelen.
Zet daarnaast nog eens de belasting op het jonge gezin van Kristof en Sofie die een winkel, een fabrikant en een groothandel moeten uitbaten. Wie doet het ze na op die schaal?

Ik kan hen alleen veel succes wensen met hun nieuwe aanpak van het zaken doen.
Hopelijk zal hun aanbod met de tijd terug een beetje uitgebreid worden en gaan de prijzen zich naar het concurrentiële niveau stellen.


Wat die telefoonnummer betreft, wie slim is, heeft waarschijnlijk nog wel ergens een folder of dergelijke liggen waar die opstaat.
En neen, het staat noet op je bonus-kaart.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.