Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Digishop Van Biervliet

Gestart door Bonaza, 08 januari 2021, 18:26:23 PM

JerryCrazy

Citaat van: doomslu op 15 januari 2021, 17:37:30 PM
Ik ga (nog) niet oordelen en al zeker niet veroordelen.
Mijn volste begrip voor hen die het jammer vinden dat het persoonlijk contact wegvalt.
Enkel een bedenking.
Ik lees hier op dit forum al jaren dat onze winkels de boot gemist hebben wat betreft online shops.
Er zijn hier heel wat adepten van sommige buitenlandse online winkels.
En wees eerlijk, wie heeft nooit iets op deze webshops gekocht?

En nu er plots iets beweegt in ons landje is het al meteen niet goed.

Er zijn dus wel degelijk twee zijden aan de medaille, voor- en nadelen aan online shoppen...

Laat ons rustig afwachten of deze digitale winkel kan uitgroeien tot een grote speler op de markt.

P.S. Jurgen was me even voor...

Luc, ik vind het goed dat er eindelijk een webshop is, maar ik vind het echt zonde om de echte winkel te stoppen.
Als een model splinternieuw is, wil ik het in een winkel zien voordat ik het koop. Niet zomaar een foto op internet. ;)

mardig23

Een trein kopen is voor mij een "totaalbeleving".

Ik heb nog nooit een nieuwe trein gekocht op een webshop, alvorens vroeger eerst bij VBV en nu al enige tijd bij Het Spoor te informeren.
Ik koop ook al jaren mijn LP's bij een lokaal indieshopke, en enkel als die er echt niet meer kan aangeraken, bij den Bol ofzo.
Ik koop niks online dat ik lokaal kan vinden, maar zoals ik al zei, wie ben ik. ;D

Het is een persoonlijke overtuiging, die ik op bijna alles toepas, en ik weet dat ik soms te veel betaal, maar ik hoop dat als die mensen iets van mijn rommel nodig hebben, die dan ook bij mij komen kopen.

Ik hoop echt dat hij het goed heeft ingeschat, en dat hij succesvol is, want ik ben fan van zijn ondernemingsdrang en producties, maar ik begrijp deze stap niet, sorry.
Mvg Karl

Bonaza

In een vorige mail vermelde ik al dat ik een niet al te beste ervaring met hun webshop had. En dat is maar een maand geleden. Een bestelling had ik nog niet na meer dan een maand. Een mail hier over gaf van hen uit niet de allervriendelijkste reactie. Uiteindelijk had ik op 3 dagen mijn bestelling bij Bol.com.
Ze zullen toch anders moeten werken als ze hier tegen willen concureren. Het was goedkoper en geen transport kosten.
Door heel dit voorval ben ik meer met webwinkels gaan werken. Tot op heden zeer tevreden over. Zo heb ik ook een Duitse site ontdekt "www.arstecnica.de"
Heeft iemand hier al ervaringen mee ?

Marcel

stoomlokje

Citaat van: doomslu op 15 januari 2021, 17:37:30 PM
Ik ga (nog) niet oordelen en al zeker niet veroordelen.
Mijn volste begrip voor hen die het jammer vinden dat het persoonlijk contact wegvalt.
Enkel een bedenking.
Ik lees hier op dit forum al jaren dat onze winkels de boot gemist hebben wat betreft online shops.
Er zijn hier heel wat adepten van sommige buitenlandse online winkels.
En wees eerlijk, wie heeft nooit iets op deze webshops gekocht?

En nu er plots iets beweegt in ons landje is het al meteen niet goed.

Er zijn dus wel degelijk twee zijden aan de medaille, voor- en nadelen aan online shoppen...

Laat ons rustig afwachten of deze digitale winkel kan uitgroeien tot een grote speler op de markt.

P.S. Jurgen was me even voor...

Ja, Luc , dat webshoppen is op zich niet slecht , maar dat het persoonlijk contact wegvalt , vindt ikzelf absoluut NIET ok.
De vraag is nu b.v.b of we nog wel aan reserveonderdelen gaan geraken voor al die loc's en rijtuigen ,die we al die jaren in vertrouwen bij hun gekocht hebben?
Is dat misschien de reactie, om dat ze veel kritiek krijgen op de slechte tandwielen van de HLD 55?

Als ik nu kon zou ik van MSM mijn geld terugvragen voor de nog aangekondigde 5540, want nu heb ik er helaas helemaal géén vertrouwen meer in.
Mijn loc's , en dat zijn er toch al meerdere, kunnen nog lang niet rijden , en als ze later ( buiten garantietijd ) vanwege die kapotte tandwielen maar als vitrinemodel kunnen dienen , is dat wel een zéér zware aankoop geweest.
grtjs,
Saskia

mardig23

Hey Saskia,

Ik denk niet dat je je daar zorgen om moet maken.
Een fabrikant blijft gebonden aan de wettelijke garantie, of hij nu per telefoon of per mailt moet aangesproken worden.
Zolang het afhaalpunt openblijft zal daar ook wel iemand zijn waar je terecht kan hoor.

En eens de garantieperiode voorbij is heb je met geen enkel merk nog garantie om wisselstukken te verkrijgen, ook niet bij de grote merken, en daar spreek ik jammer genoeg over ervaring...

Mvg Karl

WVA

Citaat van: Bonaza op 15 januari 2021, 17:58:42 PM
In een vorige mail vermelde ik al dat ik een niet al te beste ervaring met hun webshop had. En dat is maar een maand geleden. Een bestelling had ik nog niet na meer dan een maand. Een mail hier over gaf van hen uit niet de allervriendelijkste reactie. Uiteindelijk had ik op 3 dagen mijn bestelling bij Bol.com.
Ze zullen toch anders moeten werken als ze hier tegen willen concureren. Het was goedkoper en geen transport kosten.
Door heel dit voorval ben ik meer met webwinkels gaan werken. Tot op heden zeer tevreden over. Zo heb ik ook een Duitse site ontdekt "www.arstecnica.de"
Heeft iemand hier al ervaringen mee ?

Marcel

Arstechnica heeft een groot assortiment, als ik in de Oostkantons ben spring ik daar graag binnen. Ligt op de grens BE/D.
Soms doe ik dan ook het museum waar een aantal mooie en minder mooie (grote)spoorbanen staan.

Door de coronacrisis heb ik eens 1 maal iets besteld via de webshop en binnen de vier dagen was het thuis geleverd.

stoomlokje

#51
Dat wil dan zeggen , als mijn locs binnen bvb 3 jaar eindelijk zouden kunnen rijden, ik ze maar in de vuilbak moet smijten +/- 2500 € ) omdat de tandwielen van slechte kwaliteit geproduceerd zijn en ze mij geen andere meer willen of kunnen leveren?
Dan is het zeer spijtig dat ik op zo een fabrikant heb gegokt. >:( >:(
En dat van Garantie?,
Ik heb enkele jaren terug een ESU dec. aangekocht, die geprogr. was voor een bepaalde loc.
bij een welbekende winkelier hier.
Na een jaartje ging ik deze erin plaatsen( gewoon met stekker ), de loc deed niets ; :-\
Loc met decoder naar de handelaar , later teruggekregen, met rekening van 10 € , alleen om hem blijkbaar terug eventjes te progr. want hij ( de loc ) was niet open geweest. en dat IN GARANTIE tijd . >:(
Antwoordt , ze hadden ermee bezig geweest.
, en Ja dat vreet nog altijd zoiets.
Ik heb hier ook 10-tallen Roco's, evenzeer een hoop Fleischmannen en wat oude Hamo's staan de meeste +/- 30 a 50j en daarvan weet ik tenminste dat zij binnen 10 jaar nog O.K. zijn  :D :D :D
Ik ben hoe langer hoe meer een afkeer aan't krijgen van de meeste Belgische handelaars, want het is NIET de eerste keer dat ik met zoiets te maken heb, en dan gaat het niet over treinen ( vandaar het snel groeiende wantrouwen ).
Bij zeer velen hier ( ik zeg absoluut niet iedereen ) komt het er nog alleen op aan van zo snel en zoveel mogelijk geld binnen te rijven, en dan Saluut klant, trek uw plan. :( :( :(
Jammer.
IK trap nu misschien op iemand zijn of haar lange tenen , maar het moest maar eens gezegd worden.
Vroeger was de klant de koning , nu alleen nog de melkkoe. :'(

stoomlokje

Citaat van: Bonaza op 15 januari 2021, 17:58:42 PM
In een vorige mail vermelde ik al dat ik een niet al te beste ervaring met hun webshop had. En dat is maar een maand geleden. Een bestelling had ik nog niet na meer dan een maand. Een mail hier over gaf van hen uit niet de allervriendelijkste reactie. Uiteindelijk had ik op 3 dagen mijn bestelling bij Bol.com.
Ze zullen toch anders moeten werken als ze hier tegen willen concureren. Het was goedkoper en geen transport kosten.
Door heel dit voorval ben ik meer met webwinkels gaan werken. Tot op heden zeer tevreden over. Zo heb ik ook een Duitse site ontdekt "www.arstecnica.de"
Heeft iemand hier al ervaringen mee ?

Marcel
Ik heb de eigenaars persoonlijk gekend, (is wel een 10 tal jaartjes geleden )zeer vriendelijk , verstaan ook goed nederlands, en zeer behulpzaam.
grtjs,
Saskia

B_Modelbouw

#53
Jammer, jammer, jammer, ...

Want een goede webshop begint met een goede opbouw... waarin je eenvoudig alles snel terug vindt
en er een duidelijke structuur zit. Dit is iets waar er nog hard aan gewerkt dient te worden hier.

Even een voorbeeldje ...als ik hier iets zoek wat niet wordt gevonden, zegt de site "zoek opnieuw", maar het kan ook "jammer, er is niets met uw zoekreferentie gevonden, neem contact met ons op ..."

Verder blijft een goede service, persoonlijk contact met kennis van zaken en een perfecte nazorg essentieel.

Wanneer ik een loc koop ... ga ik graag persoonlijk ter plaatse en zie hem graag een rondje op de testbaan doen alvorens tevreden huiswaarts te keren. En daar deed ik graag een uitstapje voor ...
en zelf als de service correct is betaal ik graag iets meer voor.

Maar ja, dit valt grotendeels weg ... winkels die dichter bij zijn (zelfs in het buitenland) en me wel de service garanderen genieten mijn voorkeur. En wanneer deze zelfs goedkoper zijn voor hetzelfde product ... stel ik me terecht vragen.

En dan is er nog de pakketservice, waarin tarieven jammergenoeg ook geen maatstaf zijn ...
(Duurder, latere leveringstijd en miserie bij verlies en/of beschadiging)
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


evan

Ik snap hen volledig en hun huidige ervaring wijst waarschijnlijk naar de beslissing om over te gaan naar een webshop.

Een webshop én een winkel combineren is heel intensief.  Als ze merken dat de webshop meer "return" heeft dan de winkel dan is dat zeker te begrijpen.  Ze zijn tenslotte de laatste jaren ook meer fabrikant en hebben meer klanten gekregen dan alleen maar als ze een winkel hadden en dan is dat ook nog een argument om het te begrijpen.

En we lezen hier wel wat reacties en vaak van dezelfde mensen en dat staat voor maar 0,0... % van het cliënteel en is dus niet representatief.  Ze weten waarschijnlijk goed waarmee ze bezig zijn.

"Het is ni meer wat 't gewest is en 't zal nooit nimmer worden gelijk als 't was"  en je kan blijven treuren of je maakt het beste van het nieuwe en je leeft gelukkig verder.   (Weer een levensles  ;)  )



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Havoc

Citaat van: doomslu op 15 januari 2021, 17:37:30 PMEnkel een bedenking.
Ik lees hier op dit forum al jaren dat onze winkels de boot gemist hebben wat betreft online shops.
Er zijn hier heel wat adepten van sommige buitenlandse online winkels.
En wees eerlijk, wie heeft nooit iets op deze webshops gekocht?

En nu er plots iets beweegt in ons landje is het al meteen niet goed.

Luc, onze handelaars (en niet alleen de treinwinkels) komen pas sinds de coronacrisis tot de ontdekking dat het internet bestaat en dat daar heel wat beweegt. Als ze dan na zoveel jaar inzien dat ze iets gemist hebben en dan met een halfbakken website afkomen en initiatief afkomen... dan is dat dubbel de trein gemist.

Wees eerlijk, als je die site en prijzen ziet en vergelijkt met gevestigde waarden, heb je dan zin om daar te gaan? Ze hebben niets bijzonders dat anderen niet hebben, ze zijn niet voordeliger en moeten alles nog bewijzen. Als je dan leest hier op het forum dat ze al jaren hun kop in het zand steken voor de producten die ze zelf op de markt brengen... Komaan, dit is droevig.

Citaat van: modelbaanHO op 15 januari 2021, 17:40:55 PM
Wanneer de webshop goed wordt uitgebouwd en het aangeboden gamma ook volledig is dan zie ik niet onmiddellijk een probleem.

Zie hierboven: enkel wat h0. Geen enkele andere schaal, enorm beperkt aanbod van de fabrikanten die wel op de site staan (15 referenties van Preiser!, 18 wagons van Märklin!), geen enkele minder bekende fabrikant (niet eens Peco! of Bachmann)...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

stoomlokje

Evan,
zodus een klant die voor meer dan 200000 bfr aankocht is bij U niet represantief , Bedankt.
Zoals ik al zei , en het is nogmaals door U bevestigd, De gewone klant telt NIET MEER .
Voor wat zouden wij dan jullie als leveranciers nog moeten vertrouwen?
En voor mijn part mogen de mod's mij hier nu afgooien. want blijkbaar teltllen hier alleen nog de mensen met héél veel geld.
BEDANKT.

Havoc

Citaat van: mardig23 op 15 januari 2021, 18:10:49 PM
Hey Saskia,

Ik denk niet dat je je daar zorgen om moet maken.
Een fabrikant blijft gebonden aan de wettelijke garantie, of hij nu per telefoon of per mailt moet aangesproken worden.
Zolang het afhaalpunt openblijft zal daar ook wel iemand zijn waar je terecht kan hoor.

En eens de garantieperiode voorbij is heb je met geen enkel merk nog garantie om wisselstukken te verkrijgen, ook niet bij de grote merken, en daar spreek ik jammer genoeg over ervaring...

Een fabrikant is niet verantwoordelijk voor de wettelijke garantie. De verkoper is diegene waar je je verhaal moet halen. En met andere draadjes te lezen krijg ik toch wel een andere indruk van VBV. En als je enkel kan komen afhalen en niet eens telefoneren, dan heb ik niet veel vertrouwen in email. Ik ken nog zo iemand die enkel per email te bereiken is, awel... na enkele maanden geef je het op. Met email kan je iemand perfect negeren.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

stoomlokje

Johan,
Inderdaad, ik had ook het volste vertrouwen in deze mensen, maar blijkbaar worden we weeral voor de zoveelste maal met onze neus op de feiten gedrukt , dat je op deze wereld NIEMAND , kan vertrouwen. >:(
Mij werd ooit eens verteld dat vertrouwen alleen geld zover dat je deze persoon ziet en niet verder.
Ik ben er echter ook weeral ingetrapt. :(

doomslu

Citaat van: stoomlokje op 15 januari 2021, 20:19:23 PM
Evan,
zodus een klant die voor meer dan 200000 bfr aankocht is bij U niet represantief , Bedankt.
Zoals ik al zei , en het is nogmaals door U bevestigd, De gewone klant telt NIET MEER .
Voor wat zouden wij dan jullie als leveranciers nog moeten vertrouwen?
En voor mijn part mogen de mod's mij hier nu afgooien. want blijkbaar teltllen hier alleen nog de mensen met héél veel geld.
BEDANKT.
Saskia, dat is niet van wat Evan gezegd heeft.
Hij bedoelt (corrigeer me als ik fout ben) dat de weinige mensen hier op het forum maar een uiterst miniem percentage zijn van hun klanten.
Deze kleine groep kan je moeilijk representatief noemen.

Aan een oplossing voor de technische problemen aan enkele locomotieven wordt ook gewerkt, dat werd hier al geschreven, maar die discussie is eigenlijk niet relevant in dit draadje omdat service en garantie niet anders zijn bij een webshop dan bij een fysieke winkel.

En we gaan er jou niet afgooien hoor.  ;)

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *