Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Digishop Van Biervliet

Gestart door Bonaza, 08 januari 2021, 18:26:23 PM

JerryCrazy

Citaat van: Rangeerduivel op 15 januari 2021, 16:01:42 PM
Citaat van: Bonaza op 15 januari 2021, 15:57:39 PM
Eigenlijk blijft nog enkel Olaerts, Modeltrein paradise, Het Spoor en Verschooten over. Mag ik vragen wie je nieuwe leverancier is want ook ik ga het elders zoeken.

Marcel

Er is ook nog Minimodelrails in Dilbeek, en misschien nog een paar in Wallonie die ons niet zo bekend zijn... :-\
Samen met ons zal ook onze hobby uitsterven... :(
En corona heeft in dit alles wel een handje!

;)

Étoile du Nord in Morlanwelz, Hobby 2000 in Luik, Pierard in Charleroi, Boite à Train in Namen, Hobby Bayard in Dinant, ...

Van Biervliet, als je ons leest, is het een grote vergissing om alles op de webshop te wedden.
De concurrentie is erg zwaar op internet ...
Er is geen expositie of beurs meer, dit is niet het moment om uw "echte" winkel te sluiten.

bellejt

volledig akkoord want waarom bij hun winkel 109 euro betalen voor een decoder die je bij een andere webshop 91 euro betaald.

trainspottingjr

Helaas wel jammer dat hij zijn fysieke winkel gaat sluiten , telkens wanneer je er langs kwam altijd een goede babbel en contact met een persoon in plaats van via een computerscherm.

Deze heeft al die eigenschappen niet en is enorm eentonig hoor + je kan het model niet even bewonderen of bekijken. Of hoe zijn de rijeigenschappen enz ....

Plus een van de redenen waarvoor ik steeds naar de winkel toe ging was omdat ik niet echt vertrouw op de verzending via B-post .

Wanneer je zelf even tot daar ging ( oke autoritje van 2 uur enkel ( file ook meestal )  of treinrit van 3 uur ) dat nam ik er graag bij maar zo was ik er wel zeker van dat men trein steeds veilig thuis geraakt zonder beschadigingen.

Ik hoop dat ze hierover toch nog eens goed gaan nadenken
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

WVA

Citaat van: Stieven76 op 15 januari 2021, 16:36:38 PM
Citaat van: WVA op 15 januari 2021, 16:33:00 PM
Hoi, van waar komt de informatie dat ze de winkel definitief sluiten?

http://www.vanbiervliet.com/

Zijn we niet allemaal wat voorbarig? Er staat dat de winkel MOMENTEEL gesloten is, ik had ergens in een mailing gelezen dat dit van 06/01 tem 16/01 was wegens inventaris. Het stuk over het bestellen via e-mail staat er al sinds dat de winkels omwille van COVID-19 moesten sluiten, dat bericht is nooit verdwenen van de website.
Dus vele speculeren nu.

Jullie zouden gelijk kunnen hebben, maar dat leid ik niet af van hun website.

Ik zie wel dat ze de laatste dagen hun webshop serieus hebben bijgeladen, wat ik perfect kan linken aan het maken van de inventaris.

Ik hoop alleszins dat hij terug open gaat, het was telkens ver rijden en ik ben, in tegenstelling van wat ik hier lees, steeds heel tevreden over hun service.
En van andere, waar sommige dan weer heel tevreden over zijn, heb ik dan weer slechte ervaringen mee.....  ;D

SuSke

Werner, duidelijker dan dit kan het niet zijn:

Beste klanten , na bijna 25 jaar is het tijd voor Van Biervliet versie 2.0 :Vanaf nu gaan we meer inspelen op de digitale weg en zullen we al onze artikelen online aanbieden in onze webshop Digitalshop.been naar u opsturen.U kan ook uw bestellingen, reservaties en aankopen via de webshop elke donderdag van 14u tot 17u komen ophalen in onze depot in Ingelmunster. Er zullen elke maand ook extra ophaaldata zijn en deze kan u vinden in de linker blok.Ter plaatse shoppen is NIET meer mogelijk
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Werner,
Begrijpend lezen is 1
Dat de meesten er niet gelukkig mee zijn is twee, maar de volgende zin is toch duidelijk

Ter plaatse shoppen is NIET meer mogelijk

Moest het niet definitief zijn dan zou er gewoon "voorlopig" tussen staan
Zo dom zijn ze ginder in West Vlaanderen ook niet hoor! ::)

;)

WVA

Citaat van: SuSke op 15 januari 2021, 17:01:05 PM
Werner, duidelijker dan dit kan het niet zijn:

Beste klanten , na bijna 25 jaar is het tijd voor Van Biervliet versie 2.0 :Vanaf nu gaan we meer inspelen op de digitale weg en zullen we al onze artikelen online aanbieden in onze webshop Digitalshop.been naar u opsturen.U kan ook uw bestellingen, reservaties en aankopen via de webshop elke donderdag van 14u tot 17u komen ophalen in onze depot in Ingelmunster. Er zullen elke maand ook extra ophaaldata zijn en deze kan u vinden in de linker blok.Ter plaatse shoppen is NIET meer mogelijk

Das wel heel vreemd, want als ik naar de website ga, zie ik iets heel anders.... (zie print screen in de link)

https://photos.google.com/photo/AF1QipPze87kqLcJOtzYAo7hXHoD2Olw-UbuEdgc5V-F

bellejt

die link werkt niet en op hun website staat het toch duidelijk. Ze hebben zelfs hun telefoonnummer weggehaald wat toch louche wordt voor mij.

JerryCrazy

Citaat van: bellejt op 15 januari 2021, 17:14:43 PM
die link werkt niet en op hun website staat het toch duidelijk. Ze hebben zelfs hun telefoonnummer weggehaald wat toch louche wordt voor mij.

Ze geven de voorkeur aan e-mail, ze hebben nooit tijd om de telefoon op te nemen. (hij was het die me vertelde de laatste keer)

mardig23

Ik begrijp dat niet, echt waar...
Ik hoop dat hij een dipje heeft door heel deze Coronashit.

Het allerbelangrijkste om als kleine Belgische winkelgarnaal het hoofd boven de oceaan van internationale internetaanbieders te houden, is service leveren, persoonlijk contact, en een degelijk uitgebreid assortiment aanbieden.
Ik geef het geen kans van slagen, maar hey, wie ben ik, toch? ;)

Mvg Karl

WVA

Citaat van: Stieven76 op 15 januari 2021, 16:36:38 PM
Citaat van: WVA op 15 januari 2021, 16:33:00 PM
Hoi, van waar komt de informatie dat ze de winkel definitief sluiten?

http://www.vanbiervliet.com/

Aha, nu werkt die ander link wel bij mij, nu is het me duidelijk, mijn excuses!

Jurgen

Jullie reageren allemaal wel héél negatief hoor.

Als ik eerlijk ben dan deed ik mijn bestellingen ook via mail en ging ik na een bevestiging van beschikbaarheid langs om het op te halen.
Toegegeven, af en toe kocht ik ter plekke nog iets extra, dat zal nu niet meer gebeuren natuurlijk.

Maar zijn we niet allemaal zo dat we onze bestellingen via mail doorstuurden en daarna dan onze bestelling gingen afhalen? In dat opzicht is die webwinkel met mogelijkheid om op bepaalde momenten af te halen nog zo'n slecht idee niet.
Vitrines en mooie uitstalrekken zijn niet meer nodig, dus heeft men meer ruimte om voorraad te steken.

Ik wil het in ieder geval een kans geven en zal zeker nog modellen bestellen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Ik ga (nog) niet oordelen en al zeker niet veroordelen.
Mijn volste begrip voor hen die het jammer vinden dat het persoonlijk contact wegvalt.
Enkel een bedenking.
Ik lees hier op dit forum al jaren dat onze winkels de boot gemist hebben wat betreft online shops.
Er zijn hier heel wat adepten van sommige buitenlandse online winkels.
En wees eerlijk, wie heeft nooit iets op deze webshops gekocht?

En nu er plots iets beweegt in ons landje is het al meteen niet goed.

Er zijn dus wel degelijk twee zijden aan de medaille, voor- en nadelen aan online shoppen...

Laat ons rustig afwachten of deze digitale winkel kan uitgroeien tot een grote speler op de markt.

P.S. Jurgen was me even voor...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modelbaanHO

Wanneer de webshop goed wordt uitgebouwd en het aangeboden gamma ook volledig is dan zie ik niet onmiddellijk een probleem.
Spijtig genoeg slagen Belgische ondernemers er in het algemeen niet in om goed functionerende webshops uit te bouwen.
(dat is mijn persoonlijke mening)

Wat rondkijken in de winkel om de afgewerkte modellen te kunnen bekijken blijft natuurlijk altijd wel de beste manier om een keuze te kunnen maken.
Er is en blijft nog altijd een groot verschil tussen een foto op het scherm en het model "live" te kunnen bewonderen.
En af en toe kom je dan ook nog eens iets tegen waarvan je zegt ah, dat is leuk, handig of daar was ik nog naar op zoek en dan koop je dat.
Dat is iets wat in een webshop volgens mij minder het geval zal zijn.

Alleszins de laatste 3 locomotieven die ik daar heb gekocht heb ik besteld via mail en laten opsturen met de post.
(Ik heb nog nooit een slechte ervaring gehad met een koerierdienst - bPost of andere  :) )

Voor mij gaat het niet zo heel veel verschil maken.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

ramdani

Citaat van: Rangeerduivel op 15 januari 2021, 16:01:42 PM
Citaat van: Bonaza op 15 januari 2021, 15:57:39 PM
Eigenlijk blijft nog enkel Olaerts, Modeltrein paradise, Het Spoor en Verschooten over. Mag ik vragen wie je nieuwe leverancier is want ook ik ga het elders zoeken.

Marcel

Er is ook nog Minimodelrails in Dilbeek, en misschien nog een paar in Wallonie die ons niet zo bekend zijn... :-\
Samen met ons zal ook onze hobby uitsterven... :(
En corona heeft in dit alles wel een handje!

;)

er is ook nog Technohobby in Halle;

met dat uitsterven zal het wel meevallen, Märklin kan niet volgen met het leveren van startsets, en dat ze als verrassing een Type 1 uitbrengen toont aan er nog genoeg potentieel is op de Belgische markt;
corona heeft onze hobby (en andere modelbouw) juist een enorme boost gegeven hoor ik bij verschillende winkels;

buiten Technohobby, ben ik nog nooit naar een andere winkel (of beurs) geweest, ik koop bijna alles online;

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0