Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Model(len) van 2020

Gestart door doomslu, 08 januari 2021, 10:04:36 AM

doomslu

Het had wat voeten in de aarde om het op poten te krijgen, maar het formulier voor de verkiezing van de modellen van het voorbije jaar staat nu online:

Verkiezing modellen 2020

We zijn benieuwd!  ;)

Zie je ergens een foutje? Meld het me.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Peter

Ingevuld
Spijtig genoeg slechts 1 model bij elektrische loks
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Citaat van: Peter op 08 januari 2021, 10:34:29 AM
Ingevuld
Spijtig genoeg slechts 1 model bij elektrische loks
Daar kunnen wij niks aan doen hé Peter.  ;)
In 2021 beter??
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel


svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

stoomlokje


egwinds

Groeten/Salutations/Grüsse/Greetings/最好的祝福
Egwin/苏德鹰

PeterVG

Keuze kleinseriemodellen.
Keuze 4 is niet duidelijk.
Er staat niet om welk loctype het gaat. Enkel een model van Paul Bellon. In dit geval niet duidelijk want hij heeft in deze categorie 4 genomineerde modellen?
Wellicht de moeite om aan te passen in het invulformulier

doomslu

Citaat van: PeterVG op 08 januari 2021, 12:46:15 PM
Keuze kleinseriemodellen.
Keuze 4 is niet duidelijk.
Er staat niet om welk loctype het gaat. Enkel een model van Paul Bellon. In dit geval niet duidelijk want hij heeft in deze categorie 4 genomineerde modellen?
Wellicht de moeite om aan te passen in het invulformulier
Dank je wel Peter voor de terechte opmerking.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

755philippe

En gestemd. Hopelijk verloopt de stemming geldig zonder de boel af te breken.
Mvg


755philippe

doomslu

Ik denk niet dat er veel verkeerd kan lopen.
Ik ben wel telkens een beetje bang voor een bug, maar dat hebben we gelukkig nooit meegemaakt. Fingers crossed.

We hebben deze verkiezing ooit in het leven geroepen om vooral de mening van onze lezers te kennen. Dat vonden en vinden we nuttig om te weten in welke richting de interesses gaan.
Al snel werd ook duidelijk dat de fabrikanten echt opgezet zijn met een diploma.

Net als in elke verkiezing zie je echter ook wel een vorm van favoritisme. Bepaalde merken hebben zo hun aanhangers.  ;)

Na een tijdje hebben we ook besloten om de 'modelspoorweg van het jaar' te kiezen, vooral omdat we benieuwd waren waar jullie, lezers, voorkeur naar uitging.
Hier zien we echter dat er ieder jaar weer stemmen geronseld worden bij clubleden, vrienden, familie en buren. Hoe we dat weten? Dat zijn de mysteries van de informatica.  :D
Om een echt beeld te hebben van wat jullie graag zien kunnen we die filteren, maar omdat het een democratische stemming is tellen alle stemmen mee voor de uitslag, wat ons soms vragen oplevert van ontgoochelde makers van mooie banen.
Dus beste modelbouwers die een modelbaan in de lijst hebben staan: weet dat de beste niet altijd wint.

Dus, mensen, stem allemaal om wat tegengewicht te geven aan die fanclubs.  ;)

En neen, ik ga hier niet zeggen welke families vandaag al hun best hebben gedaan.  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

Citaat van: doomslu op 08 januari 2021, 15:43:34 PM
Hier zien we echter dat er ieder jaar weer stemmen geronseld worden bij clubleden, vrienden, familie en buren.

Heel goede tip Luc!  ;)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

Citaat van: doomslu op 08 januari 2021, 15:43:34 PM
Ik denk niet dat er veel verkeerd kan lopen.
...
Na een tijdje hebben we ook besloten om de 'modelspoorweg van het jaar' te kiezen, vooral omdat we benieuwd waren waar jullie, lezers, voorkeur naar uitging.
Hier zien we echter dat er ieder jaar weer stemmen geronseld worden bij clubleden, vrienden, familie en buren. Hoe we dat weten? Dat zijn de mysteries van de informatica.  :D
Om een echt beeld te hebben van wat jullie graag zien kunnen we die filteren, maar omdat het een democratische stemming is tellen alle stemmen mee voor de uitslag, wat ons soms vragen oplevert van ontgoochelde makers van mooie banen.
Dus beste modelbouwers die een modelbaan in de lijst hebben staan: weet dat de beste niet altijd wint.

Dus, mensen, stem allemaal om wat tegengewicht te geven aan die fanclubs.  ;)

En neen, ik ga hier niet zeggen welke families vandaag al hun best hebben gedaan.  8)


Geen schrik van Russische inmenging of Chinese hackers die de boel willen manipuleren ??   ;D ;D

En ik denk dat de meesten onder ons wel weten wie die "families" zijn, ze zijn niet alleen hier op het forum zeer actief...  ::) ::) 8) 8)

Ik heb dus gestemd om wat tegengewicht te geven (en dat heb ik genoeg... 8) 8))
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

Zolang hier maar geen dingen gebeuren zoals in Amerika, ik heb gestemd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154