Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Rondvraag VBV H0 HLD55, HLD59, HLD60 en HLD62.

Gestart door eve, 07 januari 2021, 15:41:07 PM

eve

Citaat van: bellejt op 07 januari 2021, 18:22:18 PM
laatste reaktie : esu is overal te koop. Ik heb de juiste instellingen en blijkbaar bent u slimmer maar brengt die niet aan.Vaarwel

Sommigen weten dat ik op programmatie niveau van VBV loks de weg weet hoe het te doen en al velen geholpen heb indertijd via MIAA.
Het delen van mijn files brengt oplossingen maar als dat niet gewaardeerd wordt salut en de kost van achteren

Het staat iedereen vrij om hier op dit forum zijn uitgedachte oplossingen aan te brengen.
Dus waar wacht u op ?



eve

Citaat van: ERVIN op 07 januari 2021, 18:49:24 PM
Ik denk datgene wat Erik bedoelt dat je je analoge loc bij hem kan laten digitaliseren met bijbehorende extra functies, ik persoonlijk denk dan aan cabineverlichting - extra lichtfuncties ( rangeerlichten - noodverlichting) je huidige verlichting beter maken , sluitlichten schakelbaar enz... ( vraag 1 )

Vraag 2 leunt aan bij vraag 1 , maar dan laat men het digitaliseren achterwege en kan men enkel extra functies toevoegen zoals beschreven in mijn bovenstaande tekst. Of misschien heb je een digitale 3- rail lok die je naar 2 -rail wil laten ombouwen of vice versa....

Dus bellejt , ik twijfel zeker niet aan je kunnen , maar niet iedereen gaat zelf solderen aan zijn decoder of lok en niet iedereen heeft de kennis of een programmer om deze extra functies toe te voegen. Ik denk dat Erik daar meer op doelde , verbeter mij Erik als ik het fout heb.

Wij denken idd. aan een oplossing voor digitalisatie voor niet-zo-beslagen-in-de-elektronica mensen.
Voor de digitale machines : de VBV-machines hebben een nogal speciale PCB... Dus hebben wij ook daaraan gedacht.

Mvg, Erik.

eve

Citaat van: geert desc op 07 januari 2021, 17:46:42 PM
Hier ook enkele 62 ers die nog wachten op sound . Stations aankondigingen hoeven echt niet voor mij . Een must is het optrekken van de motor terwijl de loc nog stil staat , railgeluiden ... Ook staan er nog enkele gewone vbv 60 ers te wachten op sound .

Kan U mij een foto bezorgen van de print van uw VBV HLD 60 ?
Mvg, Erik.

Rangeerduivel

Citaat van: eve op 07 januari 2021, 19:04:43 PM
Wij denken idd. aan een oplossing voor digitalisatie voor niet-zo-beslagen-in-de-elektronica mensen.
Voor de digitale machines : de VBV-machines hebben een nogal speciale PCB... Dus hebben wij ook daaraan gedacht.
Mvg, Erik.

Daar verwees ik ook al naar in mijn vorige post, maar dat is niet opgevallen omdat ik die post pas later heb veranderd...
Citaat van: Rangeerduivel op 07 januari 2021, 18:12:32 PM
Mag ik er van uitgaan Erik dat jij een aangepaste platine zoudt ontwerpen die compatibel is met de layout van een standaard decoder, al dan niet met sound...?
Moest zoiets kunnen dan zou je veel mensen uit de penarie kunnen helpen die geen lokprogrammer hebben of er niet mee overweg kunnen (zoals ik!).
Andere platine er in en klaar is kees

;)

eve

#19
Citaat van: Rangeerduivel op 07 januari 2021, 19:18:21 PM
Citaat van: eve op 07 januari 2021, 19:04:43 PM
Wij denken idd. aan een oplossing voor digitalisatie voor niet-zo-beslagen-in-de-elektronica mensen.
Voor de digitale machines : de VBV-machines hebben een nogal speciale PCB... Dus hebben wij ook daaraan gedacht.
Mvg, Erik.

Daar verwees ik ook al naar in mijn vorige post, maar dat is niet opgevallen omdat ik die post pas later heb veranderd...
Citaat van: Rangeerduivel op 07 januari 2021, 18:12:32 PM
Mag ik er van uitgaan Erik dat jij een aangepaste platine zoudt ontwerpen die compatibel is met de layout van een standaard decoder, al dan niet met sound...?
Moest zoiets kunnen dan zou je veel mensen uit de penarie kunnen helpen die geen lokprogrammer hebben of er niet mee overweg kunnen (zoals ik!).
Andere platine er in en klaar is kees

;)

Dat is juist. Zelfs met herbruik van de bestaande decoder, maar met herprogrammatie weliswaar.
Mvg, Erik