Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Rondvraag VBV H0 HLD55, HLD59, HLD60 en HLD62.

Gestart door eve, 07 januari 2021, 15:41:07 PM

eve

Vooreerst : deze rondvraag gaat niet uit van VBV ! Wij handelen in eigen naam.

Wij hebben enkele vragen gekregen betreffende modellen van VBV, specifiek de H0 modellen van de HLD 55, HLD 59, HLD60 en HLD62.

Om een beter zicht op de situatie te krijgen, nodigen wij de bezitters van de genoemde modellen uit, even te antwoorden op de volgende vraag/vragen :

1. Ik heb zo een model in analoge versie en wil het digitaliseren.
    Specifieer het model en beschrijf kort welke functies u er van verwacht.
    Gaat het over meerdere modellen ?

2. Ik heb zo een model in digitale versie.
    Specifieer het model en beschrijf kort wat u anders wenst te zien of welke functies u extra zou willen         
    hebben. Gaat het over meerdere modellen ?


3. Ik heb een ander model dan de genoemde HLD's dat ik digitaal zou willen aanpassen.
    Specifieer het model en beschrijf kort welke functies u er van verwacht.
    Gaat het over meerdere modellen ?

Reageren kan hier op dit forum, maar ook op erik . verleysen @ gmail . com (spaties verwijderen).

Mvg, Erik.

bellejt

heb een HLD62 digitaal AC van infrabel en zelf omgebouwd met alle lichten op extra AUX uitgangen van de locsound

Rangeerduivel

Mijn 62 DCC sound heeft niet de goede decoderinstelling, het is een ESU V4.0 maar niet gekocht bij VBv.
Zoals geweten hebben VBv loc's hun eigen layout...
Ben je voorgenomen dit in orde te krijgen Erik?

;)

GDE

Hier ook enkele 62 ers die nog wachten op sound . Stations aankondigingen hoeven echt niet voor mij . Een must is het optrekken van de motor terwijl de loc nog stil staat , railgeluiden ... Ook staan er nog enkele gewone vbv 60 ers te wachten op sound .

bellejt

bij mij zit daar een loso v4 21 p in en alles werkt naar behoren.Heb enkel AUXEN anders aangesloten om cabinelichten en schakelbare achterlichten te krijgen.Wil gerust mijn file delen.

eve

Citaat van: Rangeerduivel op 07 januari 2021, 17:38:09 PM
Mijn 62 DCC sound heeft niet de goede decoderinstelling, het is een ESU V4.0 maar niet gekocht bij VBv.
Zoals geweten hebben VBv loc's hun eigen layout...
Ben je voorgenomen dit in orde te krijgen Erik?

;)
Wij denken aan een "normale" oplossing waarbij een gewone decoder bruikbaar is.
Mvg, Erik.

eve

Citaat van: bellejt op 07 januari 2021, 18:07:16 PM
bij mij zit daar een loso v4 21 p in en alles werkt naar behoren.Heb enkel AUXEN anders aangesloten om cabinelichten en schakelbare achterlichten te krijgen.Wil gerust mijn file delen.

Kan U misschien een ander eigen draadje starten ?
Mvg, Erik

bellejt

is een esu dan een abnormale decoder volgens jou ? Loksound en lokpilot hebben gewoon dezelfde instellingen mogelijk.

eve

Citaat van: geert desc op 07 januari 2021, 17:46:42 PM
Hier ook enkele 62 ers die nog wachten op sound . Stations aankondigingen hoeven echt niet voor mij . Een must is het optrekken van de motor terwijl de loc nog stil staat , railgeluiden ... Ook staan er nog enkele gewone vbv 60 ers te wachten op sound .

Onze oplossing zou een LokSound aankunnen. Maar sound-files hebben wij niet.
Mvg, Erik

bellejt

met zulks een antwoord schort ik verder commentaar dan maar op en zoeken jullie het zelf maar uit .

Dacht dat er oplossingen en suggesties gevraagd werden :
2. Ik heb zo een model in digitale versie.
    Specifieer het model en beschrijf kort wat u anders wenst te zien of welke functies u extra zou willen         
    hebben. Gaat het over meerdere modellen ?

Rangeerduivel

#10
Citaat van: eve op 07 januari 2021, 18:11:04 PM
Citaat van: geert desc op 07 januari 2021, 17:46:42 PM
Hier ook enkele 62 ers die nog wachten op sound . Stations aankondigingen hoeven echt niet voor mij . Een must is het optrekken van de motor terwijl de loc nog stil staat , railgeluiden ... Ook staan er nog enkele gewone vbv 60 ers te wachten op sound .

Onze oplossing zou een LokSound aankunnen. Maar sound-files hebben wij niet.
Mvg, Erik

Mag ik er van uitgaan Erik dat jij een aangepaste platine zoudt ontwerpen die compatibel is met de layout van een standaard decoder, al dan niet met sound...?
Moest zoiets kunnen dan zou je veel mensen uit de penarie kunnen helpen die geen lokprogrammer hebben of er niet mee overweg kunnen (zoals ik!).
Andere platine er in en klaar is kees

;)

eve

Citaat van: bellejt op 07 januari 2021, 18:09:51 PM
is een esu dan een abnormale decoder volgens jou ?
Met een gewone decoder bedoel ik een decoder die je gewoon overal kunt kopen.
Wat is uw probleem ?

eve

Citaat van: bellejt op 07 januari 2021, 18:11:27 PM
met zulks een antwoord schort ik verder commentaar dan maar op en zoeken jullie het zelf maar uit .

Dacht dat er oplossingen en suggesties gevraagd werden :
2. Ik heb zo een model in digitale versie.
    Specifieer het model en beschrijf kort wat u anders wenst te zien of welke functies u extra zou willen         
    hebben. Gaat het over meerdere modellen ?

Er werd gevraagd naar problemen die de mensen opgelost willen zien.
U hebt dus, alweer, verkeerd gedacht.

bellejt

laatste reaktie : esu is overal te koop. Ik heb de juiste instellingen en blijkbaar bent u slimmer maar brengt die niet aan.Vaarwel

Sommigen weten dat ik op programmatie niveau van VBV loks de weg weet hoe het te doen en al velen geholpen heb indertijd via MIAA.
Het delen van mijn files brengt oplossingen maar als dat niet gewaardeerd wordt salut en de kost van achteren

ERVIN

Ik denk datgene wat Erik bedoelt dat je je analoge loc bij hem kan laten digitaliseren met bijbehorende extra functies, ik persoonlijk denk dan aan cabineverlichting - extra lichtfuncties ( rangeerlichten - noodverlichting) je huidige verlichting beter maken , sluitlichten schakelbaar enz... ( vraag 1 )

Vraag 2 leunt aan bij vraag 1 , maar dan laat men het digitaliseren achterwege en kan men enkel extra functies toevoegen zoals beschreven in mijn bovenstaande tekst. Of misschien heb je een digitale 3- rail lok die je naar 2 -rail wil laten ombouwen of vice versa....

Dus bellejt , ik twijfel zeker niet aan je kunnen , maar niet iedereen gaat zelf solderen aan zijn decoder of lok en niet iedereen heeft de kennis of een programmer om deze extra functies toe te voegen. Ik denk dat Erik daar meer op doelde , verbeter mij Erik als ik het fout heb.