Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Hornby UK 2021

Gestart door eve, 06 januari 2021, 07:51:23 AM


PietB

#1
De brexit zal wel effect hebben op de prijzen, niet zo erg leuk want ze waren niet duur.

Martin Welberg

Zal wel meevallen, je koopt in de UK zonder BTW, de postbode komt bij jou de Belgische btw incasseren..Das meer lullig voor de Engelse overheid dan voor de Belgische.

PietB

Citaat van: Martin Welberg op 06 januari 2021, 11:10:59 AM
Das meer lullig voor de Engelse overheid dan voor de Belgische.
Ze hebben er tenslotte zelf voor gekozen, om uit te treden.........
Hoe gaat dat dan met die BTW betaling in Nederland, Martin?
De postbode rekent toch niet af an de deur?
Dan wordt alles zeker bij een afhaalpunt gedropped, zodat je daar kunt afrekenen.

Thommy

Citaat van: PietB op 06 januari 2021, 12:34:27 PM
Citaat van: Martin Welberg op 06 januari 2021, 11:10:59 AM
Das meer lullig voor de Engelse overheid dan voor de Belgische.
Ze hebben er tenslotte zelf voor gekozen, om uit te treden.........
Hoe gaat dat dan met die BTW betaling in Nederland, Martin?
De postbode rekent toch niet af an de deur?
Dan wordt alles zeker bij een afhaalpunt gedropped, zodat je daar kunt afrekenen.

Is dat niet dat ge dan ne melding krijgt dat ge x-euro moet betalen bij levering pakje?
Greetz

Thommy

Karel A.J.

Naar ik op andere forums verneem gebeurt het nu al soms, en gaat het alleen maar algemener worden, dat de transporteur (bpost of dhl of wie dan ook) niet alleen de btw aanrekent maar daar bovenop ook nog eens een inklaringskost van 10-15 euro. Dat is mij al overkomen toen ik eens een redelijk dure aankoop deed bij ali, bpost liet het pakket passeren langs de douane op Zaventem. Dat heeft meer dan een maand geduurd, en inderdaad flink wat centen gekost aan btw + kosten.

rgp

wat je ook kunt doen, is een uitstapje naar Engeland doen.

Je doet je inkopen zonder BTW en je dedouaneert zelf out in Dover en dedouaneert in in Calais.  In calais betaal je dan de BTW.  Voor de EU zo gedaan in Oostenrijk, met Roco.

Roland

Alberke

Hier komt de postbode dat aanbieden, samen met de rekening, gewoonlijk rond de veertig euro, of beter 38.86 of zoiets.
De postbode neemt alleen contant geld aan, en het juiste bedrag. De post rekent voor die moeite een €20 aan. Dus zelfs als je thuis bent en niet kan betalen mag nog zelf naar het postkantoor gaan, waar ze gelukkig wel een bancontact ding hebben, en zeg nu zelf, wie heeft er in deze tijden nog cash in huis. 2021.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

PietB

Citaat van: Thommy op 06 januari 2021, 16:41:02 PM
Is dat niet dat ge dan ne melding krijgt dat ge x-euro moet betalen bij levering pakje?
Nee als je bij het afhaalpunt met je bewijs dat het op te halen is, aankomt moet je eerst betalen en dan krijg je het mee.

Thommy

Citaat van: Alberke op 06 januari 2021, 22:06:30 PM
Hier komt de postbode dat aanbieden, samen met de rekening, gewoonlijk rond de veertig euro, of beter 38.86 of zoiets.
De postbode neemt alleen contant geld aan, en het juiste bedrag. De post rekent voor die moeite een €20 aan. Dus zelfs als je thuis bent en niet kan betalen mag nog zelf naar het postkantoor gaan, waar ze gelukkig wel een bancontact ding hebben, en zeg nu zelf, wie heeft er in deze tijden nog cash in huis. 2021.

Ik  ;D maar idd het 'gepaste' lukt wel nooit. Nuja, kom het regelmatig tegen met bestellingen in Japan. Engeland zien we wel als alles uitgeklaard is wat het wordt
Greetz

Thommy

ronny-vdv

Citaat van: rgp op 06 januari 2021, 20:43:26 PM
wat je ook kunt doen, is een uitstapje naar Engeland doen.

Je doet je inkopen zonder BTW en je dedouaneert zelf out in Dover en dedouaneert in in Calais.  In calais betaal je dan de BTW.  Voor de EU zo gedaan in Oostenrijk, met Roco.

Roland
Oostenrijk is een EU-land, dus vrij verkeer van goederen binnen Europa.
Zwitserland daarentegen, ga je naar de douane om het btw-bedrag terug te krijgen.
Maar wie gaat het in een EU-land aangeven? Ik denk heel weinig. Eigenlijk niemand. Tenzij je tegen lamp loopt in de luchthaven.
Mvg,

ronny-vdv

celtjan

Ook bij onze noorderburen, in het "Litter Binn"draadje was er al wat gepalaver ivm den Brexit en de verzending vanuit het UK naar den EU.  (alles en nog wat over de Britse Spoorwegen en daar het Ierse modelspoor ook hoofdzakelijk 00 schaal is, ook een beetje Iers) Gezien ik de voorbije jaren vooral Iers (en voor een stukje Brits) verzamel, en in België er maar een beperkt aantal  "00" rijders zijn, leg ik daar alvast vaker m'n ei:

Al had ik voorgenomen om na den Brexit minder in het VK aan te kopen... (de lokroep was echter te groot...),
ging ik overstag voor 3 Hornby GNER Mk4 rijtuigen (oude HOR/Lima koppelingen) om m'n R2002 225HST set te vervolledigen.
Ik ga dan ook m'n wedervaren delen. De bijdrage:

Aangezien ik vorig jaar netjes de "Blijf in je kot" opvolgde, er amper bijeenkomsten waren, is m'n beste vriend "Paddy" in 2020 ook in z'n kot gebleven. Bijgevolg dees nieuwjaarsgeschenk voor U.

De gewaagde sprong bij een kleine E-bay verkoper:
3 Hornby MK4 rijtuigen in de zwarte GNER kleuren (brede koppelingen)

11206 FO: GBP 34,95 - verzending IPS GBP 4,02 - Invoerkosten GBP 9,11
12308 TSO: GBP 36,00 - verzending IPS GBP 4,02 - Invoerkosten GBP 9,36
12315 TSO: GBP 37,00 - verzending IPS GBP 4,02 - Invoerkosten GBP 9,37

Totaal rijtuigen           GBP 107,95
Totaal verzending      GBP 10,94
Totaal invoerkosten   GBP27,84
Algemeen Totaal        GBP 146,73

De Hornby R2002 Train Pack  heb ik reeds een poos in bezit, maar is nog niet digitaal gezet.
Zo kom ik eindelijk aan wat uitbereiding. Tijdens m'n eerste dag safari uitstapjes naar York (soms met de MML/EMT via Derby, nam ik deze treintjes al eens op de terugweg)

De invoerkosten zijn door deze verkoper ruim gezien dus iets minder dan 30%
Doe er al-dan-niet jullie voordeel mee.

Gr,
Jan(tje)

celtjan

#12
Ten slotte ben ik nog in de blijde verwachting van de vorig jaar bestelde "For the Fallen" 91 Class loco van Virgin Trains.
En hoop ik op een eigentijdse, Virgin Trains East Coast Driving Van Trailor
Dit jaar brengen ze dus deze dus uit van de opvolger LNER. (Een geretoolde DVT van VT West Coast heb ik reeds)

Gr,
Jan(tje)

celtjan

#13
Citaat van: rgp op 06 januari 2021, 20:43:26 PM
wat je ook kunt doen, is een uitstapje naar Engeland doen.

Tot vorig jaar ging ik tot 4 keer per jaar op daguitstap naar Kent (= voor ons maar anderhalf uur rijden naar Calais).
Meestal op zaterdagen, wanneer er ergens een beurs(je) was.
Met voor en op de middag dus beursbezoek en daarna trokken we de kaart van de madam...
En wanneer we Thanet Isle bezochten was er al es een stop te Margate. (het is handig dat de madam ne snoepertje is en haar in de tearoom kan achterlaten). Al is de Hornby shop duurder dan hun eigen spullen bij enkele grootspelers in het VK.
Uitzonderlijk was er wel es iets naar het gedacht in hun bargains te vinden. En hun "Sales" waren ook wel es super (verkoopdagen overstock - 2è keus stuff)
En meestal, net voor de terugrit naar de Shuttle/Ferry een stop in een 'Superstore' (veelal ASDA Ashford/Canterbury)

Dit zal er met den Brexit niet meer inzitten.

Gr,
Jan(tje)

rgp

Ronny,

Ik had het op de periode VOOR 1993. Dan was er van EU geen sprake.
Aangeven: zal wel moeten, anders heeft de verkoper problemen met de fiscus: immers je moet het doc dat het uitgevoerd is terugsturen, en gezien meestal uitvoer/invoer in hetzelfde gebouw zitten.....

Roland