Een kruiswissel van servo's voorzien

Gestart door raf, 05 januari 2021, 14:06:36 PM

raf

Ik help een vriend met zijn baan te bouwen en als drie railer een probleem
Onder de wissels worden servo's gezet en met gewone servo's is er geen probleem
Maar nu heeft hij ook kruis wissels.
Als ik de sturing er vanaf haal heb ik 4 losse stangen en het kan niet de bedoeling zijn om onder 1 wissel 4 servo's te gaan zetten .

           
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Kun je ze niet per twee aan een servo hangen? Lijkt me haalbaar voor een knutselaar zoals jij!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

Hallo Luc
Daar zat ik ook aan te denken maar ik wilde ze eigenlijk in het midden aan de servo aan sluiten .
Dus tussen de bielzen in omdat dit toch mooier is ;Ja ok oude wissels maar het is roeien met de riemen die je worden aan geboden .
De kruispunten zijn opvallend zeg maar en het zijn oude wissels maar ze hebben er heel veel van dus gebruiken .
Het probleem is eigenlijk dat als ik de wissel om zet een van de twee een grotere uitslag heeft dan de andere.
Maar ik houd de optie open
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Klaas Zondervan

Dit is geen kruiswissel maar een Engels wissel. Maar dit terzijde.
Dit wissel had oorspronkelijk een z.g. schaarbeweging. De tongen bewogen tegengesteld. Dus 4 naar het midden en de andere 4 naar de buitenkant. Het resultaat was dat je in de ene stand beide rechtdoor richtingen koos en in de andere stand beide kromme richtingen. Het voordeel was dat het met 1 aandrijving ging.

Nu wil je met met de standaard parallelbeweging doen. Dus per kant alle tongen naar links of allemaal naar rechts. Dan heb je steeds maar 1 route en je hebt 2 aandrijvingen nodig.
Het verschil in slag kun je omzeilen door een evenwichtshefboom tussen beide schuifbalken die je dan in het midden aandrijft.
Mocht dat niet duidelijk zijn dan kan ik er wel een plaatje bij maken.

raf

Hoi Klaas
Jawel het is wel duidelijk hoor en ik ga dit proberen maar dit gaat niet onder de baan weg gewerkt kunnen worden dan .
Origineel zit er maar een spoel in de wissel dus ik denk of rond of rechtdoor maar was er volgens mij niet mogelijk .
Nu als de ombouw lukt gaat dit wel kunnen dan .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.