Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Jeweha ballast Graniet Split

Gestart door Belgaboy, 04 januari 2021, 10:43:36 AM

Belgaboy

Heeft iemand een idee waar ik ballast van Jeweha zou kunnen bestellen?

Ik heb op hun site gekeken (nog van 2012?) maar vind daar geen online shop. Heb hen een mailtje gestuurd (jeweha-modelbouw- at-tiscalinet.be) maar nog geen antwoord gekregen...ik heb ook geen idee of dit adres nog in gebruik is.
Bij de mij gekende winkels vind ik er geen spoor van dit ballast  :)

Tips?

Alvast bedankt
Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.

evan

Ik heb daar vorig jaar nog meer dan 50 kg besteld.  Het duurt meestal een tijdje voor ze reageren.  Het zijn lieve mensen, maar ballast verkopen is kalm doordat er geen beurzen zijn en ze rekenen niet op onlineverkoop. 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Belgaboy

Klopt Evan, ik heb vandaag dan ook een antwoord gekregen en heb twee staaltjes besteld.

Welk ballast gebruik jij van hen?
ESU ECoS 2.1, iTrain.

Frank_N

#3
Belangrijkste ervaring welke ik met hun balast heb, is dat het niet nodig is met bv een plantenspuit
eerst alles nat te maken. De door hun geleverde latex word gelijk goed verdeeld tussen de balast.
Dat komt volgens mij omdat die balast bestaat uit echte stukjes gebroken leisteen.



Om te voorkomen dat de lijm in het wisselmechaniek terecht komt heb ik deze afgeplakt.
Je dient wel nauwgezet te werk gaan... 8)
De lijm had ik verdunt tot (ongeveer halvamel) koffiemelk ;D
My 2 cents (frankskes)
Groet van Frank

evan

Citaat van: Belgaboy op 06 januari 2021, 18:35:43 PM

Welk ballast gebruik jij van hen?

Ik gebruik de Graniet split, kalksteen, roze graniet en bruine kalksteen.  Ik gebruik zelfs eerder N schaal ballast voor HO schaal.
Let wel op dat de ballast van Jeweha niet gewassen is.  Dus deze is lichter van kleur door het fijne stof er tussenin.  Als je deze dan verlijmt zal die wat donkerder kleuren doordat het fijne stof weggespoeld wordt met de lijm mengeling.

Het is fijn en realistisch materiaal.

Succes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.