Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Paul Bellon type 58

Gestart door Peter, 31 december 2020, 18:54:30 PM

Alberke

Citaat van: Peter op 08 april 2021, 17:53:12 PM
Mijn bouwdoos zit nog altijd goed ingepakt samen met de uitgebreide uitleg die ik kreeg van een forumlid
Om eerlijk te zijn vermoed ik niet dat het er ooit van zal komen om het model te bouwen want de vaste hand van
een jaartje geleden is er helaas niet meer. Dit heb ik gemerkt aan een ander modelletje waar ik me mee bezig hou en van pure
frustratie in de vuilbak heb gedondert.
Spijtig, spijtig maar als je ouder wordt kan je zoiets niet forceren.  :( :( :( :( :(
De moed niet verliezen Peter! Ik ben een paar jaartjes jonger dan jij, maar ik ben ook van ver teruggekomen.
Ok, je hebt al eens twee of drie brillen nodig, maar die vaste hand komt terug, kwestie van oefenen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

#16
Inderdaad een paar jaartjes ouder (eergisteren 76 geworden) en volgende donderdag mag ik mijn eerste spuitje tegen corona  gaan halen)
Ben om mijn handvastigheid te verbeteren maar eens een poging aan het wagen om een PB bouwsetje voor een draad opspantoestel te monteren.
Als me dat mislukt is er niet veel verloren, lukt het wel....dan lezen jullie dat nog wel  ;) ;) ;) 
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Setje van Paul Bellon ligt in de vuilbak.
Buiten wat (bijna) blaren van het soldeerboutje op mijn vingers en sporen van sekondelijm
is er niets van terecht gekomen.
Spijtig, spijtig, spijtig verdomme
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Jammer, Peter.  :(
Ik hoop dat je er in slaagt om nog andere leuke modelbouwdingen te doen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eddy

Maar dit is ook geen makkelijk bouwpakket.Kan er van meespreken.

Alberke

Ge moet er gewoon terug wat inkomen Peter; volhouden!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

dieselfreak

Citaat van: eddy op 16 april 2021, 17:45:18 PM
Maar dit is ook geen makkelijk bouwpakket.Kan er van meespreken.


Vandaar dat ik hem destijds kant en klaar heb gekocht: veel minder gedoe en frustratie. En ik weet het, ook geen modelbouwplezier maar ik ben dan ook geen modelbouwer, daar heb ik de handigheid niet voor. Ik ben in elk geval erg tevreden dat ik hem heb want het is een mooi model, zoals alles wat PB uitbrengt. Als het goed is zeg ik het ook.
MC

Bundesbahnfreak


guy holbrecht

Ik denk dat Peter bedoelt dat het opspansetje de vuilbak in ligt en niet het setje van het type 58. Het opspansetje vergt heel fijn en secuur werk, echt iets voor een doorwinterde modelbouwer.

Peter

#24
Inderdaad Guy, het is het opspansetje (spijtig genoeg) van Paul Bellon dat in de vuilbak gegaan is.

De bouwdoos van de type 58 en nog een (niet begonnen opspansetje) beiden van Paul Bellon die ik (spijtig genoeg) maar ga verkopen.
Als het met fijn werk niet meer lukt..... blijf ik bij de dingen die ik nog wel gedaan krijg   
Met vriendelijke groeten
Peter

modèlisme

#25
Peter,
Spijtig dat je de modellen niet meer gaat bouwen.
Maar in een artikeltje schreef je dat je het opspan toestel niet kon bouwen en je handen vol blaren waren van het solderen en dat je handen vol lijm zaten en je daarom de kit gewoon hebt weggegooid in de vuilbak.
En nu zie dat je alles te koop aanbied. Dus toch niet beginnen bouwen, je handen niet vol blaren en lijm. En dat je het opspan toestel niet in de vuilbak heb gekieperd. Waarom dan schrijven dat je het hebt weggegooid.

Peter ik ben 77 jaar en mij lukt het nog wel.
Groetjes,
Paul.
 

Peter

Paul,
Als je je goed herinnert, had ik een goed jaar geleden ook al zo'n setje gekocht.
Er is niets mis met uw bouwset, enkel met mijn onhandigheid en mijn niet meer vaste handen
Gezondheid heeft niet altijd met ouderdom te doen
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Echtgenote en ikzelf hebben ondertussen (gelukkig en zonder problemen) beide onze spuitjes tegen Corona gekregen.
Inmiddels ook na andere (betere??) medikatie blijkbaar langzamerhand terug een ietwat vastere hand gekregen. Nog niet 100 % maar het beterd.
Bouwset voor 58 was helaas verkocht  (te vlug geweest) maar misschien dat ik bij Paul nog eens een andere bestel.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#28
Is Paul met verlof
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Niemand die het weet ?
Dat is dan spijtig.
Met vriendelijke groeten
Peter