Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Viessmann Remmodule 5232

Gestart door Tasha, 30 december 2020, 13:40:54 PM

Tasha

Hoi,
Als je de 3 secties van de remmodule hebt, de inrij sectie, de rem sectie en de stop sectie. Mag er dan in de geïsoleerde stukken van de in rij sectie en de rem sectie een wissel of kruisstuk zitten?

SuSke

Ik ken de module niet, maar als ik zo naar een aansluitschema van die module kijk, ben ik sterk geneigd om "Neen" te zeggen.



De reden is heel eenvoudig. De inrijmelder detecteert of er een trein binnen komt en laat deze dan in de rem-sectie vertragen om tot stilstand te komen in de stop-sectie.
Als je nu ergens een wissel of engelsman gaat inbouwen, dan heb je dat eerste signaal niet om de remming in te zetten of je trein te doen stoppen.
Een echte kruising zou geen probleem mogen geven omdat die volledig elektrische gescheiden is, maar ik zie niet in waarom je vlak voor een sein een kruising gaat inbouwen. Die zet je achter het sein en laat je bewaken door het sein.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.