Probleem stroom op de modelbaan?

Gestart door bb67400fan, 29 december 2020, 14:32:43 PM

bellejt

dat mobile station is ook wel een stuk te klein als je zelfs 3 à 4 loks laat rijden tegelijk.Zelfs als ze niet rijden en de verlichting staat aan heb je te weinig vermogen.

Ronald

Sorry, dat is denk ik onzin. 4 loks die alleen digitaal niets staan te doen met wat verlichting zullen iets van 100 milliampere doen. Dus 4 stuks is misschien net onder een halve ampere. En dat kan dat ding best aan.

Klaas Zondervan

Noach schrijft dat bepaalde locs op bepaalde plaatsen haperen. Als het echt aan de te lage capaciteit van de mobile station zou liggen dan zouden alle treinen tegelijk stilvallen.
Tip voor Noach: laat de treinen eens één voor één rijden en kijk dan wat er gebeurt.

Alberke

Ik had dat verschijnsel ook, op rechte stukken en ook in een bepaalde bocht. Bleek dat die sporen daar niet echt vlak lagen.
Bij drie-rail is dat natuurlijk minder van tel. Slechs één loc;die over zijn volle 30 cm lengte spanning oppikt, gaat overal probleemloos over.
Heb dat gedeeltelijk opgelost door plaatjes onder de rails te steken om ze uit te lijnen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

eve

Ha ja ! Er zit een sleper van 30 cm onder...
Rats vergeten.
Mvg, Erik

Alberke

Citaat van: eve op 31 december 2020, 16:41:07 PM
Ha ja ! Er zit een sleper van 30 cm onder...
Rats vergeten.
Mvg, Erik
Stoefer! ::)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D