Bailey spoorweg? brug

Gestart door DFS, 29 december 2020, 11:16:19 AM

rgp

Johny,

Ook bij 6gn geweest ! Age quad agis

In de BrugCie hadden we geen baileybruggen enkel 12 officiele (in 1984-1985) avlb en voorden en sexplatten om rijwegen mee te maken.

Wanneer was je in dellbruck ?

Roland

bellejt

ik was daar enkele jaren vroeger 1981-1982.Wij hebben daar toen zo een brug gebouwd achter de kazerne naast het munitie depot.Was ook bij de 6de genie brugcompagnie als militien chauffeur-radio operateur.Heb maneuvers NATO en  elsenborn meegemaakt. Dit alles als begeleiding van zo een patton tank met een unimog en als begeleider een korporaal chauffeur (die niet reed trouwens :)  ) en in de tank ook een korporaal en sergeant.

Ps: wij werkten toen veel samen met andere kazernes uit de buurt.De toren (amerikanen) was wel al buiten dienst toen maar er was nog een geheime commando bunker aanwezig waar ik hier de plaats niet mag van noemen.

Metpetergaathetbeter

 Catharine Millerbrug https://nl.pinterest.com/pin/351773420869487769/ lijkt mij bijna een dubbele Bailey-brug

Metpetergaathetbeter

dus een  het type Everall Sectional Truss Bridge,

Rangeerduivel

Citaat van: rgp op 31 december 2020, 13:27:21 PM
Wanneer was je in dellbruck ?

Ik was 2 maand Turnhout (opleiding chauffeur)
Dan 6 maand in Westhofen 1ste compagnie werktuigen en kipwagens (genie)
Laatste 4 maand in Delbruck(november 1973 tot 23februari 1974)

Maar dat was dan een beetje voor jullie tijd denk ik...

;)

stoomlokje

Citaat van: Rangeerduivel op 31 december 2020, 13:01:32 PM
Citaat van: stoomlokje op 31 december 2020, 12:32:38 PM
type Everall Sectional Truss Bridge, bleef dienst doen tot 1982. Ze kreeg de naam Catharine Millerbrug

Is dat een andere benaming voor de Baileybrug of gaat het hier om iets anders?  :-\

;)
In de uitleg spreken ze toch wel degelijk van een Bailey-brug

modèlisme

#21
Tijdens mijn opleiding als KRO hebben we in Jambes dikwijls de panelen moeten dragen naar de plaats waar de brug gebouwd werd. Zwaar werk. Daarna heb ik dienst gedaan in Arolsen bij de 14 cie Genie. Daar hadden wij geen Bailleybruggen, omdat we een gevechts eenheid waren in steun van de 1st Jagers te paard.
Als er iemand interesse heeft, ik heb nog het reglement van de Bailleybruggen. ( Handboek van de Pontonnier Deel 2 De Bailleybrug met verbrede rijweg op vaste steunen). Fotocopie kan niet , het is 228 blz dik. Ooit heb ik van plan geweest een Baileybrug te maken in messing.

Ik wil dit wel uitlenen.

Laat maar eens iets horen.
Paul Bellon.